Joker, klaun a princ zločinu v jednej osobe je jedným z najpopulárnejších antagonistov komiksového i filmového sveta – i napriek tomu, že jeho skutočné príbehové pozadie je v podstate nepreskúmané, minimálne z pohľadu filmových divákov. O svojské spracovanie a príbehový origin Jokera sa pokúsil režisér Todd Phillips, autori trilógie Vo štvorici po opici a Vojnových psov. Ako dopadol tento ambiciózny projekt, ktorý sa snaží omnoho viacej apelovať na psychológiu, než tradičné komiksové dejové línie?

Prvotné reakcie z festivalov boli úžasné. Diváci boli nadšení, hovorili o jednom z najlepších komiksových filmov všetkých čias a zdalo sa, že kritikov strhla neočakávaná scenáristická zručnosť Todda Phillipsa, ktorý je predsa len v podobných vodách neskúsený a na základe jeho predošlej tvorby by ste nikdy nepovedali, že sa pustí do podobného počinu. Ako však prichádzali predpremiéry, reakcie začali byť o niečo vlažnejšie a hodnotenia klesli o pekných pár percent, no stále možno hovoriť o nadpriemerne kvalitnom filme, ktorý sa, podľa názorov zahraničných recenzií, dá najlepšie prirovnať k legendárnemu Taxikárovi od Martina Scorseseho, kde hlavnú úlohu rozpolteného muža ovplyvneného násilím a špinou spoločnosti stvárnil vtedy ešte mladý Robert DeNiro.

Joker je momentálne pomerne rozporuplným projektom, avšak takmer každý vám povie, že táto snímka ide proti tradičným konceptom a snaží sa originálnou, avšak možno trochu neprívetivou, cestou hĺbavo premýšľať nad komplikovanými témami a primárne sa sústredí na prácu s ústrednou postavou, ktorej scenár venuje všetok čas. Phillips sa podľa všetkého snaží filozofovať nad súčasnými problémami a aktuálnymi otázkami, pričom k tomu využil tohto purpurového zloducha. Spolu s výborným výkonom Joaquina Phoenixa vás pozývajú do deprimujúceho a pochmúrneho sveta, ktorého hlavnou témou je šialenstvo. Je však veľmi otázne, či budete z kina odchádza spokojný alebo nie. Ak vás zaujíma komplexnejší názor na ambiciózny projekt, od ktorého mnohí diváci i fanúšikovia očakávajú hneď niekoľko oscarových nominácií, stačí ak kliknete na obrázok priložený nižšie a následne budete automaticky presmerovaní na stránku s plnohodnotnou recenziou.