Register

A password will be e-mailed to you.

Štúdio Starbreeze Studios už dlhšiu dobu úzko spolupracuje s vývojármi z Overkill Software. Spolupráca dvoch korporácii sa začala krátko pred vydaním druhého Payday, inými slovami Starbreeze stálo a podporilo doposiaľ najväčší úspech štúdia Overkill. V roku 2015 však začal vývoj Overkill’s The Walking Dead, ktorý príliš nedopadol podľa predstáv tvorcov a zdá sa, že po finančnej stránke to pre Starbreeze znamená veľkú stratu. 

Starbreeze sa prednedávnom vyjadril, že Overkill’s The Walking Dead, ktorý naša recenzia nijak nechváli, mal byť druhým väčším projektom od dôb Payday 2. To sa predsa len tešilo veľkému komerčnému úspechu, pričom ohlasy hráčov boli rovnako nadšené. No určite musíme spomenúť, že hra sa postupne updatovala a vylepšovala. V tých dobách sa jednalo o sľubný začiatok, ktorý zároveň dopomohol zafinancovať ďalšie ambiciózne projekty tohto vydavateľstva, ktoré sa však v minulosti aktívne podieľalo aj na vyvíjaní. Z ich produkcie vzišiel napríklad i licencovaný akčný first person hit menom Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay.

Určite by bolo príhodné spomenúť, že Overkill’s The Walking mal byť jedným z ôsmich veľkých projektov, do ktorého investovali majitelia Starbreeze. Tieto projekty im mali dopomôcť k získaniu štatútu úspešného vydavateľstva, ktorým sa snažia byť. Ich očakávania teda boli, pochopiteľne, nemalé, pričom rozhodne neskrývajú sklamanie a neúspech, no zároveň tvrdia, že sa jedná o hru, ktorá sa na základe ohlasov bude neustále vylepšovať a inovovať.

Otázkou je, ako dlho budú hráči ponúkať svoj drahocenný feedback, keďže štatistiky tvrdia, že titul momentálne hrá približne štrnásťtisíc hráčov, čo je len pre upresnenie asi o desať tisíc hráčov menej, než má Payday 2. Ten je však už na trhu viac ako 5 rokov. Starbreeze sa však určite nevzdáva a tento kooperačný zombie titul je stále ich hlavnou prioritou, pričom čoskoro započne druhá sezóna, ktorá by snáď mohla priniesť niekoľko herných vylepšení a nový obsah.

Zahraničné zdroje ďalej tvrdia, že Starbreeze je za tretí kvartál roku 2018 v strate viac ako jedenásť miliónov dolárov, čo neznie nijak prívetivo. Zároveň oznámili, že desať miliónov dolárov, ktoré majú získať od vydavateľstva 505 Games, ktoré má na starosti odsunuté konzolové vydanie, sa nebude započítavať ako tohtoročný príjem. Ostáva nám teda iba dúfať, že sa im podarí ich videoherné fiasko časom zlepšiť a opäť nalákať hráčov. Zároveň dúfame, že to nijak nepostihne projekty System Shock 3 a Psychonauts 2, do ktorých Starbreeze investoval a teda figuruje ako vydavateľ oboch comeback počinov.

Komentuj!