Príchod Star Wars do kín bola vždy obrovská udalosť. Kedysi sa dokonca jednalo o menší filmový sviatok, ale dnes, kedy má celú ságu pod záštitou megakorporácia Disney, tak trochu zovšednel i tento termín. Predsa len, začali vychádzať rôzne spin-off filmy ako Solo alebo Rogue One a na Star Wars sa ocitáme v kine už takmer každý, prípadne každý druhý rok. Každopádne, Vzostup Skywalkera je výnimočným projektom, pretože istým spôsobom ukončuje celú ságu o Anakinovi, Lukeovi a teraz i Rey. Dokázal J. J. Abrams dôstojne zavŕšiť štvorročné putovanie naprieč bojmi zmietaným vesmírom?

Všetci si pamätáme jeden z fanúšikmi najhoršie prijatých dielov ságy, The Last Jedi, ktorý sa paradoxne aj na ich podnet, vydal trochu inou cestou, než všetky predchádzajúce epizódy. I napriek tomu, že u kritikov dopadol výborne a našli sa i priaznivci tejto značky, ktorí s radosťou ocenili mnohé kvality, niektorí ani po dvoch rokoch neprestali neznášať prostredný diel najnovšej trilógie. Zrejme preto Disney znova povolalo režiséra J. J. Abramsa, ktorý pracoval na siedmom dieli, aby divákom priniesol fanúšikovskú jazdu, ktorá príliš nemá priestoru na zložité experimentovanie s postavami a dianím. Jednoducho povedané, mal zrežírovať vizuálne úchvatnú jazdu, plnú efektných leteckých piruet, súbojových sekvencií. Ako sa mu v tejto úlohe darí?

To je pomerne ťažko objektívne zhodnotiť, pretože samotní fanúšikovia už v dnešnej dobe nedokážu triezvo vypovedať o kvalitách Star Wars, ale kritici prehlasujú, že ide o druhé najslabšie Star Wars od dôb prvej epizódy. The Rise of Skywalker momentálne dosahuje metascore 53%, avšak to nutne neznamená, že pôjde o zlý film. Ako argument môže poslúžiť tvrdenie, že legendárne Return of the Jedi dosahuje priemerných 58% a to naň mnohí priaznivci skutočne nedajú dopustiť. V prípade, že sa chcete o celej snímke dozvedieť niečo viac, kliknite na priložený plagát. Automaticky budete presmerovaný na stránku s plnohodnotnou recenziou, ktorá sa na Vzostup Skywalkerka pozerá podrobne.