Register

A password will be e-mailed to you.

O najnovšom Halo Infinite ste si už mohli prečítať naše prvé dojmy v nedávno zverejnenom preview. Myslím, že už na základe toho ste si mohli urobiť predstavu, ako na tom hra je a či je určená práve pre vás. To, že multiplayerová zložka je zadarmo, už vieme, ale poďme sa pozrieť, či sa vám oplatí pustiť aj do kampane, ktorá je trochu neobvykle súčasťou Halo Infinite ako DLC.

Recenzovaná verzia: PC

Než som sa pustil do Halo Infinite, trochu som sa obával, že mi budú chýbať podstatné informácie z predošlých dielov, keďže som hral len prvé dve časti, ktoré kedysi vyšli aj na PC. Priznám sa, že spočiatku som bol v hre trochu stratený, ale netrvalo dlho a postupne som sa zorientoval v tom, čo také sa odohralo v sérii práve medzi druhou časťou a Infinite. Už dávno som vedel, že príbeh plný zvratov a emocionálnych momentov nie je veľmi silnou stránkou, a takto je to, bohužiaľ, aj s týmto dielom. Halo Infinite je po príbehovej stránke skôr simulátorom zakladania odboja proti frakcii Banished, ktorej sa podarilo skoro úplne poraziť ľudské jednotky UNSC. Popri tom sa však budete snažiť zistiť, čo sa vlastne stalo s umelou inteligenciou Cortanou a o čo ide veliteľovi Banished Escharumovi.

Príbeh

Úvod hry, ako som už napísal v preview, pôsobí značne epicky. „Vstanete z mŕtvych“ a hneď sa zoznámite s pilotom, ktorý vás bude sprevádzať v podstate celou hrou. Zároveň nebolo by to Halo, keby ste nemali svoju pomocníčku. Tou sa stane nové UI nazvané len ako Zbraň. Za toto musím vývojárov pochváliť. Už od prvého herného videa, keď sa objavila na scéne, som si ju obľúbil. Po hernej stránke vás informuje o vašich cieľoch a čo by ste mali robiť, ale najpodstatnejší je jednoznačne jej charakter. Väčšina jej rozhovorov s Master Chiefom je vcelku vtipná a hlavne dobre podaná, mnohokrát mi jej bolo až ľúto, ako ju Chief ignoruje alebo prerušuje. Celkovo však v hre okrem dvoch hlavných záporákov, tejto UI a pilota na veľmi veľa ďalších postáv nenarazíte… áno, je tu dosť bossov, ale v podstate žiadny z nich veľmi nestojí za reč, tak rýchlo ako nakráčajú na scénu, tak rýchlo na nich zabudnete.

Otvorený svet a vedľajšie úlohy

Chabý, teda jednoduchý a priamočiary, príbeh sa vývojári snažili vykompenzovať s otvoreným svetom plným vedľajších úloh. Tie sú však tiež len rozdelené na niekoľko skupín a po splnení dvoch až troch vám tiež začnú pripadať dosť repetitívne. Najlepšie a aj najdlhšie z nich sú obsadzovania nepriateľských základní alebo skôr ich ničenie. Všetky základne sú jedinečné a popri hlavnom príbehu vás určite aspoň trochu zabavia. Okrem nich je podstatnou časťou hry oslobodzovanie stanovíšť, ktoré predstavujú body rýchleho cestovania. Kratšie vedľajšie misie sú potom zachraňovanie uväznených mariňákov alebo likvidovanie nebezpečných cieľov. Pri špeciálnych nepriateľoch je najlepšie asi to, že je k nim napísaný aspoň ich stručný životopis a dôvod, prečo ich máte zlikvidovať. Na mape však nájdete aj rôzne maličkosti, ktoré sú už v podstate skôr zberateľské predmety (sparťanské jadrá, skiny pre multiplayer a audiology) a propagačné antény, ktoré je potrebné zničiť.

Vybavenie

Putovanie po Hale bude spočiatku len o tom, že sa budete presúvať hore dole len po vlastných. Svojím spôsobom je to v mnohých prípadoch aj najlepšie, keďže terén je v hre všelijaký a vozidlá, častejšie končia na streche, ako v nich sedíte. Pokiaľ však vozidlá oželiete, nemusí to byť pre vás až taká nevýhoda. Master Chief dostal v tomto prípade nové unikátne vybavenie a tým je hák, ktorý môžete využívať na rýchlejší pohyb po bojisku alebo aj na likvidovanie nepriateľov. Hra je vďaka nemu o dosť hektickejšia. Okrem neho máte k dispozícii aj iné hračky, ale minimálne pre mňa boli ostatné skoro nepoužiteľné. Menovite budete mať k dispozícii detektor neviditeľných protivníkov, silovú bariéru alebo modul na úskoky. Všetky typy vybavenia si budete môcť vylepšovať za už zmienené sparťanské jadrá.

Zbrane

Najlepšou časťou Halo Infinite je určite pocit zo streľby. Každá zbraň je niečím charakteristická a vy tak postupne zistíte, ako ich najlepšie používať. Myslím, že väčšinu z nich budete poznať už z predchádzajúcich dielov, ale určite pár kúskov aj pribudlo. Trochu ma však zamrzelo, že špeciálne verzie zbraní (odomknú sa za zabitie špeciálnych cieľov alebo získanie dostatočného počtu bodov za misie) sú mnohokrát slabšie ako ich základné verzie. Horšie však je, že špeciálne zbrane využívajú aj iný typ munície, takže počas boja ani nemáte ako získať muníciu, leda tak zo zásobných debien s konkrétnym typom munície. No pokiaľ skombinujete klasické prestrelky so správnym používaním háku, za chvíľku sa stanete stelesnením smrti na bojisku.

Systém vozidiel

Poďme sa však bližšie pozrieť na vozidlá a nepriateľov. V hre sa stretnete so starými známymi vozidlami, či už tými od UNSC, alebo od Covenantov. Ľudské vozidlá si budete môcť zavolať z každého obsadeného stanovišťa, kde sa budú objavovať aj vaši vojaci, ktorí vás budú sprevádzať buď pešo, alebo nasadnú do vozidiel, ak v nich bude voľné miesto. No v tomto prípade musím trochu skritizovať umelú inteligenciu v hre, ktorá je celkovo priemerná, ale pri spojencoch má riadne veľké diery. Ide hlavne o to, že privolávanie vozidiel spočíva v tom, že vybrané vozidlo vám zhodí na zem kondor. Lenže vaši vojaci sa nezmyselne začnú vtedy hádzať o zem a v 90 % prípadov stoja nakoniec na mieste, kde to vozidlo spadne. Môžete si teda domyslieť, čo sa s nimi stane. Takže nakoniec toľko ľudí, čo zachránite, zabijete privolaním stíhačky. Tu sa teda dostávam k najužitočnejšiemu vozidlu v hre a áno, je ňou práve stíhačka. Takže už od začiatku hry sa oplatí plniť vedľajšie misie, aby ste si ju rýchlejšie odomkli. Vďaka nej sa budete rýchlejšie presúvať a taktiež má aj najlepšiu výbavu: guľomet a samonavádzané rakety.

Protivníci

Čo sa týka protivníkov, tí sú síce i naďalej dostatočne rôznorodí, lenže skoro všetkých ste mohli vidieť už v Halo 2. Tu akurát (možno) pribudlo viac verzií tých istých nepriateľov, čo je skôr kozmetický rozdiel, ako nejaká závratná zmena. Okrem toho Flood bol už porazený, takže v Infinite sú už len ex-Covenanti. Za celú hru tak narazíte až na jedného nového nepriateľa, čo aj Master Chief hneď okomentuje. Takže aj vývojári si boli zjavne vedomí toho, že nejako veľa noviniek do tohto dielu už nepriniesli.

Multiplayer

Ako som už písal v úvode tejto recenzie, multiplayerová zložka hry je v podstate základom Halo Infinite a je zadarmo. Okrem klasického online multiplayeru hra obsahuje aj hranie cez LAN alebo tréning proti UI v režime Akadémia. Oproti konkurencii, teda aktuálne skôr zameranej na klasické boje ako v Call of Duty alebo Battlefield, má Halo Infinite skôr klasickejší multiplayer, v ktorom sa môžete tešiť na bežné režimy alebo obsadzovanie vlajok. Takýmto štýlom sa práve Halo viac či menej priklonilo k starému dobrému štýlu, ktorý nám predstavil už dávno Unreal Tournament. Plus v tomto prípade sa dá v multiplayeri používať aj hák, takže je to opäť svižnejšie. Mapy sú určené pre 8 až 24 hráčov, v závislosti od typu mapy a režimu. K dispozícii sú interiéry aj exteriéry. Takže sa môžete tešiť aj na boje s vozidlami. Súčasťou multiplayeru by mal byť aj Forge (editor máp), ktorý vyjde dodatočne. Zároveň s ním by mal do hry pribudnúť aj kooperačný režim kampane.

Audiovizuálna a technická stránka

K audiovizuálnej stránke hry som sa, myslím, vyjadril už dostatočne aj v preview. Takže aj naďalej platí to, čo predtým. Interiéry sú skvelo optimalizované, aj keď okrem zbraní a nejakých tých debien v nich skoro nič nie je. Horšie je to s exteriérmi, ktoré môžu vaše grafické karty dosť potrápiť. Pri preskúmavaní prstenca sa mi dokonca trikrát stalo, že sa mi na obrazovke začali vytvárať dosť podivné artefakty, pričom následne mi hra aj spadla a ocitol som sa vo Windowse. Nestáva sa to, našťastie, často, ale snáď to časom opravia. Okrem tohto Halo trápia len bežné problémy spojené najmä s fyzikou, keď ragdoll efekty vyzerajú niekedy dosť komicky. Čo sa týka hudby, dabingu a zvukov, tak nemám Infinite čo vytknúť. Práve naopak, vývojári si zaslúžia veľkú pochvalu.

Záver

Halo Infinite som nakoniec pokoril za nejakých 25 hodín s tým, že som splnil aj všetky vedľajšie misie, chýbali mi len nejaké audiology a nezničil som všetky propagačné veže. Ak vám ide predovšetkým o príbeh, tak hru dohráte, samozrejme, aj rýchlejšie. Celkovo však musím povedať, že Halo Infinite je dôstojným pokračovaním série. Ponúka najmä akciu a ten správny old school pocit z hrania. Áno, príbeh vám toho veľa nepovie, ale vďaka tým nekončiacim prestrelkám sa budete určite baviť od začiatku do konca.

Hru na recenziu poskytla spoločnosť

Halo Infinite - Master Chief sa vracia v plnej paráde
Halo Infinite neprináša do série veľa nového. Ponúka otvorený svet s mnohými vedľajšími úlohami a hoci vás príbeh zrejme nenadchne, v Halo išlo vždy o akciu a o to, aby ste mali neustále prst na spúšti a postupne likvidovali protivníkov. Pobavia vás i vtipy a dabing novej UI. Ešte stále váhate? Ak ste fanúšikom tejto série alebo sci-fi FPS, tak vonkoncom nemusíte.
Pozitíva
  • Otvorený svet s množstvom vedľajších úloh
  • Nové postavy (najmä nová UI)
  • Skvelý pocit zo streľby a likvidovania protivníkov
Negatíva
  • Málo noviniek
  • Dosť jednoduchý príbeh
  • Občasné problémy s optimalizáciou
80%Celkové hodnotenie
Hodnotenie čitateľov: (0 Hlas)
0%

Komentuj!

komentárov

O autorovi

Počítačovým hrám sa venujem už od detských čias. Mojím najobľúbenejším žánrom boli real-time stratégie (C&C, Jurassic Wars, Cossacks). Pri hrách však uprednostňujem najmä príbeh. V roku 2019 som začal prekladať hry do slovenského jazyka a dnes som členom slovenskej komunity amatérskych prekladateľov - lokalizácie.sk. Našim cieľom je ukázať, že si hry zaslúžia byť aj v slovenčine a zároveň tak aj pomôcť CZ/SK prekladateľskej scéne. Na stránke somhráč.sk pracujem ako externý redaktor, pričom píšem najmä recenzie na hry, ktoré boli preložené do slovenčiny alebo je možné, že niekedy v budúcnosti by sa mohli dočkať sk prekladu.

Súvisiace príspevky