Tvorcovia The Vanishing of Ethan Carter pripravujú hororové FPS Róbert Herda 21. januára 2019 Novinky Tvorcov zo štúdia The Astronauts môžete poznať iba vďaka mysterióznej adventúre The Vanishing of Ethan Carter. Tento projekt ohúril vizuálnym spracovaním, výbornou atmosférou, ktorá vás nikdy nenechala chladným, no i detektívnou hernou náplňou, kde ste sa snažili prísť na sled nešťastných udalostí, ktoré nakoniec videli ku krutým vraždám. Mnohých preto iste prekvapí, že novým projektom, do ktorého sa títo nadaní tvorcovia pustili je Witchfire, hororová first person akcia, odohrávajúca sa v lesných kulisách. Na začiatok by bolo príhodné vás oboznámiť so vznikom The Astronauts, nakoľko sa jedná o zásadnú informáciu, ktorá môže vrhnúť lepšie svetlo na celý Witchfire projekt. V roku 2002 bolo založené štúdio People Can Fly a Ich prvým projektom bola frenetická akcia menom Painkiller, ktorá dnes hrdo nosí štatút akéhosi kultu. Démonická akcia pritom stála na azda tých najelementárnejších pilieroch žánrových hier. Metalový hudobný sprievod, zástupy kurióznych protivníkov a zbraňový arzenál, ktorý sa hravo vyrovnával s akoukoľvek vtedajšou konkurenciou. Pôvodný príbeh bol ešte v ten istý rok rozšírení o datadisk s názvom Painkiller: Battle out of Hell a mohol sa pýšiť rovnakou kvalitou. Vďaka kolaborácii s Epic Games začali títo autori pracovať na hrách ako Gears of War, či Bulletstorm. V roku 2012 sa však traja hlavní zakladatelia rozhodli opustiť štúdio People Can Fly a založili práve vyššie spomínané The Astronauts. Poľskí autori chceli vytvárať príbehovo orientované hry a domnievali sa, že pri spolupráci s Epic Games by to už jednoducho nebolo možné. A to aj kvôli tomu, že korporácia Tencent, zaoberajúca sa internetovými službami, do nich vložila finančný obnos. Túto históriu spomíname najmä preto, aby sme sa utvrdili v tom, že FPS žáner pre Astronauts rozhodne nie je cudzí a očividne mu dobre rozumejú, keďže sa v štúdiu nachádza množstvo pôvodných vývojárov. No kým Painkiller sa odohrával v pekelne vyzerajúcom prostredí, The Witchfire bude pre zmenu čarodejnícky. Hra by sa mala odohrávať v krásne vyzerajúcom lesnom prostredí, ktoré miestami možno až nápadne pripomína debut štúdia. Tentokrát však nebude čas na pokojné prechádzanie sa, nakoľko cestu vám budú krížiť všadeprítomné čarodejnícke monštrá, ktoré majú jediný cieľ a to zabiť vás. Momentálne nemôžeme hodnotiť samotný gameplay, nakoľko sme sa dočkali iba teaser traileru, ktorý ako sa zdá neobsahuje skutočnú hrateľnosť ale preskriptovanú pasáž. Určite však treba spomenúť, že Witchfire rozhodne vyzerá atraktívne a vzhľadom k minulosti tvorcov by sme sa nemali báť, že pôjde o nezáživnú akciu. Hra má momentálne dátum vydania stanovený na rok 2019, čiže je viac ako pravdepodobné, že už čoskoro sa o nej dozvieme viac. Vyjsť by však mala zatiaľ iba na PC, pričom je otázne, či si ju budeme môcť zakúpiť prostredníctvom Steamu alebo Epic Store. Komentuj!