Register

A password will be e-mailed to you.

Iste si všetci spomeniete na prvotné videá z remastru pre Warcraft III: Reforged. Hráčska obec sa oprávnene rozjarila nad novým remakom už takmer dvadsaťročnej RTS klasiky, ktorá v novom kabáte vyzerala naozaj dobre. No potom prišlo vytriezvenie po vydaní a Reforged zbiera jednu kritiku za druhou.

Že to prebal Warcraft III akosi nezvládol, naznačovali už úvodné reakcie hráčov. Tí však zrejme nikdy nebudú spokojní a tak sa to dalo brať ešte s rezervou. No pridanie sa odbornej kritiky už naznačuje problémy. Každopádne, samotná hra má na Metacritic najhoršie užívateľské hodnotenie vôbec, konkrétne 0,5.

Blizzard to jednoducho nezvládol. Mala to byť oslava, pocta dnes už zlatého klenotu medzi RTS stratégiami, no dopadlo to opačne. Samotná hra obsahuje vysoké rozlíšenie, krajšie modely a textúry, bez toho, aby výraznejšie zasahovala do hrateľnosti. To však nie je kameňom úrazu. Problémom je Blizzard a jeho zlá komunikácia smerom k svojim priaznivcom. A hlavne Blizzard v prvých videách na BlizzCone 2018 ukázal niečo iné, ako nakoniec dodal.

Vynovený Warcraft III mal podľa sľubov obsahovať nové modely a animácie, prepracované mapy a aj kampaň, zlepšené užívateľské rozhranie aj editor, a 4K rozlíšenie. A v neposlednom rade mal aj lepšie korelovať s World of Warcraft. A to napríklad tak, že mapy by boli upravené tak, ako ich hráči mohli vidieť v spomínanom titule.

Producent Pete Stilwell sa vyjadril v zmysle, že by v Blizzarde chceli o niečo viac priblížiť tento titul komunite fanúšikov World of Warcraft. To preto, aby ich bolo možné  uviesť do hry, ktorá je z dnešného pohľadu nesmrteľnou klasikou. Rob Brindebecker dodal, že sa nezabúda ani na komunitu, ktorá Warcraft III hrávala 16 rokov, a chceli by dosiahnuť plynulý prechod medzi oboma titulmi. Nielen z toho bolo zjavné, že nemá ísť o reskin s vyšším rozlíšením, ale niečo na štýl kvalitného remaku Resident Evil 2. Avšak už v roku 2018 autori narážali na prvotné problémy. Hlavný sa týkal animácií, ktoré boli stavané na nižšie FPS. Dnes pri 144f ps či viac, vyzerá pohyb postáv ako trhaný – takzvaný stopmotion. Ďalší problém je v kampani, ktorá síce obsahuje úpravy, tie sú však veľmi malé až minimálne. Hlavné úpravy dostal Dalaran a Strathholme ale aj to len v niektorých častiach mapy. A klinec do rakvy zarazili prestrihové scény, ktoré vôbec neboli prepracované tak ako vo videu z BlizzConu a prakticky ostali v pôvodnej kvalite. A naviac, prepracovaný interface sa má dodať v neskorších patchoch, čo je trocha nepochopiteľné.

Tieto veci však Blizzard komunikoval na BlizzCone o rok neskôr, ale len tak pomimo. Zmeny si všimli možno len naozaj skalní fanúšikovia, ktorí tento projekt sledovali detailne. Hlavným argumentom bolo to, že tvorcovia sa nakoniec rozhodli zachovať čo najčistejší originálny zážitok hry. A tiež vraj dali na hlas komunity. Ďalšou podpásovkou bolo zrušenie multiplayeru pre cross verzie. Takže si hráči Reforged a Reign of Chaos proti sebe online nezahrajú. Bohužiaľ ani užívateľské kampane nakoniec podľa komunity nefungujú. S tým ide ruka v ruke EULA pre Reforged, ktorá dáva Blizzardu vlastníctvo nad všetkým, čo hráči v editore dajú dokopy. Takže ak niekto vytvorí napríklad novú Dotu, Blizzard sa automaticky stáva jeho vlastníkom. K tomu prirátajte ďalšie nezmyselné novinky typu, že ak si zakúpite Reforged, klasickú verziu si už nezahráte.  A pokiaľ ju náhodou nemáte, aj tak musíte sťahovať nové dáta určené pre Reforged, hoci ho máte zamknutý.

Samozrejme z herného pohľadu je Warcraft III stále kvalitnou klasickou stratégiou, ktorá je konečne hrateľná na nových PC. Hlavne dnes, kedy je podobného žánru v AAA produkcii akútny nedostatok. Avšak vyzerá to tak, že Blizzard šliape v poslednom čase mimo. Minulý rok mali na krku kauzu okolo Blitzchunga, teraz prišiel na rad Reforged. Áno, hodnotenie 0,5 na Metacritic je trochu prehnané a rovnako aj niektoré reakcie fanúšikov. Reforged totiž zachováva všetko kvalitné z pôvodnej hry, no vyčítať mu klamlivú reklamu a viaceré skazené súčasti je určite na mieste. Hlavne ak vezmeme do úvahy Capcom a už spomínaný remake Resident Evil 2. A pritom stačilo len dodať to, čo sa pôvodne zamýšľalo a Blizzard by bol opäť na koni.

Komentuj!