Hráči museli na soulsovku Nioh čakať naozaj veľmi dlho. Vývoj bol komplikovaný, no nakoniec všetko dobre dopadlo, vďaka čomu sa titul od Team Ninja zaradil k tomu najlepšiemu, čo na trhu možno v rámci žánru hardcore akčných RPG nájsť. Hru ocenili nielen recenzenti, no aj hráči, a tak oznámenie pokračovania nenechalo na seba čakať príliš dlho. A ešte viac poteší, že hoci Nioh 2 dorazil pomerne rýchlo, výsledok opäť stojí za to.

Po oznámení Nioh 2 asi iba málokto očakával, že vyjde ani nie dva roky po svojom oznámení. Je to, samozrejme, pochopiteľné, vzhľadom na dĺžku vývoja prvého dielu, no keďže všetko mali vývojári v podstate hotové vďaka predchodcovi, nemožno sa tomu čudovať. Preto asi nikoho neprekvapí, že Nioh 2 nie je v porovnaní s predchodcom žiadnou revolúciou, pretože ide skôr o evolúciu. Nemusíte hneď krútiť hlavou a v duchu si hovoriť, že ide iba o to isté, len toho dostanete viac, nakoľko vývojári do hry zapracovali novinky, ktoré rozhodne ozvláštňujú gameplay a posúvajú Nioh 2 opäť o kúsok vpred. Alebo skôr vzad? Ako sa to vezme…

Polovičný človek, polovičný démon

Čo sa príbehu hry týka, vývojári urobili krok vzad. Nemyslím to teraz po stránke kvality, no Nioh 2 je prequelom k prvému dielu, takže sa pozrieme ešte pred dobrodružstvo prvého bieleho samuraja menom William Adams, ktorý bol protagonistom prvého Nioh. Príbeh hry sa odohráva v Japonsku počas obdobia Sengoku a je v porovnaní so sériou Dark Souls vyrozprávaný omnoho štandardnejšie. Tu totiž nemusíte príbeh študovať z bohatého loru, situácia je jasne daná a naservírovaná pred vás. Samozrejme, sú tu veci, ktoré vám lore sveta Nioh obohacujú, no príbeh sa posúva vpred za pomoci dialógov a prestrihových scén, ktoré sú veľmi pôsobivé.

To, že je hra prequelom umožní užiť si ju aj nováčikom, ktorí s prvým dielom nemajú skúsenosť, avšak ak sa ešte len chystáte so soulsovkami zoznámiť, tento titul rozhodne nie je tou správnou voľnou. Veľmi rýchlo by sa totiž mohla láska zmeniť na nenapraviteľnú nenávisť.

Späť ale k príbehu, v ktorom tento raz hrá hlavnú úlohu vymyslená postava prezývaná Hide, ktorú si na začiatku vytvoríte. Nejde však o obyčajného lovca démonov, pretože on sám je polovičným démonom. Nebudem vám prezrádzať, o čo presne v hre ide, no príbeh hry, napriek niektorým skvelým momentom, nie je tou najsilnejšou stránkou hry.

Buď kým chceš

Skôr, než sa dostanete priamo do hry, privíta vás robustný editor postáv, kde si môžete vytvoriť svojho vysnívaného hrdinu, prípadne hrdinku. Možnosti sú naozaj rozsiahle a ja vám odporúčam vytvoriť si hrdinu, s ktorým sa stotožníte, pretože spolu strávite naozaj výdatnú porciu času. Samozrejme, postupne môžete svoju postavu prispôsobovať rôznymi časťami odevu, no na základ by sa nemalo zabúdať. Pokojne sa možno inšpirovať aj na internete, kde nájdete kódy na známe postavy. Vôbec teda nie je problém, aby sa do Japonska vypravil Big Boss, ktorého poznáte zo série Metal Gear Solid, či taký Geralt z Rivie, inak známy aj ako Zaklínač.

Démonická krv

Dôležitou novinkou, ktorá sa spája s príbehom je váš polovičný démonický pôvod. Ten tu nie je iba pre srandu, pretože ide o prvok obohacujúci hrateľnosť. Svoj démonický pôvod totiž využijete aj v boji vďaka špeciálnym útokom, ktoré sú mimoriadne pôsobivé a to nielen po stránke efektivity, ale aj efektnosti. S tým súvisí dôležitá a mnohokrát život zachraňujúca mechanika nazvaná Burst Counter. Nejeden raz sa jej odvďačíte za to, že pokračujete vo svojej púti ďalej a nevraciate sa miesto toho o niekoľko minúť späť k svätyni, pretože vás démonický nepriateľ naporcioval.

Čo sa týka súbojového systému, ten je v podstate rovnaký ako minule, takže na vás čakajú tri postoje (nízky, stredný, vysoký), ktoré sú dôležité pre váš herný štýl. Ak radi útočíte rýchlo a nepotrebujete toľko sily, uprednostníte nízky postoj. Stredný je, samozrejme, kompromis medzi silou a rýchlosťou, no a vysoký je, ako už asi tušíte, založený na sile. Nechýba ani Ki, a teda špeciálna schopnosť obnoviť si rýchlejšie staminu, ak v správny moment stlačíte správne tlačidlo na ovládači. Zabudnúť nemožno ani na robustný RPG systém, ktorý je naozaj komplexný a umožňuje vám prispôsobiť si svojho bojovníka presne podľa vašich predstáv. Prispôsobovanie nabralo vďaka pôvodu hlavnej postavy ďalší rozmer, pretože prispôsobovať možno aj Yokai atribúty. V tomto smere išli Team Ninja opačným smerom ako FromSoftware v Sekiro: Shadows Die Twice, kde RPG elementy osekali na úplné minimum. Ak si radi prispôsobujete postavy, v Nioh 2 si prídete na svoje.

Rovnako ako aj minule je hra rozdelená na misie, ktoré predstavujú jednotlivé levely. Postup vpred je teda pomerne lineárny, avšak podobne ako aj v iných soulsovkách si otvárate skratky, ktorými si následne cestovanie skracujete. Najmä teda v prípade, ak zomriete. Okrem hlavných misií sú v hre aj vedľajšie úlohy, ktoré obohacujú a dokresľujú príbeh, takže ak vás hra pohltá, je dobré vrhnúť sa aj na postranné misie.

Ďalšou novinkou je Yokai Realm, a teda realita démonov. Na týchto miestach nájdu výzvu aj veteráni žánru, keďže na týchto miestach nemožno spoliehať na rýchlu obnovu staminy, či “bežných” protivníkov. Za vyčistenie týchto miest však dostanete odmenu, pretože ak danú Yokai Realm vyčistíte od nepriateľov, na danom mieste už do budúcna nenájdete nepriateľov a budete môcť po úrovni chodiť rýchlejšie a bez nutnosti striehnuť na hrozbu na každom kroku.

Modrý, alebo červený hrob?

Z minulého dielu sa vrátili červené hroby, ktoré predstavujú avatarov padlých hráčov a vy ich môžete vyvolať, ak si chcete pomerať sily a v prípade výhry získať peknú odmenu. Novinkou sú však modré hroby, ktoré v hre zanechali hráči zámerne. Na týchto miestach si totiž môžete vyvolať spolubojovníka. Bohužiaľ, umelá inteligencia v tomto prípade mnoho vody nenamúti a skôr môžete “kolegu” používať ako živý terč, pretože iný prínos očakávať nemožno. Nechýba ani kooperácia so živými spoluhráčmi, ktorá je zábavná a ak máte v podobných hrách radi po ruke výpomoc, určite nebudete sklamaní. Kooperácia je k dispozícii až pre troch hráčov, no nečakajte, že v takom prípade bude hra jednoduchšia, to ani náhodou. Ja som skôr vlk samotár, takže som túto možnosť odskúšal viac-menej iba pre potrebu recenzie.

Technická stránka bez výrazných zmien

Nioh 2 je v porovnaní s predchodcom veľmi podobný titul. Na PlayStation 4 Pro hra vyzerá a beží dobre, pričom máte na výber, či preferujete vizuálnu stránku, alebo framerate. Je iba na vás, čo vám vyhovuje, no 60fps v prípade podobných hier asi oceníte viac, než kvalitnejšiu grafiku. Jednu vec však nemožno Nioh 2 uprieť, pretože hoci sú na trhu krajšie hry po technickej stránke, no čo sa týka estetiky, tu Team Ninja kopú prvú ligu. Na svoje si prídu aj milovníci gore, nakoľko je tu množstvo krvi, poodsekávaných končatín či hláv, no a nechýbajú ani efektné zakončovacie animácie. Jednu výhradu by som však predsa len mal, a to k bežným nepriateľom. Nie, že by s nimi bolo niečo v neporiadku, no ich variabilita mohla byť väčšia.

Oceňujem aj rýchle nahrávacie časy, vďaka čomu nemusíte na nahratie nového levelu zbytočne dlho čakať a do akcie vyrážate v priebehu niekoľkých sekúnd. Vynikajúce je aj ozvučenie a soundtrack, ktorý ponúka mnoho skvelých melódií. Tie výborne dotvárajú skvelú atmosféru, takže v tomto smere nemožno Nioh 2 nič vyčítať.

Príjemné utrpenie

Nioh 2 je kvalitné pokračovanie skvelej hry, ktoré však nepredstavuje žiadnu revolúciu. To neznamená, že by ste o hru nemali prejaviť záujem, pretože aj evolúcia, ktorú titul prináša ponúka dostatok zaujímavých noviniek obohacujúcich už tak výbornú hrateľnosť. Je potrebné sa však pripraviť na to, že vývojári z Team Ninja vám nedarujú nič zadarmo a pokiaľ na ich hru nepristúpite, môže to byť neprekonateľný problém.

Takže áno, Nioh 2 je mimoriadne komplexná a náročná hra, avšak aj odmeňujúca, keďže pri každom pokroku vpred budete cítiť poriadnu dávku satisfakcie za svoj dobre odvedený výkon. Za seba môžem hru jedine odporučiť a ak patríte medzi priaznivcov žánru, ide doslova o povinnosť, keďže Nioh patrí k špičke vo svojom žánri.

Nioh 2 - Krvavý lov démonov
V prípade Dark Souls sa druhý diel prvému nevyrovnal. V tomto Nioh 2 vyhráva na celej čiare, pretože pokračovanie nestratilo nič z kúzla prvej hry a už vôbec nemožno hovoriť o prepade po kvalitatívnej stránke. Ak patríte medzi priaznivcov soulsoviek, neváhajte ani chvíľu, tých 70 až 80 hodín sa napriek utrpeniu budete kráľovsky baviť.
  • Bossovia, súbojový systém
  • Atmosféra, dĺžka, ovládanie
  • Prepracovaný RPG systém