James Cameron nepatrí medzi filmových tvorcov, ktorí by museli nutne každé dva roky vyprodukovať novú snímku. Hoci tento neortodoxný režisér a scenárista nikdy nenavštevoval filmovú školu, patrí medzi najuznávanejších tvorcov vo svojom remesle. Počas príprav ďalších pokračovaní ságy Avatar, sa stihol scenáristicky angažovať i vo filmovom spracovaní známej mangy Gunnm. O režírovanie snímky Alita : Battle Angel sa postaral Robert Rodriguez, no a to ako táto kolaborácia nakoniec dopadla, sa dozviete z našej recenzie.

Robert Rodriguez svoju kariéru prakticky založil na čistokrvných akčných filmoch. Práve pod jeho vedením vznikli legendy tohto žánru ako napríklad westernový Desperado, spolupráca s Quentinom Tarantinom priniesla svoje plody v podobe snímky From Dusk Till Down, ktorá rozhodne nešetrila krvou, čiernym humorom a akciou, dokonca i vizuálne atraktívne Sin City je primárne jeho nápadom. Okrem toho sa aktívne podieľal na projekte Grindhouse, pre ktorý vytvoril snímky ako retro zombie masaker Planet Terror, či mexického Machete.

Preto by sa snáď žiaden divák nemal obávať vizuálnej stránky filmu, pričom Rodriguez sa v bojových pasážach bude cítiť ako doma, nakoľko aj vo vyššie spomínaných filmoch preukázal, že vie zaujať kvalitnou kamerou i dobrou réžiou. Veľkým otáznikom však stále zostáva príbeh, pod ktorý sa síce podpísal aj James Cameron, no mnohé zahraničné médiá vyčítajú Alite segmentované rozprávanie deja, čo je však možno akceptovateľné, keďže je ťažké adaptovať adekvátnym spôsobom rozsiahlu mangu. Každopádne ak vás zaujíma náš názor na americkú verziu známej mangy, stačí ak kliknete na obrázok priložený nižšie a následne budete presmerovaní priamo na recenziu.