Zaregistrovať sa

Heslo vám bude zaslané na vás.

Vesmírna odysea Chrisa Robertsa vyzbierala už 250 miliónov dolárov. To sa približne rovná cene za vývoj Grand Theft Auto V, ktoré bolo dlho považované za najdrahšiu hru. Rozdiel je však v tom, že Star Citizen stále nie je dokončený. Dokedy sa vývoj pretiahne?

Star Citizen bola jednou z prvých hier, ktoré pretlačili do popredia Crowdfunding a Kickstarter sa stal regulárnou platformou na vyberanie peňazí na tvorbu hier. Star Citizen, totiž spôsobil poprask a vybral skutočne obrovské čiastky, ktoré často prekonávali rekordy a očakávania. Chris Roberts čoby vizionár, chce stvoriť ultimátnu vesmírnu hru, ktorá ponúkne nielen nekonečný vesmír, ale aj skvelú grafiku a nevídanú podporu pre VR. Hra mala byť už dávno par rokov po vydaní, no vývoj sa neustále predlžuje a hra neopustila dokonca ani alfu. Beta je naplánovaná až na druhy kvartál 2020. Čo je neuveriteľné, hra stále zbiera peniaze a navyšuje vyzbieranú sumu. Najnovšie čísla uvádzajú 251,061,311$ čo je takmer 230 miliónov €. Za túto čiastku už naozaj možno vytvoriť kvalitnú AAA hru.

Hra je vo vývoji od roku 2012. Začala svoj život na CryEngine 3 a prešla na Amazon Lumberyard o 4 roky neskôr. Na obranu Roberta treba povedať, že hra nestagnuje a stále sa vyvíja a pribúdajú do nej nové prvky. Len nedávno napríklad pribudla nová planéta microTech. Budúci rok plánuje zase pridať multiplayerový režim Theaters of War 20 v 20. No jej vývoj už pripomína evergreen. Mať hru v produkcii neuveriteľných 8 rokov a nedostať ju ani len do beta fázy, to je naozaj na zamyslenie. Mnoho ľudí už na hru zanevrelo, no skalní fanúšikovia na ňu stále nedajú dopustiť.

Či hra bude vôbec niekedy dokončená ukáže až čas. No my jej rozhodne držíme palce.

Komentuj!

komentárov