Handheld od spoločnosti Sony, PlayStation Vita, je už v podstate mŕtva platforma. No i napriek tomu sa aj v dnešnej dobe nájdu hráči, ktorí tomuto zariadeniu venujú svoju pozornosť a občas si na ňom niečo zahrajú. A to či už starší, alebo novší titul. Aj v roku 2020 totiž stále vychádzajú na PlayStation Vita nové tituly a jedným z nich je singleplayerová skákačka s názvom Thunder Paw. A práve na ňu sa pozrieme v dnešnej recenzii.

Recenzovaná verzia: PlayStation Vita

V samotnej hre začínate v úlohe osamelého psa, ktorý sa hrá na lúke s loptou. Zrazu však zaznie hlasný a silný výbuch, ktorý zničí všetko v okolí. Thunder Paw preto rýchlo uteká domov za svojimi rodičmi, no miesto nich tam nachádza iba list, v ktorom stojí, že oboch uniesli a ak sa ich pokúsi vyhľadať, nedopadne to pre nich vôbec dobre. No ako už asi tušíte, Thunder Paw toto varovanie ignoruje a vydáva sa cestu, aby našiel toho, kto za tým stojí.

Thunder Paw je plošinovka s jednoduchými hernými mechanikami. To znamená, že preskakujete prekážky, alebo skáčete na rôzne veci a popritom strieľate do nepriateľov. Jednoducho klasická akčná skákačka. Spočiatku som bol jej konceptom očarený, pretože mi pripomínal deväťdesiate roky a 16-bitové hry, na ktorých som v podstate vyrastal. Nepriateľov som strieľal jedného za druhým, no všetko sa však zmenilo už pri prvom bossovi. Čo bola v podstate opica, ktorá hádzala náhodne granáty a behala z jednej strany obrazovky na druhú. Možno si poviete, veď to nemôže byť nič ťažké. No je nutné zobrať do úvahy fakt, že prvotná zbraň, ktorú ma váš hrdina k dispozícii, má obmedzený dosah a spätný ráz, čo má za následok, že sa musíte priblížiť k nepriateľovi čo najbližšie. Nezostáva vám nič iné, než neustále skákať a uhýbať sa granátom, ktoré vás aj tak väčšinou trafia. No a čím má opica menej života, tým je nebezpečnejšia, pretože jej séria pohybov sa rapídne zrýchľuje, až kým ju nezabijete – alebo ona vás. Túto pasáž v hre som opakoval až niekoľko desiatok krát.

Thunder Paw však nie je až tak náročným titulom. Daný súboj s bossom spomínam výhradne z toho dôvodu, že v porovnaní s ostatným obsahom v hre je tu neprimerane nastavená obtiažnosť. Obtiažnosti sú každopádne dve, a to Easy a Hard. Rozdiel medzi nimi je taký, že ak zomriete na tej ľahšej, začínate od posledného checkpointu. Ak ste navyše zabili nejakých nepriateľov, tých už znova nestretnete. Na tej ťažšej už naopak opakujete celý level, a to aj so všetkými nepriateľmi. Ich počet je inak napísaný v pravom hornom rohu a v každej úrovni je iný. Vstupenkou do ďalších úrovní je práve zabitie daného počtu protivníkov, ktorými sú svine, medvede, či vlci, čiže taká menšia zoologická záhrada. V jednotlivých leveloch sú rozmiestnené aj takzvané hidden boxy, za ktoré nájdenie zakaždým získavate trofej.

Postupom v hre stretávate aj iných bossov, než už spomenutú opicu. Získavate iné zbrane, ako napríklad samopal, ktorý ma dlhší dosah ako prvotná brokovnica, no nechýba ani zbraň, ktorá strieľa akési skákajúce guľôčky. Aj tieto však majú spätný ráz, čo niekedy skutočne znepríjemňuje hranie. Je to, samozrejme, reálnejšie, no je skutočne nutné zapracovávať reálne aspekty do podobne ladeného titulu, kde je hlavným hrdinom pes? Zabitím nepriateľov inak získavate diamanty a srdiečka. Diamanty napomáhajú práve k zvyšovaniu dosahu a sily zbrane, no a účel srdiečka si asi domyslíte aj bez bližšieho popisu.

Ovládanie Thunder Paw je pomerne intuitívne. Môžete používať zadné triggery na skok a streľbu, prípadne krížik a štvorček, ak vám táto kombinácia bude vyhovovať viac. Pohyb vykonávate analógovými páčkami alebo na D-Pade, čiže klasika a žiadne experimenty. Čo sa týka hernej doby, titul nie je vôbec dlhý. S prehľadom ho prejdete počas hodinového čakania u lekára, alebo ako naznačuje podtitul samotnej recenzie, i pred spaním. A ak náhodou patríte medzi hráčov, ktorí prahnú po trofejach, tak vás, pravdepodobne, poteší informácia, že platinovú trofej získate prakticky zadarmo. Ak si teda chcete rozšíriť svoju zbierku platín, Thunder Paw je na to správnym kandidátom. Iba pre úplnosť, v hre je možné získať 16 trofejí.

Vzhľadom k opakujúcim, relatívne identickým a nezaujímavým levelom však musím skonštatovať, že Thunder Paw bol pre mňa tak trochu sklamaním. Motivácia na opakované hranie v podstate neexistuje, pretože chýbajú akékoľvek vylepšenia zbraní, či samotného hrdinu. Nenájdete tú ani žiadne dodatočné výzvy, ak za to teda nepovažujete obtiažnosť Hard. Zle nastavený pomer obtiažnosti medzi bossmi a zvyškom taktiež skôr odrádza, než motivuje pokračovať ďalej. Je tu však i druhá stranka mince a Thunder Paw disponuje mimoriadne príjemnou cenovkou 3,99 €, vďaka čomu si isto nájde svojich priaznivcov. Osobne ho však nemôžem s čistým svedomím odporučiť, hoci som priaznivcom podobných záležitostí. No pokiaľ túžite po relatívne ľahkej platinovej trofeji, za necelé 4 € nejde o zlú ponuku. Nečakajte však viac, ako štandardnú akčnú skákačku, ktorých je na trhu neúrekom.

Thunder Paw - Rýchlovka pred spaním
Thunder Paw je mimoriadne krátkou záležitosťou, ktorá má isté čaro. Súčasne však naráža na nezaujímavú výstavbu levelov, pričom absentuje i motivácia na opakované hranie. Pokiaľ však túžite po relatívne ľahkej platinovej trofeji, za tak nízku cenovku nejde o zlú ponuku.
  • Pekná 16-bitová grafika
  • Nízka cenovka
  • Možnosť získať ľahko všetky trofeje