Register

A password will be e-mailed to you.

Jedna z najúspešnejších RPG dostáva konečne na konzolách podporu vyššieho snímkovania ako pri ostatných nextgen hrách, avšak neoficiálne, pomocou používateľskej modifikácie.

Bethesda Game Studios je v módovaní priekopníkom, nakoľko sa snaží podporovať vo svojích hrách módy aj na konzolách. Momentálne podporuje používanie na Xbox aj PlayStation konzolách v hrách Fallout 4 a The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition, kde viete aplikovať používateľmi vytvorené a publikované modifikácie z PC platformy. Pri PlayStation verziách je možné použiť iba modifikácie, ktoré využívajú obsah, ktorý sa už nachádza v hre. Na Xbox platformách je možné aplikovať aj módy, ktoré do hry pridávajú externý obsah (nové modely, textúry, svety, hudbu a podobne). Aj keď v tomto prípade ide o úpravu konfiguračného súboru, na Xbox platformách je k dispozícii mód s názvom Uncap FPS.

Je dôležité do vyhľadavácieho políčka v hlavnom menu v sekcii Mods zadať jeho názov presne, inak sa v ponuke nemusí ukázať. Po aplikovaní musíte reštartovať celú hru a potom si ju už môžete užiť v 60 snímkoch za sekundu. Otestovali sme to aj na Xbox One X a napriek evidentne zvýšenému snímkovaniu to nie je čistých 60 fps ako pri Xbox Series X. Tvorca módu upozorňuje, že odomknutie nezaručuje, že snímkovanie nebude padať. Pri testovaní však Xbox Series X vykresľuje takmer vždy v 60tich snímkoch aj s ďalšími náročnými modifikáciami. Na Xbox One X však už s týmto módom neodporúčame pridávať žiadne ďalšie a hrať s aktívnym Uncap FPS len obyčajnú, ďalej neupravenú verziu.

Je prekvapivé, že dodnes vysokú obnovovaciu frekvenciu nepodporuje v Skyrime priamo Bethesda. Je to hlavne z dôvodu, že pri aktívnych módoch je potrebné použiť kópiu vášej uloženej pozície, kde sa nedajú odomykať achievementy. Zo zaujímavosti, Microsoft v spolupráci s Bethesdou využili nové Zen2 CPU v Xbox Series S|X a bez nutnosti patchu od Bethesdy boli schopní zvýšiť Fallout 4 na snímkovanie 60fps. Pri Fallout 4 ide o rovnaký engine, ako pri Skyrime, teda oficiálnej podpory sa predsa len môžeme dočkať v budúcnosti.

Komentuj!

komentárov