Zaregistrovať sa

Heslo vám bude zaslané na vás.

Aj keď finálna verzia hry Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint vychádza až o necelý mesiac, v redakcii sme mali tú možnosť preskúmať súostrovie Auroa v uplynulých dňoch v uzatvorenej bete. Tá prebiehala v dňoch od 5. do 9. septembra 2019 a my sa s vami podelíme o naše dojmy.

Autor: René

Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint čerpá zo základov z predchádzajúcej časti Wildlands, ale, našťastie, je tu badať posun vpred. Ako prvé ma potešila možnosť hrania sám za seba a hra ma nenútila hrať v kooperácii 4 hráčov. Je pravdou, že titul je postavený na kooperácii, avšak ja mám predsa len radšej hranie sólo a som rád, že sa zbytočné netlačí na pílu a nemusíte všade chodiť s partiou spolubojovníkov. Ďalším potešujúcim prvkom je Gear Level, ktorý bol prevzatý zo série Tom Clancy’s The Division, a tým pádom umožňuje hráčom meniť si nájdenú zbroj ako sa im zamanie.

Čo nám teda uzatvorená beta priniesla? Začínate ako zranený vojak, ktorý stroskotal na súostroví Auroa. Vašou úlohou je oslobodiť Aurou a nájsť ostatných Ghostov, ktorí taktiež stroskotali a skrývajú sa v tábore. Neskôr zisťujete, že ostrovu velí bývalý Ghost. Tábor predstavuje akúsi hlavnú základňu, v ktorej svoju postavu formujete. Môžete si tu nakupovať vybavenie, upgradovať, oddýchnuť si pri táboraku, alebo pokračovať v ďalších hlavných alebo vedľajších misiách a podobne. Taktiež sa môžete odtiaľto pripojiť do PvP bojov, ktoré sú ku dispozícii, prípadne plniť denné výzvy.

Dojmy z hrania boli mám pozitívne a potvrdiť môžem skutočne kvalitnú grafiku PC verzie na ultra detailoch. V tomto prípade je však potrebná aj poriadna grafická karta. Mal som možnosť stráviť na Auroe pár hodín na PC a aj na konzole Xbox One. Pri testovaní verzie pre PC som postrehol, že hra ešte nie je úplne ideálne optimalizovaná, a tak som si niekedy užíval len peknú obrázkovú slideshow, avšak nemôžem povedať, že môj počítač je nejaký nadstroj. Titul som však vyskúšal aj na hernej konzole Xbox One. V tomto prípade ma grafika neoslnila, ale ani neurazila.

Ako je už známe, ani táto uzavretá beta sa nezaobišla bez bugov. Pri hraní na PC sa mi stalo, že počas strieľania na nepriateľa sa mi zasekla zbraň a nedalo sa mi strieľať a ani meniť zbraň. Tak mi nezostávalo nič iné, ako sa odhlásiť a opäť prihlásiť. Snáď takéto chyby nebudú aj vo finálnej verzii.

Gameplay bol pre mňa každopádne skutočným zážitkom a ovládanie postavy bolo určite na lepšej úrovni, ako v predchádzajúcej časti. K dobrému dojmu dopomohol aj spomínaný Gear Level, množstvo vylepšení pomocou rôznych perkov, a podobne.

Uzatvorenú betu môžem za seba hodnotiť pozitívne a až na pár chybičiek, ktoré predpokladám, že budú vo finálnej verzii odstránené, som s Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint strávil príjemné chvíle. Beta ponúka iba malú ochutnávku toho, čo prinesie plná hra, no ak patríte k fanúšikom predchádzajúcej časti, tak hre určite venujte pozornosť.

Autor: Martin Kubeš

Hneď v úvode musím napísať, že som v Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands nestrávil nespočet hodín, a preto nie sú moje dojmy z novinky, ktorá dostala podtitul Breakpoint akýmsi porovnávaním z predošlou časťou. Už prvé momenty mi však naznačili, že build, ktorý bol hráčom poskytnutý počas uzatvoreného beta testu ešte ani zďaleka nepredstavovali verziu, ktorá by bola pripravená na ostrý štart.

Nemôžem pritom povedať, že by hra nefungovala, avšak bugy, vyhadzovanie z hry, či nie veľmi kvalitný vizuáal v prípade mnou testovanej PS4 Pro verzie mi skôr naznačoval, že hra potrebuje ešte slušnú porciu práce a optimalizácie než vyjde. A pritom samotné vydanie nie je veľmi ďaleko. Samozrejme, do beta testu nemusel byť daný aktuálny build, čo sa pravdepodobne aj stalo. Podobná situácia sa udiala aj v prípade Wildlands, kedy rozdiel v kvalite medzi uzatvorenou betou a otvorenou bol dosť veľký. Dôležitý je pre vývojárov feedback na samotné hranie, a to si hráči mohli dobre otestovať už teraz.

Nebudem popisovať príbeh, to nie je podstatné, aspoň nie pre fanúšikov, ktorí vo Wildlands nahrali desiatky až stovky hodín a to isté majú v pláne aj s Breakpointom. V podstate nás čaká príbeh o zrade a pomste, kde si úlohu hlavného záporáka strihne Jon Bernthal, ktorého si mnoho z vás bude spájať predovšetkým s Punisherom, ktorého stvárnil v rovnomennom seriálovom spracovaní, či v niekoľkých epizódach seriálu Daredevil. Ostatne si ani nemyslím, že príbeh bude nejako extra kvalitný a dôvodom, prečo si hru zadovážiť a tráviť v nej čas.

Na prvom mieste by mala byť kvalitná a rozmanitá hrateľnosť. V tomto smere bude pravdepodobne situácia veľmi podobná s predošlou hrou, takže kto sa bavil minule, bude sa baviť aj teraz.

Väčšinu času sa pravdepodobne bude hráč spoliehať na stealth postup, no ak to nepôjde po “dobrom”, nie je problém siahnuť po Rambo štýle. Oba postupy vpred sú valídne, avšak stealth bol aspoň pre mňa zábavnejší a prepracovanejší. Pri snahe o rýchly postup vpred sa ukáže jeden z najväčších problémov, ktoré na mňa vyskočili hneď pri absolvovaní prvých krokov v hre.

A tým problémom je samotný pohyb. V prípade pomalého postupu je to celkom v poriadku, no akonáhle sa rozbehnete, vyzerá to, prinajlepšom, úsmevne. Vaša postava sa pohybuje akoby mala nejakú telesnú vadu a vyzerá to veľmi zvláštne. Neviem, či autori zaspali dobu, alebo im to príde v poriadku, no takto si animáciu pohybu v roku 2019 naozaj nepredstavujem. Zásadný problém mám aj s plazením, keďže v tejto polohe je pre vašu postavu naozaj problém prekonávať akékoľvek prekážky. A v prípade stealthu je plazenie naozaj nutné. Snáď sa v tomto ohľade dostane spätná väzba k vývojárom a niečo s tým ešte do vydania, prípadne do otvorenej bety, urobia. V krátkosti sa vyjadrím aj k jazdnému modelu, ktorý mi naozaj do krvi neprešiel a s ovládaním áut som mal celkom slušný problém. Nepotrebujem simuláciu, no auto by sa mohlo aspoň koľko-toľko správať normálne, a nie ako krabica plávajúca po povrchu.

Samozrejme, v hre nechýba editor postavy, strom schopností, perky, takže zo svojho borca časom urobíte takú postavu, akú máte vo svojich predstavách. V tomto smere však ide o štandard, ktorý neponúka nič vyložene nové a doposiaľ nevidené. Misie, ktoré si bolo možné vyskúšať taktiež nepredstavovali nič, čo by si človek časom zapamätal. Dúfam, že hlavná príbehová línia ponúkne aspoň niekoľko misií, na ktoré si človek po dohraní spomenie, no z toho, čo som mohol okúsiť v bete to tak zatiaľ nevyzeralo. Choď tam, urob tamto, nájdi toto, získaj niečo, sabotuj, vyčisti od nepriateľov, a podobne.

Vývojári nezabudli ani na novinky, pričom najzásadnejší prvok by malo byť staranie sa o vašu postavu, čiže systém prežitia. Vaša postava sa môže zraniť pri neopatrnom prieskume terénu, no nezdalo sa mi, že by som musel byť opatrnejší. Ak sa zraníte, jednoducho si vyrobíte niečo, s čím sa dáte dokopy a je po probléme. Nápad slušný, prevedenie povrchné, aspoň nateraz. Veľký dojem vo mne nezanechala ani nutnosť sa maskovať. Za približne 15 hodín, ktoré som v bete strávil som však, bohužiaľ, nemal pocit, že by som musel používať maskovanie. Bežným nepriateľom sa ľahko skryjete v poraste, no a pred dronmi sa jednoducho vyváľate v bahne.

Zábavnosť samotnej hry sa bude zrejme zvyšovať s tým, koľko kamarátov budete mať v tíme. Ak ste vlk samotár, pravdepodobne na vás nebude vo finálnej hre čakať “to” niečo, čo v Breakpoint nájdu priaznivci multiplayeru. Uvidíme, ako kvalitný bude finálny produkt, prípadne či autori vyladia neduhy z uzatvorenej bety do spustenia otvorenej bety, no aktuálne mám z Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint zmiešané pocity. Možno moje dojmy vyznievajú prehnane negatívne, no napriek tomu si nedovolím tvrdiť, že pôjde o zlú hru. Zatiaľ však nemám pocit, že na hráčov bude čakať o toľko lepší a prepracovanejší zážitok než ten, akého sa dočkali vo Wildlands. No súdiť popredu, samozrejme, nemožno. Ak dôjde na otvorenú betu, rád sa pozriem na to, ako vývojári počúvli feedback od hráčov. Napriek popísaným výhradám som sa tých 15 hodín vcelku bavil, avšak nad nedostatkami nemožno privierať oči. Potenciál tu bezpochyby je a ja dúfam, že ho autori nepremárnia.

Prístup do uzatvoreného beta testu poskytla spoločnosť

Komentuj!

komentárov