Zaregistrovať sa

Heslo vám bude zaslané na vás.

Vo vývojárskom svete sa začala vytvárať nová videoherná adaptácia Lord of the Rings. Na starosti ju má renomované štúdio Daedalic Entertainment a jej zasadenie, či náplň vás, pravdepodobne, trochu prekvapí. 

Kvalita titulov z famózneho fantasy sveta vytvoreného J. R. R. Tolkienom sa odjakživa pohybovala ako na horskej dráhe. Po vypuknutí ošiaľu filmovej trilógie Petera Jacksona prišli na rad adaptácie filmov, ktoré si držali svoje kvality a dajú sa považovať za určitých vrchol hernej podoby filmov. Plnohodnotného adaptovania sa dočkali len neskoršie dva filmy, pričom v oboch prípadoch sa jednalo o klasickú hack and slash záležitosť. Tá však výborne využívala svoju licenciu, ponúkla vám solídny zástup hrateľných postáv, množstvo jednoduchých i poriadne náročných a zdrvujúcich kombo útokov. Hlavne však tituly na svoju dobu disponovali výborným vizuálnym spracovaním, ozvučením a pohybmi.

Adaptovanie prvej časti príbehu vychádzalo najmä z knižného sveta a viedlo si o niečo horšie. Hráči prejavili záujem aj o stratégie a vďaka tomu vznikla skvelá žánrová séria The Battle for the Middle-earth, ktorá sa opäť popýšila plnohodnotnou licenciou a výbornou hrateľnosťou, ktorá sledovala filmové udalosti, no ponúkla pohľad aj za ich hranice. Nesmieme však zabúdať ani na výborné ťahové RPG The Third Age. Všetky licencované produkty malo na starosti vtedajšie EA a v každom prípade sa jednalo o plodnú spoluprácu. Potom však pre Pána Prsteňov nastal určitým spôsobom ďalší temný vek, tentokrát totiž EA šliaplo vedľa s titulom Conquest, ktorý recenzenti v podstate zadupali pod zem.

Lepšie si neviedlo ani infantilné spracovanie Aragorn’s Quest, surové War in the North sa dočkalo len mierne nadpriemerných reakcií. Ďalším nepríjemným klincom do truhly boli online Guardians of Middle-earth, ktorého fanúšikovská základňa zomrela pár týždňov po vydaní. Posledným svetlým bodom bola séria Monolith Productions, ktorá s druhým dielom, ktorý niesol podtitul Shadow of War skončila.

Momentálne je najväčšou otázkou, či sa dočkáme ďalšieho kvalitného titulu alebo opäť skôr nepríjemného sklamania. Samotný koncept, ktorý nám nemecké štúdio Daedalic predstavilo znie pomerne riskantne a aktuálne sa len veľmi ťažko predstavuje. Chcú totiž zobraziť svet Golluma, respektíve Sméagola v dobách, kedy sa dostal k prsteňu moci a zdevastoval jeho podobu Hobbita. Tvorcom síce nemôžeme uprieť, že si vybrali zaujímavý časový úsek, avšak je otázne, ako zaujímavo bude pôsobiť hrateľnosť, ktorá má náplňou spadať do adventúrneho žánru. Pozrieme sa však iba po udalosti filmu, respektíve knihy Hobbit, nakoľko Daedalic spolupracuje s Middle-earth Enterprises, takže budú vychádzať výhradne z faktov, ktoré boli zvečnené na stránkach rozsiahlych kníh.

Autori opisujú zaujímavý vnútorný boj Sméaglových osobností, čím nám naznačujú, že si budeme môcť vyberať medzi zachovaním si ľudskosti a podľahnutiu temnej moci prsteňa krutého pána temnôt. Keďže poznáme vizuálny štýl autorov, môžeme očakávať, že sa dočkáme ručne kreslených interiérov, exteriérov i postáv, rovnako tomu totiž bolo v Pilieroch Zeme. Je však otázne akým smerom sa bude uberať herná náplň. Daedalic už v minulosti ukázali, že dokážu vytvoriť zaujímavé hádanky ale i tak sú mnohí na pochybách. Na hru si však počkáme približne dva roky, pričom vyjadrenie vývojárov znelo jasne. Titul vyjde na všetkých platformách, ktoré budú v danej dobe aktuálne, takže tvorcovia už vopred rátajú s príchodom nových konzol. Čo si o tomto koncepte myslíte vy?

Zdroj: GamesRadar+

Komentuj!

komentárov