Zaregistrovať sa

Heslo vám bude zaslané na vás.

Hardcore hry od FromSoftware sú častokrát bohaté na rozsiahly lore, ktorý vám nie je predložený na striebornom podnose a takpovediac podstrčený priamo pred nos. Áno, Sekiro ako taký rozpráva svoj dej pomerne zrozumiteľnou cestou a vzhľadom na predchodcov japonských autorov až nezvykle priamočiaro, to ale rozhodne neznamená, že sa zabudlo na rôzne vedľajšie príbehové zápletky. Tie pomáhajú vytvoriť imerziu skutočného, deprimujúceho a temného sveta. My sa vám pokúsime priblížiť práve takéto skryté príbehy, poodhalíme, kde by ste na ne mali naraziť a čo by ste si mali všimnúť. A ako prvú si predstavíme dejovú mozaiku neznámeho rytiera zo západu a jeho syna Roberta. 

Pre dobro môjho syna, odlož svoj meč!”

Unikátny boss v obrovskej plátovej zbroji vás musel zaujať už na prvý pohľad. Je to totiž jediný protivník v širokom okolí, ktorý akosi nezapadá do tamojšieho sveta. Tým pádom vám je ihneď jasné, že za jeho cestou do samotného srdca feudálneho Japonska sa skrýva niečo iné, niečo temné. Bojovník v nablýskanej zbroji vám to vlastne sám prezrádza v jeho úplne prvej vete pred začatím súboja. Most, ktorý vedie do útrob paláca Senpou na hore Mount Kongo nechráni z nezištných účelov alebo kvôli pomoci zvráteným mníchom. Toto miesto zvyškami svojich síl chráni pre svojho syna. Práve jeho neľahký osud a povesť paláca oboch zúfalcov priviedla až sem, na miesto kde obaja nakoniec zahynú.

Robeeert!! Tak znel posledný výkrik pred pádom do hlbokej temnoty a predpokladaným úmrtím statného bojovníka. Prečo však práve palác Senpou? V priebehu prechodu rôznymi hradnými lokáciami sa dozvedáte, že mnísi zanevreli na svojich bohov, chceli dosiahnuť absolútnu nesmrteľnosť, no zišli z tej správnej cesty. Začali experimentovať s deťmi, so sebou samými. Mnohým to prinieslo záhubu, keďže práve v tejto oblasti pravidelne nachádzate mŕtve a zohavené telá. Našli sa aj takí, ktorí dosiahli pomyselnú nesmrteľnosť. Sú však navždy obrastení odpudzujúcimi stonožkami a ich existencia pripomína skôr pomedzi života a smrti, len pasívne bdenie a nečinnosť.

Obskúrne praktiky mníchov zašli až tak ďaleko, že sa pokúsili vytvoriť falošnú dračiu krv. Identickou krvou, i keď naturálnou, disponuje aj mladý pán Kuro a tá by mala údajne rovnako priniesť nesmrteľnosť. A takto mali vzniknúť deti omladzujúcich vôd, no nakoniec zostalo len jedno živé dievčatko, ktoré je ukryté hlboko vo vrcholoch paláca a poctivo skúsenými mníšskymi bojovníkmi strážené. To znamená, že musel zomrieť aj mladý Robert, keďže jeho otec považoval povesť Mount Kongo a chýry o nesmrteľnosti za svoju poslednú nádej. Najdeprimujúcejšia je skutočnosť, že mohutný otec pravdepodobne netuší, že jeho chlapec dávno zomrel a preto stále stráži dlhý most, vedúci bližšie k palácu. Do poslednej sekundy života čakal, kým sa k nemu vráti vyliečený syn.

A čo presne potvrdzuje chorobu zúboženého Roberta? Odpoveď na posledný kúsok skladačky sa ukrýva v prvom obchode Memorial Mob. V ňom si môžete kúpiť petardy s nasledovným popisom. “Petardy z ďalekých južných morí. Môžu byť pripevnené na umelú ruku a využívané ako nástroj. Petardy vytvárajú ohlušujúci zvuk, ktorý odstraší zvieratá. Predmet bol predaný malým Robertom a jeho otcom, aby sa im podarilo získať peniaze na cestovanie. Plavba ich doviedla až do Japonska, v ktorom hľadali “neumierajúcich”, aby boli schopní predĺžiť Robertov život.” Paradoxne, výprava, ktorá ich mala zachrániť im privodila len bezútešnú smrť a plané nádeje. Snáď sa obaja stretli v posmrtnom živote, kde im bol dopriatý vytúžený pokoj a mier.

Komentuj!

komentárov