Register

A password will be e-mailed to you.

Taktická variácia populárnej série Gears sa minulý mesiac po dlhom čakaní konečne dostala na naše herné zariadenia, kde sa dočkala veľmi vrúcneho prijatia, i kladných reakcií. Možno dodať, že naša recenzia bola tiež pozitívna a Gears Tactics v kabáte XCOM si vyslúžil nadpriemerné hodnotenie. Každopádne v súvislosti s týmto titulom na povrch vyplávala zaujímavá okolnosť. Podľa zahraničných médií totiž pôvodne šlo o stolovú hru.

Polygon, známy herný portál, svojho času komunikoval s kreatívnym riaditeľom menom Steve Venezia. Ten prišiel s papierovým konceptom fungovania Gears Tactics, z ktorého, ako sme sa dozvedeli, vznikol tohtoročný finálny produkt, teda plnohodnotná videohra. Naozaj však šlo o fyzickú verziu Gears Tactics s hracími poľami a figúrkami, čo je pomerne zaujímavý a netradičný postup pri vytváraní hry. Venezia využil skutočnú hraciu plochu, figúrky protivníkov i hráčov, pričom prví zmienení a ich kroky boli ovládané jednoduchou umelou inteligenciou.

Celý čas pritom využíval jeden jediný scenár, ktorý opakoval stále dookola, aby pochopil všetky možnosti, súčasti a náležitosti obdobnej ťahovej akcie. Taktiež dával kompletný prototyp na vyskúšanie ďalším ľudom, ktorí sa, pochopiteľne, v konkrétnych situáciách rozhodovali úplne odlišne. Pri takomto testovaní vývojári pochopili, že pohyb po štvorcových plochách je príliš obmedzujúci, takže ho z vtedy budúceho Gears Tactics úplne vylúčili, čo dodalo hraniu svižnosť.

Niet pochýb, že tento prototyp, aj podľa Veneziovho názoru, výrazne pomohol pri tvorení hry, keďže nechcel vyprodukovať iba ďalšie bojové šachy s nálepkou Gears of War. Stevovou úlohou bolo vytvoriť kvalitný taktický titul, čo sa mu vlastne vo výsledku podarilo. Úzko pritom spolupracoval s Tylerom Bielmanom, dizajnérom posledných dvoch Gears hier. On sa mal postarať práve o to, aby si jednotlivé útoky i pohyby udržali žiadanú dynamiku, spád a ducha third person shooter originálu.

I takéto zaujímavé a netradičné príbehy ponúka herný priemysel. Podobné postupy a budovania konceptov naozaj nie sú tradíciou, pričom je úctyhodné, že výsledok dopadol takto dobre. Čo si myslíte o originálnom prístupe k vývoju vy? No hlavne, pozdáva sa vám Gears Tactics? Pokojne nám dajte vedieť prostredníctvom komentárov.

Zdroj: polygon.com

Komentuj!