Register

A password will be e-mailed to you.

Keď v roku 1999 vtrhol na hernú scénu Tony Hawk’s Pro Skater, u nás v Európe vydaný pod názvom Tony Hawk’s Skateboarding, asi iba málokto čakal, aký hit sa z hry vykľuje. Vďaka tomu nasledovalo niekoľko skvelých pokračovaní, až nakoniec séria upadla do zabudnutia vďaka rôznym experimentom a zmene autorov. Teraz sa však prvé dve časti tejto legendy vracajú na hernú scénu pod jednoduchým názvom Tony Hawk’s Pro Skater 1+2.

Počas včerajšieho dňa sme sa mali v rámci Summer Game Festu dočkať nejakého menšieho odhalenia, pričom úniky naznačovali, že to bude Tony Hawk’s Pro Skater. Nakoniec však toto odhalenie tak trochu pokazil samotný Tony Hawk, ktorý na svojom Twitter účte a i Instagrame zverejnil potvrdenie príchodu Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 s miernym predstihom. Jediná vec však na celej situácii akosi nesedí, pretože označiť oznámenie remastru (i keď skôr remaku) prvých dvoch dielov legendárnej série nálepkou “menšie oznámenie” je tak trochu podivné. Ide totiž o veľkú vec, pretože tieto hry patrili a stále patria k tomu najlepšiemu v rámci žánru.

Každopádne, hra dorazí 4. septembra na konzoly PlayStation 4 a Xbox One, pričom na ich výkonnejších variantoch ponúkne až 4K rozlíšenie. Chýbať nebude ani snímková frekvencia 60fps, takže vykonávanie rôznych trikov bude plynulé a responzívne, ak teda autori zvládnu dotiahnuť ovládanie, ktoré má byť síce “prekopané”, no triky sa majú robiť ako kedysi, pretože Activision si uvedomuje, čo hráči na sérii milujú. Skrátka neprídu ani fanúšikovia na PC, no budú sa musieť uspokojiť s dostupnosťou skrz Epic Games Store. Poteší aj nižšia cenovka, ktorá bola nastavená na 44.99€ v prípade štandardnej edície, no ak zatúžite po Digital Deluxe edícii, budete si musieť priplatiť o 10€ viac. V rámci bonusov však obdržíte skatera “The Ripper”, unikátne retro outfity pre Tony Hawka, Steva Caballera and Rodney Mullena, a taktiež aj unikátny retro obsah do režimu Create-A-Skater.

Ako už naznačuje obsah Digital Deluxe edície, vrátia sa režimy ako Create-A-Skate a i Create-A-Park, takže si bude možné vytvárať nových skaterov a i úrovne, čo bezpochyby predĺži hernú dobu. Navyše, vytvorené úrovne by mali byť zdieľateľné s ostatnými hráčmi vďaka online podpore. Samozrejmosťou budú novinky a vylepšenia či už v rámci uvedených režimov, alebo v rámci celej hry. Nezabudlo sa ani na charakteristické vlastnosti originálnych hier, ktoré fanúšikovia chcú vidieť aj v novom spracovaní. Súčasťou remastru tým pádom bude vynikajúci pôvodný soundtrack, staré známe úrovne a bezo zmeny (myslené v dobrom) bude aj zoznam dostupných skaterov. Tešiť sa tak možno na mená ako Steve Caballero, Geoff Rowley, Bucky Lasek, Elissa Steamer, Kareem Campbell, Andrew Reynolds, Bob Burnquist, Eric Koston, Rodney Mullen, Jamie Thomas, Rune Glifberg, Chad Muska a samozrejme, legendárny Tony Hawk.

Chýbať, našťastie, nebude ani lokálny split-screen, takže si to s kamarátmi budete môcť “rozdať” pekne po starom na rozdelenej obrazovke pri takzvanom gaučovom multiplayeri. Keďže však ide o moderný titul, chýbať nebude ani online multiplayer, ktorý je, vzhľadom na vek originálov, významnou novinkou. Pred vydaním samotnej hry bude k dispozícii demo s Warehouse úrovňou, no zatiaľ je otázne, kedy sa ho dočkáme.

Čo sa týka vývoja hry, o remaster Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 sa postaralo štúdio Vicarious Visions, ktoré prinieslo skvelý remaster/remake Crash Bandicoot N. Sane Trilogy, pričom toto štúdio by malo pracovať aj na regulárnom pokračovaní Crasha. O ňom sa hovorilo, že dorazí tento rok, no vzhľadom na skutočnosť, že vývojári “dreli” na Tony Hawkovi, je tu priestor na pochybnosti. O tom však inokedy. Teraz na samotný záver sa ešte pozrime na porovnanie originálneho Tony Hawk’s Pro Skater s remastrom.

Zdroje: PlayStation.Blog, PlayStation Instagram, Twitter

Komentuj!

O autorovi

Prvé skúsenosti s hrami Martin zaznamenal v podobe napodobeniny NESu, ktorá niesla meno "Mortal Kombat III", ku ktorej bol pribalený cartridge žltej farby s 999 hrami. Medzi nimi sa nachádzali klasiky ako Mario, Duck Hunt, Double Dragon a pod. Neskôr zakotvil pri PC a PlayStatione, ktorého fanúšikom je dodnes. Herná scéna Martina baví aj v súčasnosti, novinky sleduje dennodenne a okrem hier sa venuje fotografovaniu. Od septembra 2016 pôsobí na pozícii šéfredaktora somhrac.sk.

Súvisiace príspevky