Real-timeová stratégia Bannermen cieli na nostalgikov Adam Hambálek 28. januára 2019 Novinky Zlaté časy tradičných real-timeových stratégií síce už dávno skončili, ale, našťastie, sa vždy nájde niekto, kto sa pokúša znovu oprášiť osvedčený koncept. O ďalší pokus sa postaralo štúdio Pathos Interactive, ktoré o pár týždňov zverejní svoj počin Bannermen, silne inšpirovaný sériou Age of Empires. Oproti svoju slávnemu predchodcovi sa však Bannermen podstatne líši v jednom aspekte. A tým je výrazný vplyv počasia, ktoré dokáže rozhodujúcou mierou ovplyvniť priebeh nielen jednotlivej bitky, ale aj celej misie. Inak je však základná premisa celej hry silne žánrovo konzervatívna. Konkrétne to znamená, že si pomocou dedinčanov staviate svoju opevnenú základňu, verbujete jednotky a budujete rozličné štruktúry. Toto všetko si následne dokážete aj vylepšiť. Na rozdiel od Age of Empires, inšpirovanej historickými udalosťami a postavami sa však v Bannermen ocitnete vo fantasy ríši, takže okrem klasických šermiarov a lukostrelcov môžete očakávať aj čarodejníkov, či dokonca skrotených a inteligentných vlkov. A práve tieto zvieratá, či iné netradičné špecializované jednotky sa vám majú v určitých situáciách veľmi hodiť. Nielen singleplayerová kampaň, ale aj hra pre viacerých hráčov nás zavedie do rôznorodých lokalít s rôznym podnebím. Takže môžeme očakávať horúce púšte, zmrznuté a ľadové pláne, alebo aj príjemné zelené údolia. Práve tieto veľmi rozdielne lokality majú výrazne ovplyvňovať vašu ekonomiku i vojnové úsilie, pričom samotné počasie má byť veľmi premenlivé. Keď sa napríklad ochladí, dovtedy neprekonateľná rieka odrazu zamrzne a vy, alebo váš súper po nej odrazu môžete poľahky prejsť a nečakane zaútočiť. Veľký doraz je kladený aj na okolité prostredie, takže napríklad v prípade vhodného načasovania môžete na postupujúcu nepriateľskú armádu zvaliť hromadu kamenia. Tak by ste dokonca mohli aj nečakane zvrátiť priebeh bitky, ktorá už inak vyzerala ako stratená. A práve o niečo podobné sa aj snaží lord Berrian, ktorý po drvivej porážke v bitke pri Beckrone zhromažďuje nový odboj, aby zničil zlovoľného lorda Karthora. V tomto príbehovom traileri sa blizšie dozviete príbehové pozadie kampane. Bannermen vyzerá rozhodne sympaticky aj vzhľadom k tomu, že vizuál vychádza zo starších klasických stratégií a vývojári sa rozhodli ignorovať v súčasnosti módny trend komiksovejšej grafiky. Či sa však oplatí venovať tejto novej stratégii pozornosť, uvidíme 21. februára tohto roku, kedy Bannermen vychádza v hotovej verzii na Steame a Discorde. Minimálne však určite dokáže skrátiť čas na čakanie Age of Empires IV, ktoré bolo prisľúbené na tento rok. Komentuj!