Bojovku Mortal Kombat 11 sme recenzovali pred necelými dvoma rokmi, pričom dodnes patrí medzi to najlepšie v rámci žánru. Vynikajúci titul minulý rok obohatil veľký prídavok Aftermath, ktorý rozšíril príbeh, pridal do hry ďalšie postavy, friendship zakončenia, či vybalansoval veci, ktoré fanúšikom nevyhovovali. Vynikajúci titul bol zrazu ešte lepší. Aby toho nebolo málo, autori oznámili, že si hru bude možné zdarma upgradnúť na next-gen verziu. Dopadol prechod na novú generáciu dobre?

Recenzovaná verzia: PlayStation 5

Mortal Kombat 11 rozšírili okrem prídavku Aftermath aj balíčky Kombat Pack 1 a 2, ktoré pridávali nových bojovníkov a skiny, takže sa za ostatnú dobu hra výrazne „nafúkla“. Samozrejme, nebolo to zadarmo. Cenová politika NetherRealm Studios je vcelku agresívna, takže za Kombat Pack 1 si autori účtovali 19.99 €, za Kombat Pack 2 pre zmenu 14.99 € a za Aftermath zase 39.99 €. Keby rátame za základnú hry 49.99 € a k tomu prirátali rozšírenia, dostali by sme sa na skoro 125 €, čo rozhodne nie je málo. Nešlo o nič nečakané, keďže i predošlé časti a hry od NetherRealm Studios na tom boli podobne.

Hráči však už boli obozretní a veľa z nich čakalo na „kompletnú“ edíciu, ktorá za povedzme rozumnú cenu prinesie všetok obsah v jednom balíčku. Kompletnú edíciu som však nedal do úvodzoviek len tak, nakoľko ani dnes recenzovaná Ultimate edícia Mortal Kombat 11 neprináša úplne všetko, keďže Klassic MK Movie Skin Pack, ktorý do hry pridáva skiny pre postavy z prvého Mortal Kombat filmu, musíte tak či onak kúpiť separátne. Našťastie, v tomto prípade hovoríme o cene 5.99€, čo nie je veľa. Čo sa však počtu postáv, arén a príbehu týka, je Mortal Kombat 11 Ultimate naozaj kompletná verzia.

Kde bolo, tam bolo…

Pre tých z vás, ktorí MK11 zatiaľ vynechali, povedzme si zopár slov k príbehu. V prípade základnej hry sa jednalo o príbeh, ktorý podrobnejšie rozobrala naša dobová recenzia, no v skratke išlo o počínanie strážkyne času menom Kronika voči Raidenovi, keďže Kronike sa nepáčilo, že Raiden a jeho skupinka vyvolených bojovníkov dala zloduchom zakaždým na „frak“, i keď to, bohužiaľ, nebolo pre stranu dobrých bez obetí. Vymyslela tak plán, ktorý by mal Raidena vymazať z akejkoľvek časovej línie. Veď žiaden Raiden = víťazstvo zla. Také jednoduché to však predsa len pre Kroniku nebude.

Prídavok Aftermath nadväzoval na príbeh základnej hry, pričom ho rozšíril zhruba o 3-4 hodinky. V hlavnej úlohe sa predstavil Shang Tsung, ktorý získal podobu herca Cary-Hiroyuki Tagawu, ktorého určite poznáte z prvého Mortal Kombat filmu, kde stvárnil tohto známeho čarodejníka. Shang Tsung prišiel na scénu z vlastným riešením problémov, keďže sa mu nepáči, že by všetko malo zaniknúť. Spolu s niekoľkými bojovníkmi sa vydáva na cestu naprieč časom a postavy sa snažia ovplyvniť udalosti, ktoré by viedli k zániku všetkého. Čo sa príbehu týka, Mortal Kombat 11 je bojovka, ktorá v tomto smere aktuálne nemá konkurenciu, keďže jej príbeh má hlavu i pätu, je zábavný a dobre napísaný.

Čo je nové?

V podstate nič… Ak hru a aj všetky prídavky vlastníte, potom vás na nových konzolách bude čakať „iba“ vylepšený vizuál a technická stránka ako taká. Samozrejme, hra bežala v 60fps aj na minulej generácii konzol, avšak natívne 4K rozlíšenie neponúkla ani jedna konzola, aspoň teda nie po celú dobu, keďže v prípade výkonnejších variánt bolo používané dynamické rozlíšenie podľa náročnosti danej scény. Na už aktuálnej generácii sa tak dočkáte ešte krajších krvavých orgií, viac detailov a prišlo mi, že v porovnaní s verziou pre PlayStation 4 Pro došlo aj k vylepšeniu nasvietenia, i keď to človek počas hektických súbojov aj tak nemá čas vnímať.

Vďaka SSD disku sa skrátili aj nahrávacie časy, takže nutnosť čakať na nejaký súboj je praktický nulová. Majiteľov PlayStation 5 bezpochyby poteší aj podpora DualSense ovládača, i keď nejde o nič, čo by vás posadilo na zadok. Vývojári si však zaslúžia pochvalu za to, že nové funkcie gamepadu zobrali do úvahy a využili ich.

Slušný výber, nie však dokonalý

Mortal Kombat 11 v Ultimate edícii v sebe zahŕňa aj troch bojovníkov z Kombat packu 2, a to dobre známu Mileenu, poloboha Raina, no túto trojicu uzatvára John J. Rambo aj s tvárou Sylvestera Stallona. Pôvodná hra priniesla 25 bojovníkov, ku ktorým sa v rámci Kombat packu 1 pridali Sindel, Shang Tsung, Nightwolf, Terminator T-800 s tvárou Arnolda Schwarzeneggera a návštevníci z komiksov Joker a Spawn. Rozšírenie Afternath doplnilo do súpisky Sheevu, boha Fujina a filmového Robocopa. Suma summarum tak v MK11 Ultimate nájdete 37 bojovníkov, čo je naozaj výborné číslo, i keď na Mortal Kombat Armageddon, kde bolo k dispozícii až 62 bojovníkov to nemá. I tak je z čoho vyberať, no taký Reptile, Smoke, Ermac, Quan Chi, Kabal, Shinnok, Cyrax, Sektor, či Goro mohli s Ultimate edíciou hry doraziť ako bonus pre verných fanúšikov, hoci niektoré vymenované postavy sú/boli z príbehového hľadiska mŕtve.

Ako bonus môžete očakávať i Friendship zakončenia, ktoré boli časom do hry pridané, vybalansované movesety, ktoré spočiatku skôr frustrovali než prinášali požadovaný úžitok a vôbec ten najlepší Mortal Kombat 11. Do samotnej hrateľnosti sa však nikto neodvážil zasahovať a to je jedine dobre.

Boj na život a na smrť

Mortal Kombat 11 Ultimate je špičková bojovka, ktorá patrí k tomu najlepšiemu v rámci žánru. Ja osobne som bol vždy skôr na strane Tekkenu, keďže jeho „realistickejšie“ podanie a súbojový systém mi vyhovovali viac. Bohužiaľ, autori Tekkenu v oblasti kvality príbehu nedosahujú na prácu štúdia NetherRealm. V prípade samotných súbojov je to na vašich preferenciách. Volieb je viac než dosť, keďže tu máme aj výborný SoulCalibur, Guilty Gear, DEAD OR ALIVE, Street Fighter, The King of Fighters, a tak ďalej. Aktuálnej však možno Mortal Kombat 11 považovať za kráľa žánru a pokiaľ kúpu zvažujete, nemožno ju nič iné, len odporučiť. Po prídavkoch a aktualizáciách je totiž titul dobre vybalansovaný, plný obsahu a ponúka tak desiatky, prípadne stovky hodín skvelej a ako sa na Mortal Kombat patrí, krvavej zábavy.

Mortal Kombat 11 Ultimate - Smer next-gen
Mortal Kombat 11 Ultimate je vynikajúca bojovka, ktorá prináša všetok dodatočne vydaný obsah v jednom balíku. Skvelá grafika, súbojový systém, zábavný a dobre napísaný príbeh, to sú iba niektoré prednosti, ktoré Mortal Kombat 11 vyniesli na trón, ako aktuálneho kráľa bojoviek. Je len škoda, že ani v rámci Ultimate edície človek nedostane skiny pre postavy z prvého filmu zdarma. Napriek tomu ide o povinnosť pre všetkých fanúšikov bojoviek a série.
  • Upgrade na next-gen zadarmo
  • Technické vylepšenia - 4K rozlíšenie, takmer nulové nahrávanie, lepšie nasvietenie
  • "Všetok" dodatočný obsah v jednom balíku