Pamätáte si, ako vám rodičia pred spaním čítali rozprávky na dobrú noc? Myslím, že určite to nejeden z nás zažil. Poniektorí doteraz čítame rozprávky pred spaním pre zmenu našim deťom, a tie ich budú čítať zase ich deťom, a tak ďalej. Samozrejme, doba pokročila a dnes už táto činnosť nie je tak populárna ako kedysi. Deťom stačí do rúk tablet, mobil, prípadne presedieť celé dni pred TV, či počítačom. Osobne som zástancom toho, že aj deti by mali mať možnosť zahrať si niečo čo sa hodí ich veku, s istou dávkou logického myslenia a uvažovania. Pokiaľ ste si položili otázku, či niečo také existuje, tak odpoveď je jasná – áno existuje. Dobrým príkladom je Gigantosaurus The Game, titul cielený primárne na tých najmladších.

Značka Gigantosaurus asi nebude dospelým až tak známa, no táto rozprávková séria je populárna predovšetkým u detských divákov. Poznať ju možno buď v knižnej forme, prípadne v podobe animovaného seriálu od Cyber Group Studios. Rocky, Tiny, Bill a Mazu – to sú mená štyroch dinosaurích kamarátov, ktorých úlohou je zastaviť zemetrasenie po tom, čo na miestnu sopku spadol meteorit a upchal ju.

Celou hrou vás sprevádza rozprávač na pozadí, ktorý počas hrania približuje príbeh hry. Tá dohromady ponúka šesť destinácií. Prechod medzi nimi je vo forme pretekov na akýchsi pretekárskych motokárach, ktoré sa len nakláňajú do strán. V jednotlivých úrovniach je potrebné zozbierať určitý počet vajec, orechov, zasadiť určitý počet kvetín, alebo trafiť loptu do “basketbalového” koša. Na prechod hrou vám však stačí v každej z nich zozbierať iba štyri vajcia a zaniesť ich do hniezda. Tým sa vám odomknú ďalšie preteky, cez ktoré sa dostanete až na koniec hry.

Súčasťou titulu sú aj jednoduché hádanky, ktoré využívajú jednotlivé vlastnosti dinosaurov. Mazu vie aktivovať plošiny, Tiny dokáže zhadzovať drevené polená, Bill sa môže ukrývať pred velociroptorom a Rocky zase liezť po stenách. Ovládanie je však skutočne triviálne a nebude robiť problém ani tým najmenším.V prípade ak ste na hranie sám, tak jednotlivé postavy medzi sebou prepínate a tým riešite dané prekážky. Ak máte po ruke viac záujemcov, potom môžete využiť kooperatívny režim. V rámci neho však musíte čakať, nakoľko obrazovka sa počas štandardného hrania nepredeľuje. Na viac častí sa rozdelí iba v prípade pretekov, v ktorých však je úplne jedno, či skončíte prvý, alebo posledný. V Gigantosaurus The Game sa posúvate v úrovniach ľavou zadnou a každá chyba je vám odpustená.

Neočakávajte však dlhú hernú dobu, pretože už prvý priechod vám zaberie zhruba dve hodiny. Samozrejme, hovoríme o dospelom hráčovi, čiže deti sa, pravdepodobne, zabavia na dlhšie, avšak i tak nemožno čakať zázraky. Ak by ste však chceli zozbierať a splniť všetko, čo tento titul ponúka, tak čas, ktorý s Gigantosaurus The Game strávite, môže byť aj niečo cez dvanásť hodín. Ak vás inak zaujíma, ako je na tom grafická stránka, tá síce nikoho vyložene neohúri, no ani neurazí. Vizuál je totiž pekný a pestrofarebný, tak ako má byť v prípade titulu určeného deťom. Aby som nezabudol, okrem rozprávača je hra sprevádzaná i rytmickou hudbou, ktorá sa vám po pár minútach vryje do pamäti a budete si ju pohmkávať.

Z hrania Gigantosaurus The Game som mal dobrý pocit, no z pohľadu dospelého hráča nemožno mať vysoké nároky. Osobne titul prešiel trikrát a v rámci možností som sa zabavil sa počas každého priechodu. Treba však brať skutočne na zreteľ, že Gigantosaurus The Game je primárne prispôsobený najmladším ročníkom a nie odrasteným hráčom. Tí by teda mali okamžite presunúť svoj záujem niekam inam. Samotný priechod hrou je však dobre vyvážený a logické hádanky donútia najmenších logicky premýšľať. No pokiaľ vás hra z textu predsa len zaujala, pripravili sme si pre vás kompletný priechod vo forme gameplay videa, ktoré nájdete pod recenziou.

Gigantosaurus The Game - Ideálna hra pre najmenších?
Gigantosaurus The Game je titul, ktorý ocenia predovšetkým deti a tie zrejme zaujme ako príbehom, farebným vizuálom, tak i jednoduchou hrateľnosťou. Výhodou je i kooperatívny režim určený až pre štyroch hráčov. Staršie ročníky by však mali dať ruky preč.
  • Pekné rozprávkové spracovanie
  • Príbeh, ktorý zaujme detského hráča
  • Ideálna dĺžka z pohľadu najmladších hráčov