Register

A password will be e-mailed to you.

Ubehlo už vyše pol roka od chvíle, kedy štúdio Larian (Divinity: Original Sin 1 a 2) oznámilo vývoj nového projektu, pokračovania dnes už klasickej RPG série Baldur’s Gate, pod názvom Baldur’s Gate 3. Medzi fanúšikmi táto novinka ihneď spustila príval diskusií a horlivých debát ohľadom toho, ako sa tejto kultovej značky chopí toto belgické štúdio.

Larian Studios najskôr oficiálne oznámilo, že na tretom pokračovaní Baldur’s Gate pracujú, pričom následne ešte v júni minulého roku zverejnili Official Announcement Trailer. Odvtedy však nastalo dlhé ticho a napätie sa medzi fanúšikmi zväčšovalo. Až po takmer polroku, teda 27. februára 2020 bolo na PAX East 2020 zverejnené gameplay video nazvané Baldur’s Gate 3: Worldwide Reveal trvajúce vyše hodiny a pol. Teraz je už jasné, že základom nového dielu Baldur’s Gate 3 bude už osvedčený a úspešný engine, ktorý v Larian Studios už dobre poznajú a bol základom pre ich úspešné tituly Divinity: Original Sin a Divinity: Original Sin II.

Nie všetkých však tento fakt nadchol, keďže hlavne systém rozhovorov a aj bojový systém malo Original Sin predsa len odlišný od pôvodných dielov Baldur’s Gate. Tu si však teba uvedomiť, že Larian dostal licenciu predovšetkým vďaka tomu, že séria Divinity: Original Sin bola prijatá veľmi dobre recenzentmi aj hráčmi. Rovnako často kritizovaný ťahový systém sa dal v novom Baldur’s Gate očakávať, keďže na hlavnej stránke profilu hry bola anketa, v ktorej sa dalo hlasovať a ťahový systém tam u fanúšikov vyhral. Svoju úlohu zohrávali aj iné faktory, pričom za všetky argumenty stojí výrok Swean Vinckeho, že o vývoji hier, nakoniec vždy rozhoduje najmä marketingové oddelenie. Celkom zaujímavý rozhovor na túto tému s vývojármi si môžete prečítať v českom preklade na tento stránke.

Nakoniec však bude asi najlepšie, keď si sami urobíte aspoň približnú predstavu, ako bude nový diel Baldur’s Gate vyzerať a zhliadnete spomínané očakávané video z hrania, komentované samotnými vývojármi.

Komentuj!