Register

A password will be e-mailed to you.

Nie je žiadne tajomstvo, že spoločnosť Sony pracuje na next-gen iterácii PlayStation. Ostatne, samotný japonský gigant to oficiálne potvrdil počas apríla tohto roku. Teraz však nastal čas na nové informácie, ktoré priaznivcom priniesol ako Jim Ryan, prezident a CEO Sony Interactive Entertainment, tak aj Peter Rubin z magazínu WIRED, ktorý sa pre zmenu porozprával s Markom Cernym, mimo iné architektom PlayStation 4 a aj nadchádzajúcej generácie. 

V prvom rade tu máme oficiálne potvrdenie toho, že konzola ponesie názov PlayStation 5. Nie je to nič prekvapujúce, no ešte donedávna sa o konzole hovorilo ako ako next-gen PlayStatione, čo vyvolávalo dohady, či sa Sony tento raz predsa len nezbaví štandardného číslovania. Dohadom je však koniec. Zároveň tu máme potvrdenie, že konzola dorazí na pulty obchodov počas Vianoc roku 2020. Mnoho hráčov má tým pádom o darček postarané.

Ďalšie informácie sa týkajú technológie ray-tracing, ktorá sa v poslednej dobe objavuje takmer všade, pričom do popredia ju tlačí najmä Nvidia. Bolo potvrdené, že PlayStation 5 bude plne podporovať ray-tracing. To znamená, že táto technológia bude akcelerovaná hardwarovo a nie iba softwarovo, ako sa špekulovalo doposiaľ. Zmienka padla aj o implementácii SSD miesto HDD, no to nie je žiadna novinka, keďže prechod na modernejšie a omnoho rýchlejšie pevné disky bude v next-gen konzolách kľúčový. Obávať sa nemusia ani priaznivci fyzických kópií hier, nakoľko konzola bude mať 4K blu-ray mechaniku s podporou až 100GB, to jest trojvrstvových blu-ray médií.

Novinky sa však týkajú aj inštalovanie hier, pretože by malo byť na hráčovi, či si bude chcieť nainštalovať kompletnú hru, iba single-player, prípadne len multiplayerovú časť hry. Tento postup by mal byť platný aj pri odstraňovaní hier z disku, takže aj dokončíte príbehovú kampaň a budete si chcieť ponechať v konzole iba multiplayer, nebude to problém. Prepracovania sa dočká aj užívateľské prostredie, ktoré má byť plynulé a ponúkať hráčom viac informácií, ako napríklad to, v ktorej misii sa aktuálne v hre nachádzate a podobne.

Premenou prejde aj ovládač, ktorý zatiaľ nemá oficiálny názov, no dá sa predpokladať, že pôjde o DualShock 5. V prvom rade príde ovládač o klasické vibračné motorčeky, ktoré nahradia motorčeky s haptickou odozvou. Tie majú ponúknuť omnoho intenzívnejší a rôznorodejší “feedback” na aktuálnu situáciu v hre. Upravené budú aj triggery L2 a R2, ktoré v Sony aktuálne nazývajú “adaptive triggers”. Ich adaptívnosť sa má prejaviť napríklad pri používaní zbraní, pretože budete cítiť inú odozvu pri strelnej zbrani ako napríklad pri používaní luku. Peter Rubin si mohol zahrať niekoľko krátkych ukážok aby si to overil na vlastnej koži, pričom odozva ovládača vraj bola naozaj skvelá. Odozva je vraj iná pri pohybe v piesku, v blate, a tak ďalej. Pre porovnanie si Rubin zahral na novom gamepade aj Gran Turismo Sport, no akonáhle sa vrátil k DualShocku 4, skvelá odozva bola preč. Nová technológia vraj prináša úplne iný zážitok z hrania.

Zaujímavosťou je, že haptická odozva bola pôvodne v pláne už pre PlayStation 4 Pro, no nakoniec sa od nej ustúpilo, aby v tomto smere neboli rozdiely medzi hraním na štandardnej PlayStation 4 a jej výkonnejšom Pro variante. Dobrou správou je, že nový ovládač bude mať USB-C konektor a batéria bude s väčšou kapacitou, takže sa možno tešiť na lepšiu výdrž na jedno nabitie. Kvôli väčšej batérii a haptickým motorčekom je však ovládač ťažší, než DualShock 4, avšak stále je o niečo ľahší ako gamepad pre Xbox One aj s batériami vo vnútri.

Potvrdená bola i pravosť podoby dev-kitov PlayStation 5, ktoré už nejaký ten piatok kolujú internetom. Treba však dodať, že podoba dev-kitu je odlišná od podoby zariadenia, ktoré sa nakoniec dostane k zákazníkom. Ostane, ak sa pozriete na nižšie priložený obrázok, ktorý ukazuje dev-kit PlayStation 4, po dizajnovej stránke je to niečo úplne odlišné, než konzola dostupná v obchodoch, respektíve tá pod vašim televízorom.

Zdroje: PlayStation.Blog, WIRED, reddit

Komentuj!