Register

A password will be e-mailed to you.

Doom Eternal rozhodne zaujal svojimi prezentáciami. Reboot slávnej značky Doom spred troch rokov dodal sérii nový dych a zdá sa, že id Software a Bethesda vedia, akým smerom sa majú uberať.

Prvý Doom bude popri svojom mladšom bratovi Eternal vyzerať nudne. Aspoň to tvrdia tvorcovia. Nový Doom bude brutálnejší arýchlejší ako kedykoľvek predtým. Cieľom bolo údajne už pri počiatku tvorby hry hodiť hráča do súbojov na neuveriteľných miestach, ktoré ho prekvapia na každom kroku. Aspoň to tvrdí Marty Stratton, ktorý stojí za produkciou titulu. “Od začiatku, až po finálneho bossa, hráč uvidí veci, ktorý by od od Doomu nikdy nečakal.” pripája Hugo Martin, ktorý drží pod palcom kreatívnu časť projektu. K týmto slovám má dopomôcť nielen vizuálna stránka, ale aj herné mechaniky. Vaša postava Doom Slayer, teraz dokáže šplhať, zachytávať sa o okraje, odraziť sa vpred aj počas skoku a tomu asistuje aj level dizajn. Na konci by mal stáť hráč, ktorý bude nútený premyslieť si postup levelom.

Id Software a Bethesda tomu prispôsobujú aj pohyb vašej postavy. Ten má byť opäť vysoko responzívny a svižný. Avšak vynárajú sa otázky, či značka stále ostáva verná svojej identite. Herne sa to už naozaj posúva smerom od toho čo pred dekádami vytvoril pôvodný id Software. Na to však neexistuje jednoduchá odpoveď. Tvorcovia sa sústredia hlavne na to, aby hráč dokázal každú situáciu riešiť agresívne. A naozaj, Doom ani v minulosti (okrem Doom 3)  neponúkal nič iné.

Veľkou obavou však ostáva level dizajn, ktorý sme videli v Doome (2016). Arény sa striedali s koridormi a arénami dookola. Naopak Eternal by mal núkať organickejšie úrovne. Medzi prestrelkami tak hráč bude musieť viac interagovať s prostredím. Tomu pomôžu tajné lokality a objavovanie herného sveta. Autori podčiarkujú využitie logiky a mysle. Objavia sa teda jednoduché puzzle, ktoré majú zaujať hráča medzi streľbou.

Repetetívnosti by mali obmedziť aj zbrane, nakoľko každá bude mať alternatívny mód streľby. Variácie nepriateľov sa rozšíria a budú vychádzať hlavne z pôvodného druhého dielu. Každý bude podliehať vlastnému špecifickému správaniu, avšak stále budete nútení reagovať flexibilne. Ak vám klesne zdravie, doplníte ho glory killom. Brnenie doplníte skrz plameňomet, ktorý nepriateľov donúti vysypať jeho kúsky. Nezabúda sa ani na príbeh. Ten opäť nebude hrať prim, no nebude len do počtu. Avšak bude len na vás ako veľmi chcete venovať pozornosť tejto zložke. Ak vás bude zaujímať pozadie, hrá vám dovolí ponoriť sa hlbšie do príbehu. Ak nie, môžete ho ignorovať a zabaviť sa rovnako dobre.

Enginom pre tentokrát je opäť id Tech s číslovkou 7. Ide o domácu produkciu samotného štúdia, takže sa opäť očakáva dobrá optimalizácia, zatiaľ čo hra bude vyzerať veľmi dobre. Doom z roku 2016 ukázal ako ma vyzerať správny reboot značky a zdá sa, že stačí rozširovať nápady. Ako to dopadne uvidíme už 22. novembra 2019.

Komentuj!