Register

A password will be e-mailed to you.

Tom Clancy’s The Division bol veľmi očakávaný a v konečnom dôsledku i kontroverzný titul. Bezpochyby si mnoho z vás vybaví kauzu ohľadom downgradu, ktorý hru postihol, avšak hráčov nepotešil ani slabý end game obsah po vydaní hry. Aktuálne vzniká pokračovanie, ktoré autori pomenovali jednoducho Tom Clancy’s The Division 2, pričom by malo odstrániť neduhy prvého dielu a poskytnúť fanúšikom ďalšie desiatky až stovky hodín zábavy. Počas uplynulého víkendu sa uskutočnil uzatvorený beta test, v ktorom sme si hru vyskúšali. Aké dojmy sme si odniesli?

V redakcii sme beta test skúsili traja, takže si postupne prejdeme dojmy každého z nás. Nebudeme chodiť okolo horúcej kaše a poďme rovno na vec.

Martin Kubeš (PlayStation 4 Pro)
V úvode sa ihneď priznám, že v predchodcovi Tom Clancy’s The Division 2 som nestrávil príliš veľa času. Hra ma svojho času bavila, avšak po kratšej dobe som dal jednoducho prednosť iným titulom. Napriek tomu sa mi pokračovanie pozdáva a bol som rád, že som si mohol vyskúšať uzatvorený beta test druhého dielu. Treba si však uvedomiť, že The Division 2 je skrátka pokračovanie, ktoré má za úlohy napraviť chyby trápiace prvý diel, odstrániť prvky strpčujúce hráčom život a vyladiť nastolené herné mechanizmy. To, ostatne, potvrdil i beta test. Už prvé kroky v hre jasne naznačujú, že sa Massive Entertainment nepokúšali o zásadné prekopanie celej hrateľnosti, a preto sa matadori s desiatkami až stovkami nahraných hodín určite cítili v hre ako doma. Samozrejme, takíto hráči bezpochyby spozorovali úpravy, ktoré boli vykonané, avšak v zásade pôjde o veľmi podobnú hru ako minule, akurát o niečo obsiahlejšiu, a to hneď pri vydaní. Ani beta nebola na tom čo do obsahu vôbec zle, veď k dispozícii boli 2 príbehové misie, 5 vedľajších, Dark Zone, ochutnávka endgame obsahu, takže si hráči mohli naozaj dobre otestovať, čo ich čaká približne o mesiac.
Hra ma každopádne bavila, základy nemá vôbec zlé, avšak je tu niekoľko vecí, ktoré mi kazili zážitok. V prvom rade je to výdrž a umelá inteligencia nepriateľov. Nepriatelia sú naozaj ako špongie na náboje, takže vydržia až nezmyselne dlho. To nepôsobí práve najlepšie, obzvlášť ak ide o obyčajný typ nepriateľa, ktorých nebude v meste práve málo. Ich inteligencia taktiež nepatrí medzi výkladnú skriňu herného priemyslu, i keď v porovnaní s predchodcom došlo k určitému zlepšeniu. Nepriatelia sa rozprestierajú viac do priestoru a nedržia sa toľko pri sebe, pričom neraz zaútočia ako spredu, tak i od chrbta, čo však nie je vždy úplne kóšer.
Osobne ma zaskočila i nemastnosť-neslanosť samotného Washingtonu. Zatiaľ som toto mesto nenavštívil, no podľa dostupných informácií by malo byť jeho stvárnenie veľmi podrobné. Pre mňa však nemalo hlavné mesto Spojených štátov amerických žiadnu atmosféru. Samozrejme, svoj podiel na tom má i zmena ročného obdobia, keďže zimu z prvého dielu vystriedalo leto, avšak v tomto smere ide pre mňa o krok späť. Po chuti mi nie je ani určitá neprehľadnosť spojená s množstvom položiek a ich podpoložiek v rôznych menu. Pokiaľ sa dostanete tam, kam chcete, trvá to zbytočne dlho a narúša to tempo hry. Rozhodne to nie je príjemné a ani užívateľsky komfortné. Hráči, ktorí v predchodcovi odohrali nespočetne veľa hodín si už na to zrejme zvykli, avšak ani oni by asi s určitosťou netvrdili, že je tento prvok riešený ideálne.
Pripojím i pár slov o grafickej stránke, ktorá ma prekvapila, avšak nie veľmi pozitívne. Netuším v čom bol problém, avšak načítavanie textúr bolo v meste naozaj katastrofálne. U hlavnej postavy to bolo bez problémov, to isté platí aj o úvode hry, kde bola pomerne bujná vegetácia, avšak pohľad do ľubovoľnej ulice v meste bol veľmi často na 15 až 20 sekúnd nechcene vtipný. Taktiež by vás asi “pobavilo”, ak by ste hrali titul z roku 2019 na PlayStation 4 Pro a budovy, reklamné pútače, rôzne okolité objekty, či NPC by na vás pôsobili ako kombinácia hier z éry minulých generácií konzol. Išlo však o beta test, a preto nebudem hru v tomto smere vopred odsudzovať. Mohlo ísť o starší build, prípadne nejakú chybičku, avšak upozorniť som na tento fakt musel. V priloženej galérii sa môžete pozrieť, ako to často vyzeralo v mojom prípade, obzvlášť posledný obrázok je názorným príkladom spomenutého problému.
Ako som však už povedal skôr, pri hraní beta testu Tom Clancy’s The Division 2 som sa zabavil. Boli tu chyby, nezaobišlo sa to ani bez bugov a glitchov, niektoré herné mechaniky mi až tak nesedia, no myslím si, že fanúšikovia značky budú s prácou Massive Entertainment spokojní. Ja si bezpochyby zahrám i otvorenú betu, ktorá nás čaká v dohľadnej dobe a to isté odporúčam i hráčom, ktorí nemali tú možnosť zúčastniť sa uzatvoreného testu. Keď už nič iné, aspoň sa presvedčíte o tom, či ide, alebo nejde o hru pre vás.

Gabriel Klimo (PlayStation 4)
Tom Clancy’s The Division sa v pokračovaní presúva zo zasneženého New Yorku do hlavného mesta Spojených štátov, Washingtonu D.C. Aj hlavné mesto je totiž, bohužiaľ spustošené a obsadené rôznymi nepriateľmi. Samotná hrateľnosť, sa však v provnaní s prvým dielom naozaj veľmi nemení. Aj v pokračovaní si tak budete môcť vylepšovať schopnosti vášho hrdinu, získavať rôzne vylepšenia a nebudú chýbať ani kvantá lootu. Okrem toho sa mimo území obsadených nepriateľmi dostanete aj do bezpečných zón, ako napríklad Biely dom, či do divadla. Ako tomu bolo i minule, aj v pokračovaní budete plniť množstvo misií, či bojovať proti hráčom v Dark Zone.
Samotná hrateľnosť je z môjho pohľadu rýchla a svižná, kooperácia funguje až prekvapivo dobre. Grafický kabátik by si však rozhodne zaslúžil o niečo väčšiu pozornosť. Ide síce len o beta verziu, no určitá obozretnosť je rozhodne na mieste, nakoľko hru delí od vydania už len mesiac. Celkovo sa mi však javí, že Tom Clancy’s The Division 2 bude príjemnou hrou, pri ktorej môžete stráviť niekoľko stoviek hodín a adekvátne sa pritom zabaviť. Ja som si odniesol z bety vcelku pozitívne dojmy, avšak na poriadne zhodnotenie je predsa len priskoro.

Róbert Herda (PC)
K pôvodnému Tom Clancy’s The Division som sa dostal s pomerne veľkým oneskorením. Kooperačný koncept ma ihneď zaujal, avšak i napriek tomu som do tejto cover shooter akcie vstúpil až v lete minulého roku. No na moje veľké prekvapenie som v nej stále našiel slušný zástup ochotných hráčov. Dojmy zo samotnej hry boli už v zárodkoch značne rozpačité. Na jednej strane som bol ohúrený mohutnými mrakodrapmi, úzkymi koridorovými uličkami a ostatne aj zábavnou hrateľnosťou, The Division ma však sklamal najmä kvôli nezvládnutej atmosfére, všednému príbehu a bezcharakternému hlavnému hrdinovi. No a vzhľadom k tomu ma až tak neohúrila ani privátna beta dvojky.
Hráči, ktorí hľadajú frenetické strieľanie, dychberúce kulisy a čistokrvnú kooperačnú hrateľnosť, budú určite spokojní. Dôraz na zložité taktizovanie sa príliš nekladie ani tentokrát, čo mnohí možno privítajú, pričom už teraz je jasné, že sa dostanete i k niekoľkým zaujímavým kúskom vybavenia. Celkovo však skalní fanúšikovia veľmi rýchlo nadobudnú pocit, že vstupujú iba do mierne vylepšenej verzie predošlého dielu. Za seba musím napísať, že hry nesúce meno dnes už zosnulého spisovateľa Toma Clancyho na mňa kedysi pôsobili zaujímavejšie, aj vďaka kvalitným špionážnym, či politickým zápletkám. No zatiaľ sa zdá, že The Division 2 sa bude i naďalej niesť v duchu jednoduchého rozprávania príbehu a bude stavať skôr skôr na rýchlej prezentácii a stručnom briefingu. Potenciál a priestor na vytvorenie niečoho hodnotnejšieho by tu síce bol, ale ani v pokračovaní zrejme nič podobné nenájdete, čo mňa ako hráča trochu mrzí.

Prístup do uzatvoreného beta testu poskytla spoločnosť

Komentuj!