Zaregistrovať sa

Heslo vám bude zaslané na vás.

Pokiaľ sa aspoň trošku orientujete vo videohernom svete a najgigantickejšom science fiction univerze Star Wars, tak viete, že vývojárska a vydavateľská spoločnosť EA momentálne vlastní exkluzívne práva na tvorbu titulov zasadených do Hviezdnych Vojen. V ranných dobách podpísania tejto zmluvy sa mnohí potešili, keďže očakávali, že EA vyprodukuje nové RPG v štýle Knights of the Old Republic, pričom pôvodne bolo ohlásených hneď niekoľko projektov. Mnohé z nich boli v nedávnej dobe zrušené, pár titulov bolo i vydaných, avšak fanúšikovia i napriek tomu chcú viac atraktívnych hier. Materská spoločnosť Star Wars, ktorá pred niekoľkými rokmi odkúpila práva od Georgea Lucasa, teda Disney je však so súčasným stavom hier spokojná. 

EA nám za šesť rokov prinieslo dva veľké herné počiny, konkrétne multiplayerovo orientovaný Battlefront a jeho pokračovanie s názvom Battlefront 2. Je však pravdou, že momentálne vkladajú veľké nádeje do Star Wars: Jedi Fallen Order, ktorého koncept znie dostatočne zaujímavo. Pozrieme sa totiž do doby, kedy bol vydaný rozkaz 66, rytieri Jedi sa stali nebezpečnou korisťou Impéria a ako hŕstka preživších musela bojovať o svoj život. Rozhodne atraktívne a značne netradičné zasadenie, pričom za projektom stojí bývalý riaditeľ série God of War, David Jaffe. Má sa pritom jednať o singleplayerovú záležitosť, čo je pomerne prekvapujúce po prehláseniach EA, že obdobné tituly už v dnešnom hernom priemysle nemajú budúcnosť. Paradoxne, budúcnosť tradičných Star Wars hier teda istým spôsobom visí na pleciach tohto projektu. Možno vďaka jeho úspechu EA odobrí aj vytúžené pokračovanie Knights of the Old Republic, na ktorom chcelo Bioware už niekoľkokrát pracovať, avšak vlastníci práv im to zatrhli.

CEO Disney Bob Iger však tvrdí, že je spokojný so súčasným partnerstvom EA a hodlá ho udržiavať aj naďalej. Svoj názor dopĺňa i tým, že Disney je veľmi dobré vo vytváraný filmov, tematických parkov, kolotočov a televíznych projektov, akurát videoherná produkcia im vraj nikdy výrazne nefungovala. Áno, v časoch jednoduchých platformových záležitostí, ktoré vychádzali zo známych filmov sa im pomerne darilo. Stačí spomenúť Lego: Pirates of the Caribbean, pôvodného herného Tarzana z roku 1999, prípadne legendárne Ducktales. To je však len pár úspechov, kde by sme mali zdôrazniť, že za posledné roky šiel záujem a vlastne aj kvality týchto počinov značne dole. Celkovo totiž s druhou dekádou nového milénia rapídne klesol záujem o videoherné adaptácie známych filmov i napriek tomu, že v minulosti ste mohli očakávať pokojne tri až päť takýchto ladených titulov. Všetko teda záleží od EA a ich vývojárskej politiky. Len čas totiž môže ukázať, či začnú vytvárať viacej príbehových Star Wars titulov alebo nie. Aj keď je zjavné, že hráči po nich doslova prahnú.

Komentuj!

komentárov