Register

A password will be e-mailed to you.

Po prvýkrát sme sa s Lo Wangom stretli už v roku 1997, ale dlhý čas sme o ňom následne nič nepočuli. Na herné obrazovky sa tak vrátil až po dlhých šestnástich rokoch, no vývoja nového dielu sa ujalo štúdio Flying Wild Hogs. Prvý diel sa držal ducha klasických FPS a tak išlo o prakticky lineárnu záležitosť. Hra si našla svojich fanúšikov a o niekoľko rokov sme sa dočkali aj pokračovania. To prinieslo pomerne drastickú zmenu, keďže sa nieslo v duchu série Borderlands, teda ponúklo možnosť zahrať si celú kampaň kooperatívne. Uplynulo ďalších niekoľko rokov a Lo Wang sa vracia v treťom dieli. Aké zmeny si pre nás Flying Wild Hogs pripravili tentokrát? To sa dozviete v tejto recenzii.

Recenzovaná verzia: PC

Hneď na úvod musím povedať, že Shadow Warrior 3 je hlavne akčnou hrou, v ktorej porcujete hordy nepriateľov s vašou vernou katanou. Aj keď v prípade tohto tretieho pokračovania môžete mať často pocit, že ide aj o simulátor behania a lozenia po stenách. Vzhľadom k tomu, že tieto dve súčasti hry predstavujú jej základ, tak na nejaký komplexný príbeh plný zvratov už nezostalo príliš veľa priestoru. Ako inak, hra sa začína potom, čo sa Lo Wangovi podarilo vypustiť draka, ktorý zničil celý svet. Takže vaším hlavným cieľom bude zachrániť svet a ako ste si už určite domysleli, tak na to budete musieť zabiť spomínaného draka. Ku koncu sa však dopracujete veľmi rýchlo. Mne to na druhej náročnosti zabralo 6 hodín.

Druhý diel mal popri hlavnej dejovej línii aj značné množstvo vedľajších úloh, ktoré sa síce často opakovali, ale takto sa dosť zvýšila herná doba. Tu vám ale vývojári naservírujú len jeden dlhý koridor, v ktorom je len pár krátkych odbočiek, kde sa nachádzajú orby na vylepšenie zbraní alebo schopností. Najzábavnejším prvkom hry je, jednoznačne, humor a rôzne pop kultúrne narážky. Je síce pôsobivé ako Lo Wang dokáže rozsekať všetkých tých démonov, ale, pravdepodobne, sa budete tešiť práve na to, akú hlúposť najbližšie vymyslí.

Napriek tomu, že Shadow Warrior je dosť krátky, aj v tomto prípade sa môže u mnohých hráčov dostaviť stereotyp. K tomu sa najpravdepodobnejšie dopracujete po objavení posledného klasického nepriateľa. Potom sa už budete ponáhľať len vpred, aby ste skoncovali s tým otravným drakom. Je to hlavne kvôli tomu, že svet je prázdny, môžete sa tak maximálne kochať scenériami. Preskúmavanie sveta je v podstate nulové, záznamy v denníku sa odomykajú automaticky a vo svete nenarazíte na nič také, čo by stálo za reč. Takže vám stačí sústrediť sa na preddefinovanú cestu, prebíjať sa cez arény a pozerať cutscény.

Nepriatelia ako aj zbrane sú rozmanité, čo je jedným z najväčších plusov tohto dielu. Originalita protivníkov však nespočíva len v ich humornom zjave. Podstatnou časťou súbojov sú okamžité zabitia, vďaka ktorým získate z každého typu nepriateľa nejaký bonus. Pri väčšine z nich je týmto bonusom nejaká zbraň s extrémne silným poškodením, ktorá má však len časovo obmedzené použitie. Súboje v arénach sa nesú v klasickom oldschoolovom duchu. Snažíte sa zabiť všetkých protivníkov, či už s použitím vašich zbraní alebo pomocou prostredia. Okrem klasických zbraní máte k dispozícii hák, ten však slúži len na pritiahnutie k malým nepriateľom alebo na rýchlejší pohyb po bojisku. Vašou špeciálnou schopnosťou je takzvaný. „chi blast“. Vďaka tomu dokážete odhadzovať nepriateľov. Tí sa tak nabodnú na bodce alebo spadnú z útesu. Je v tom však menší problém, nepriatelia sa občas prepadávajú pod zem alebo mi dvakrát zostal lietajúci nepriateľ pod arénou, kde som ho nemohol nijak zabiť.

Oproti podobným hrám je tu však jeden dosť netypický element. Bojovať v jednej aréne môžete teoreticky donekonečna, lebo základní nepriatelia sa objavujú donekonečna, kým nezlikvidujete všetkých veľkých. Takéto niečo som fakt nečakal a hneď keď som to zistil, tak boli súboje odrazu značne rýchlejšie. Na veľkých nepriateľov si postupne nájdete systém, aj keď ako to už často býva, tak budete po nich strieľať tými najsilnejšími zbraňami, kým vám nedôjde munícia. Jednotlivé zbrane si ale môžete trikrát vylepšiť, pričom niektoré vylepšenia sa fakt oplatia a tak sa dajú dané zbrane efektívne zakomponovať do vašej stratégie. Trochu ma mrzí, že zajace dostali v tomto dieli dosť málo priestoru. Vývojári sa zrejme dali k spolku na ich ochranu a tak sa pripravte na to, že za ich zabíjanie budete potrestaní. Ak totiž zabijete určitý počet, zošlete na seba hnev zajačieho boha, ktorý je v podstate niečo podobné ako ten prerastený démon s kladivom, ale je silnejší a nedá sa na neho použiť okamžité zabitie.

Poďme sa teraz pozrieť na technický stav tohto titulu. Dodnes si pamätám, že svojho času dvojka dosť potrápila aj moju GTX 960. Shadow Warrior 3 je na tom po stránke optimalizácie a hardvérových nárokov značne lepšie. Hra má v sebe zakomponované DLSS, ale aj bez neho funguje plynulo a nemá ktovieaké nároky na vašu grafickú kartu. Odohral som to na notebooku s RTX 2070 a na ultra nastaveniach a FullHD rozlíšení mi grafická karta išla tak na 60 % bez DLSS. So zapnutým DLSS a nastavením na kvalitu išla na menej ako 50 %. Takéto niečo som pri hrách nevidel už dosť dlho. Môžete si síce povedať, že Shadow Warrior 3 nevyzerá veľmi lákavo, no využíva peknú animovanú grafiku, ktorá sa k nemu vcelku fajn hodí, až mi bolo niekedy ľúto, že aj Serious Sam nepoužíva takýto typ grafiky. Pri svižnom tempe je navyše takáto optimalizácia výrazným plusom, lebo počítač sa ani veľmi nezahreje a máte plynulých 60 fps alebo viac. V mojom prípade som si ani raz nevšimol pokles frameratu, teda okrem úvodu cutscén, ktoré sú zároveň aj načítavacou obrazovkou pre ďalší level.

Shadow Warrior 3 neprináša do série príliš veľa inovácii. Mnohí by mohli dokonca povedať, že je to svojím spôsobom krok vzad. Ponúka zábavu len na niekoľko večerov. Neobsahuje multiplayer a znovuhrateľnosť je minimálna. Vzhľadom k tomu je cena značne premrštená. Na druhej strane ale predstavuje hektickú oldschoolovú záležitosť, ktorá sa „trochu“ inšpirovala v Doom Eternal. Shadow Warrior 3 je ale vtipný, obsahuje originálnych démonov a má neuveriteľne dobrú optimalizáciu. Aj napriek značným pozitívam však odporúčam, aby ste mu dali šancu, až keď bude v zľave.

Hru na recenziu poskytla spoločnosť

Shadow Warrior 3 - Hon na draka
Shadow Warrior 3 prekypuje humorom a značnou dávkou akcie. Vďaka nízkym hardvérovým nárokom si ho môžete zahrať aj na starších PC zostavách. Jeho najväčší problém spočíva v dosť obmedzenom množstve obsahu, ktorý je najviac cítiť v hernej dobe. Za taký krátky čas sa môže dostaviť aj stereotyp, čo taktiež veľmi nepoteší. Vysoká cena je už len posledným klincom do rakvy. Ak hľadáte zábavu na jeden víkend, je to dobrá voľba, no počkajte si radšej na zľavu.
Pozitíva
  • Optimalizácia a nízke hardvérové nároky
  • Originálni nepriatelia
  • Humor
Negatíva
  • Krátka herná doba
  • Minimum obsahu (chýba multiplayer, minimálna znovuhrateľnosť)
  • Občasné bugy
70%Celkové hodnotenie
Hodnotenie čitateľov: (0 Hlas)
0%

Komentuj!