Séria LEGO hier prichádza s novým prírastkom, titulom The LEGO Movie 2 Videogame. Ako vyplýva z názvu, hra chce využiť popularitu pokračovania filmu The LEGO Movie, ktorý aj teraz nájdete v našich kinách. Motívy filmu sa tvorcom podarilo preniesť do hry, vytvoriť však podobne úspešný titul, akurát vo videohernom svete, už o niečo menej.

LEGO videohry sú tu s nami už pekných pár rokov a viac či menej pravidelne prinášajú na naše obrazovky rôzne svety pretransformované do logiky sveta kociek LEGO. Hry, ktoré sú svojou jednoduchosťou a zábavnosťou primárne určené deťom však lákajú aj dospelých, a to na všetkých platformách. Škoda len, že najnovší prírastok do tejto rodiny nenasleduje svojich predchodcov v kvalite a súčasne i zábavnosti.

The LEGO Movie 2 Videogame stavia síce na overených základoch jednoduchosti ovládania postáv a vychutnávania hry, pridáva k tomu však i možnosť cestovať viacerými dimenziami či svetmi, ktoré navyše možno upravovať vlastnými stavbami. Navyše, v každom novom svete nájdete nových priateľov, či nové návrhy budov, ktoré neskôr môžete postaviť.

Hru začínate v roli starého známeho Emmeta v Apokalypsburgu, post-apokalyptickom meste známom z pokračovania filmu The LEGO Movie. Prvé kroky a úlohy vás nasmerujú za postavami známymi z filmu, pričom niektoré sú dabované i rovnakými hercami. Stále platí, že je možné rozbiť takmer všetko, aby ste získali nové kocky ako súčiastky. Zdroje však môžete aj ťažiť, čo trochu pripomína hru LEGO Worlds, ktorá bola pokusom o Minecraft vo svete LEGO. Vy následne môžete stavať všetko možné od spotrebných asistentov cez vozidlá (vrátane hasičského auta!) až po budovy a obchody.

Okrem už spomínaného Emmeta môžete hrať, pochopiteľne, i za ďalšie postavy, no tie si musíte postupne odomykať. V tomto smere teda taktiež nič nové. Avšak dôležitou zmenou oproti väčšine známych LEGO titulov je, že jednotlivé charaktery tentoraz nedisponujú vlastnými špeciálnymi schopnosťami. Špeciálne schopnosti sú totiž univerzálne pre všetky postavy, no tie musíte najskôr logicky zozbierať a aktivovať si ich, až potom sa vám prenesú na všetky vaše postavy.

Tvorcovia sa inak zjavne snažili dostať do hry čo najviac humoru a vizuálnej kvality z filmu, avšak vo výsledku som mal i tak pocit, že je toho akosi málo. Príbeh sa vlečie, niektoré úlohy sú až komicky jednoduché a titul tak celkovo budí dojem, že o dospelého hráča vlastne ani nemá reálny záujem. Rozumiem, že LEGO hry sú z princípu určené hlavne pre nižšie ročníky, avšak v minulosti dokázali nezriedka upútať aj vyššie vekové kategórie. Nakoniec, ani samotná predloha nie je určená výhradne pre deti, no tvorcom to zjavne akoby nedošlo.

Čo sa týka grafickej stránky, The LEGO Movie 2 Videogame vyzerá na rok 2019 až nečakane zastaralo a neaktuálne. Všetko sa síce hýbe plynulo, avšak kvalitnejšie textúry tu zjavne nebol priestor. Je zjavné, že hra má zaujať svojimi farbami predovšetkým deti, škoda len, že tvorcovia úplne odignorovali vyhladzovanie hrán. Celkovo platí, že hra pôsobí po stránke detailov trochu odfláknuto, čo je rozhodne škoda. Ak by išlo o prvý počin nezávislého a malého štúdia, mohol by som nad tým privrieť oči, lenže toto nie je tento prípad. Z môjho pohľadu pritom ide pritom najskôr o problém so zastaraným enginom, ktorý jednoducho nedostačuje súčasnej konkurencii.

Menším kameňom úrazu sú aj nahrávacie časy. Len úvodná animácia je síce milá, no netrvá práve dve sekundy a pri každom ďalšom spustení hry by ste ju najradšej preskočili. Akurát, že nemôžete. Následne sa ocitnete v menu, kde aj voľba pokračovať v hre znamená niekoľko desiatok sekúnd načítavania. No to stále nie je všetko a ak chcete náhodou zmeniť v hre planétu pobytu, čaká vás znova loading. Toto zamrzí o to viac, že v omnoho komplexnejších hrách sa tvorcovia dokázali vysporiadať s týmto problémom oveľa efektívnejšie. Za zmienku stoja aj bugy typu uväznenia postavičky medzi dvoma budovami, či mimoriadne chaotické správanie kamery v kritických situáciách. Nevyvolané približovanie a odďaľovanie kamery dokáže hráča poriadne miasť.

Aby som nebol prehnane negatívny, otvorený svet na jednotlivých planétach rozhodne poteší, slobode stavať a objavovať sa tu naozaj nekládli medze. No jedným dychom treba dodať, že jednotlivé svety sú skôr prerastené levely, než nejaké komplexné a nekonečné štruktúry. No je vcelku sympatické, že sa od seba aspoň vizuálne odlišujú, pričom sú tvorené i odlišnou faunou aj flórou. Tým pádom si ľahšie zapamätáte, na ktorej “planéte” sa čo udialo. Jednotlivé planétky majú navyše i svoj vlastný účel, jedna poslúži iba pre posun v príbehu, na inú chodíte stavať a budovať mesto, ďalšia je plná nepriateľov a podobne. Ich postupné odkrývanie otvára hráčovi nový a nový obsah a to postupne a nenásilne.

Hra The LEGO Movie 2 Videogame na to nejde vyložene zle a ponúka skalným fanúšikom tejto značky a deťom, takpovediac, štandardný zážitok. Ako doplnok k inak vydarenému filmu to akoby stačí, no inak tento prírastok do rodiny LEGO hier neprináša vôbec nič nové. Je síce zasadený v inom svete, avšak so štandardnými mechanizmami a dnes už zastaranou grafickou stránkou. No nepochybujem, že niekomu to stále môže stačiť.

Pre mňa však ide hlavne o premrhanú príležitosť. The LEGO Movie 2 v sebe skrýval úžasnú inšpiráciu pre potenciálnu videohru, no na samotnom výsledku je cítiť, že vývojárov akoby tlačil čas alebo nedostatok prostriedkov. A možno i oboje. Hra pritom nepôsobí vyložene nedokončeným dojmom, no obsahuje výrazné chyby, napríklad aj čo sa týka správania kamery. Deti si to možno ani nevšimnú, avšak pokiaľ ste už v minulosti prišli do styku s nejednou hrou od Traveller’s Tales, nemusíte byť profesionálny hráč, aby vás ich najnovší počin v tomto smere trochu rozčúlil.

Ak máte doma ratolesti, ktoré zaujala animovaná predloha, v tom prípade rozhodne nesiahnete vedľa. Sympatické postavičky tu bojujú v rôznych prostrediach a hra ich za to neustále odmeňuje. Gamifikácia je tu integrovaná výborne, rovnako aj rôznorodosť a farebnosť postáv a prostredí. Ak ste však stálym fanúšikom tejto značky, nepochybne ste už hrali aj vydarenejšie kúsky, než je The LEGO Movie 2 Videogame. Hra ako taká si i napriek výhradám stále zaslúži nadpriemerné hodnotenie, no v budúcnosti už budú musieť autori priniesť niečo nové, inak čaká LEGO hry nepekný úpadok.

The LEGO Movie 2 Videogame - Všade samé kocky
The LEGO Movie 2 Videogame je viac-menej štandardná LEGO hra, akých tu už bolo naozaj veľa. Tentoraz však už naozaj cítiť, že značka potrebuje pauzu a nabrať nové sily, inak ju čaká nepekná budúcnosť.
  • Mimoriadne zaujímavé prostredia známe z filmu, kooperačný mód prináša zábavu viac než jednému hráčovi
  • Kreatívne dopravné prostriedky a odmeny
  • Dobre vystavaný LEGO svet