Register

A password will be e-mailed to you.

Hardcore hry od FromSoftware sú častokrát bohaté na rozsiahly lore, ktorý vám nie je predložený na striebornom podnose. Áno, Sekiro ako taký rozpráva svoj dej pomerne zrozumiteľnou cestou a vzhľadom na predchodcov japonských autorov až nezvykle priamočiaro, to ale rozhodne neznamená, že sa zabudlo na rôzne vedľajšie príbehové zápletky. Tie pomáhajú vytvoriť imerziu skutočného, deprimujúceho a temného sveta. My sa vám pokúsime priblížiť jeden takýto skrytý príbeh, konkrétne dejovú mozaiku neznámeho rytiera zo západu a jeho syna Roberta. 

Pre dobro môjho syna, odlož svoj meč!”

Unikátny boss v obrovskej plátovej zbroji vás musel zaujať už na prvý pohľad. Je to totiž jediný protivník v širokom okolí, ktorý akosi nezapadá do tamojšieho sveta. Tým pádom vám je ihneď jasné, že za jeho cestou do samotného srdca feudálneho Japonska sa skrýva niečo iné, niečo temné. Bojovník v nablýskanej zbroji vám to vlastne sám prezrádza v jeho úplne prvej vete pred začatím súboja. Most, ktorý vedie do útrob paláca Senpou na hore Mount Kongo nechráni z nezištných účelov alebo kvôli pomoci zvráteným mníchom. Toto miesto zvyškami svojich síl chráni pre svojho syna. Práve jeho neľahký osud a povesť paláca oboch zúfalcov priviedla až sem, na miesto kde obaja nakoniec zahynú.

Robeeert!! Tak znel posledný výkrik pred pádom do hlbokej temnoty a predpokladaným úmrtím statného bojovníka. Prečo však práve palác Senpou? V priebehu prechodu rôznymi hradnými lokáciami sa dozvedáte, že mnísi zanevreli na svojich bohov, chceli dosiahnuť absolútnu nesmrteľnosť, no zišli z tej správnej cesty. Začali experimentovať s deťmi, so sebou samými. Mnohým to prinieslo záhubu, keďže práve v tejto oblasti pravidelne nachádzate mŕtve a zohavené telá. Našli sa aj takí, ktorí dosiahli pomyselnú nesmrteľnosť. Sú však navždy obrastení odpudzujúcimi stonožkami a ich existencia pripomína skôr pomedzi života a smrti, len pasívne bdenie a nečinnosť.

Obskúrne praktiky mníchov zašli až tak ďaleko, že sa pokúsili vytvoriť falošnú dračiu krv. Identickou krvou, i keď naturálnou, disponuje aj mladý pán Kuro a tá by mala údajne rovnako priniesť nesmrteľnosť. A takto mali vzniknúť deti omladzujúcich vôd, no nakoniec zostalo len jedno živé dievčatko, ktoré je ukryté hlboko vo vrcholoch paláca a poctivo skúsenými mníšskymi bojovníkmi strážené. To znamená, že musel zomrieť aj mladý Robert, keďže jeho otec považoval povesť Mount Kongo a chýry o nesmrteľnosti za svoju poslednú nádej. Najdeprimujúcejšia je skutočnosť, že mohutný otec pravdepodobne netuší, že jeho chlapec dávno zomrel a preto stále stráži dlhý most, vedúci bližšie k palácu. Do poslednej sekundy života čakal, kým sa k nemu vráti vyliečený syn.

A čo presne potvrdzuje chorobu zúboženého Roberta? Odpoveď na posledný kúsok skladačky sa ukrýva v prvom obchode Memorial Mob. V ňom si môžete kúpiť petardy s nasledovným popisom. “Petardy z ďalekých južných morí. Môžu byť pripevnené na umelú ruku a využívané ako nástroj. Petardy vytvárajú ohlušujúci zvuk, ktorý odstraší zvieratá. Predmet bol predaný malým Robertom a jeho otcom, aby sa im podarilo získať peniaze na cestovanie. Plavba ich doviedla až do Japonska, v ktorom hľadali “neumierajúcich”, aby boli schopní predĺžiť Robertov život.” Paradoxne, výprava, ktorá ich mala zachrániť im privodila len bezútešnú smrť a plané nádeje. Snáď sa obaja stretli v posmrtnom živote, kde im bol dopriaty vytúžený pokoj a mier.

Komentuj!