Už po desiaty raz štúdio Ubisoft pripravilo pre fanúšikov tanečnej zábavy pokračovanie známej série Just Dance. Tento ročník prináša spolu s novým hudobným playlistom, ako už býva zvykom, aj iné novinky, na ktoré sa pozrieme spoločne v dnešnej recenzii.

Recenzovaná verzia: Xbox One

Tanečnú párty sériu Just Dance myslím, že netreba nejako extra predstavovať. Vašou úlohou je napodobňovať na obrazovke choreografiu vo vybranej skladbe s použitím buď kamery, ktorá sníma váš pohyb, alebo za pomoci mobilného telefónu spolu s bezplatnou aplikáciou Just Dance Controller. Nakoľko nevlastním kameru určenú pre konzolu Xbox One, tak som zvolil druhú alternatívu, smartfón spolu s mobilnou aplikáciou.

Po úspešnom spárovaní Xboxu so smartfónom, ktoré prebehlo bez zaváhania, som sa dostal k samotnej hre. Nový ročník ma privítal s prvou novinkou, a tou je úplne nové menu. To je oproti ostatným ročníkom prehľadnejšie a vy si tak môžete rýchlejšie vybrať song, na ktorý chcete tancovať. Just Dance 2019 ponúka štyridsať základných songov, pričom ďalšie si môžete dokúpiť, no k tomu sa dostaneme o chvíľu.

Okrem iného nájdete v menu i položku s rôznymi playlistmi, kde ide za sebou hneď niekoľko pesničiek a vy tak môžete tancovať aj niekoľko desiatok minút vkuse. Nachádza  sa tu napríklad séria latino songov, kde nájdete známe Despacito, Obsesion, Havana alebo Calypso. Ak máte chuť na niečo rýchlejšie, tak si zvolíte playlist s elektronickou hudbou, ktorá obsahuje skladby ako Animals, Don’t You Worry Child alebo Rock n Roll (Will Take You to the Mountain) od Skrillexa. Ak máte chuť na niečo pomalšie, tak si určite vyberiete spomedzi ostatných zoznamov. Pre ratolesti je dokonca nachystaný zoznam skladieb s názvom Disney Hits, v ktorom sú pesničky ako Let it Go, Un Poco Loco,  How Far I’ll Go z animovaného filmu Vaiana: Legenda o oceáne, alebo pesnička Prince Ali z Aladdina. Vyberie si jednoducho každý jeden hráč.

Samozrejme, za príplatok …

Nestačí vám štyridsať skladieb? Nie je problém, i keď je tu jedno “ale”. K dispozícii je možnosť priplatiť si za Just Dance Unlimited, čo je tridsaťdňový prístup k skladbám z tejto knižnice. Potom si môžete vyberať spomedzi zhruba 200 skladieb. Zoznam obsahuje výber piesní z predchádzajúcich ročníkov Just Dance. Nájsť tu môžete skladby ako Flashdance – What a Feeling, Eye of the Tiger od Survivor, popový O-Zone – Dragostea Din Tei, či Aserejé od  Las Ketchup. Just Dance Unlimited zahŕňa možnosť zúčastňovať sa na World Dance Floor, kde si to môžete rozdať na virtuálnom tanečnom parkete s ľuďmi z celého sveta.

Keď sa obývačka premení na tanečné pódium

Nie som vôbec žiadny tanečník, to je jednoducho fakt. Mám však rád zábavu, a tak nemám problém tancovať doma pred deťmi a manželkou v strede obývačky pred projekčným plátnom, aj keď neviem, či sa moje kreácie dali nazvať tancom. Po pár pesničkách sa pridala mladšia dcéra a neskôr aj manželka so staršou dcérou. Stiahli aplikáciu, spárovali smartfóny s konzolou a tancovalo sa vo veľkom. Na Just Dance je výborné, že hru nemusíte nejak študovať. Jednoducho ju spustíte a hneď je jasné, čo sa od vás požaduje.

Spomedzi základných pesničiek sme si vo štvorici zvolili retro song PAC-MAN. V pesničke vystupuje samostatný PAC-MAN a traja duchovia, ktorý sa známy hrdina snaží zjesť. Na tom je založená samotná choreografia, ktorá pozostáva z krúženia po obývačke, aby duchovia utiekli PAC-MANovi. Ak by ste si oddýchnuť, stačí zvoliť song od MC Fioti – Bum Bum Tam Tam. Nič vám tento song nevraví? Nevadí, ani ja som ho nepoznal. Dôležité však je, že táto skladba má ako jediná choreografiu, ktorá sa vykonáva pri sedení. Dvaja tanečníci sa nachádzajú v laboratóriu a riešia problém. Čítajú z knihy, premýšľajú, píšu na klávesnici a jeden z dvojice ju chce neskôr získať pritiahnutím k sebe. Zábavnú a asi najľahšiu choreografiu má Shaky Shaky od Daddy Yankee, kde v podstate iba zdvíhate ruky, vrtíte zadkom, natriasate bruchom a takto idete dookola.

Medzi základnými skladbami sú však aj choreografie, ktoré sú však myslené skutočne vážne. Pri nich si totiž musíte dať poriadne záležať, aby ste sa stali hviezdou. Označenie Superstar som si vytancoval s pesničkami Sweet Sensation od Flo Ridy a DDU-DU DDU-DU od skupiny Blackpink, kde sa zo mňa doslova stala hip-hopová tanečníčka. Môže to znieť zvláštne, no ja som si to skutočne užíval. Problém mi nerobil ani Arash so Snoop Doggom v pesničke OMG. S manželkou sme si obľúbili skladbu od Maroon 5 – Sugar, kde musíte na konci piesne skočiť partnerovi do náručia. Tancovanie s Just Dance je jednoducho zábava. Máte tu jednoduché choreografie, ktoré skutočné slúžia iba na pobavenie, no nájdete tu piesne, pri ktorý sa naozaj zapotíte a spravíte tak niečo nielen pre zábavu, ale i svoje telo.

Mikrotransakcie? To snáď nie!

Hra obsahuje aj svoju menu, takzvané Mojo mince, ktoré získavate za odtancované skladby. V Mojo automate si môžete vytočiť za každých sto Mojo mincí artworky, nových avatarov, alebo sa vám odomknú niektoré alternatívne pesničky. Na Mojo mince nemusíte míňať žiadne reálne peniaze a hra to od vás ani nepožaduje, za čo dávam palec nahor.

Ani tí najmenší sa nebudú nudiť

Pokiaľ máte doma ratolesti malého veku, zvoľte pri spustení hry možnosť Kids. Choreografie sú následne robené tak, aby neboli ničím náročné a obsahujú pár nenáročných pohybov, ktoré sa opakujú. Poväčšine v choreografiách vystupujú kreslené zvieratá, rozprávkové bytosti, alebo deti v kostýmoch, takže sa vlastne všetko prispôsobí tomu, aby sa hra deťom páčila. Nájsť tu môžete pesničky ako I Like to Move It známu z Madagascaru, Ghostbusters, pesničku z rozprávky Shawn the Sheep, alebo z Angry Birds.

Dotancované

Počas recenzovania titulu Just Dance 2019 neprišiel nikto k úrazu a nebolo ublížené ani žiadnemu zo smartfónov. Hra na mňa ako na fanúšika párty titulov pôsobila veľmi pozitívne, i keď som mal pocit, že niektoré choreografie sa opakujú, alebo sa menia iba veľmi mierne. Chod hry, ako aj snímanie pohybu však bolo bezproblémové a nespozoroval som žiadne nedostatky. Čo je však najdôležitejšie, hra dokáže rozhýbať každú vekovú kategóriu. Nájdete tu slušný výber základných pesničiek a každý jeden hráč si tu bezpochyby nájde niečo pre seba. Je však škoda, že väčšiu knižnicu Just Dance Unlimited nemožno odomknúť svojou šikovnosťou, ale iba za poplatok. Tak, či tak, ak hľadáte dobrú párty hru, Just Dance 2019 vám poslúži viac ako dobre.

Just Dance 2019 - Nech párty odštartuje
Just Dance 2019 je zábavný párty titul, ktorý rozhýbe každá vekovú kategóriu. Ak chcete roztancovať svoju párty, séria Just Dance je tým správnym katalyzátorom.
  • Na ovládanie postačí aj smartfón
  • Prehladnejšie menu
  • Slušný výber základných piesní
  • Opakujúce sa choreografie
  • Just Dance Unlimited iba za príplatok
0%

K videohrám som mal pozitívny vzťah už ako 8 ročný chalan, ktorého zaujali TV videohry na žlté cartridge, na ktorých začínalo veľa hráčov. Neskôr som presedlal na PP06 a na 386, pri ktorých som strávil celé dni a hrával známe hry ako Golden Axe, Ugh! a Prehistorik. Tie považujem aj v dnešnej dobe za tie najlepšie. Ku konzolám a najmä k PlayStationu som sa dostal okolo roku 2010, kedy som spoznal Nathana Drakea a jeho príbehy v sérii Uncharted. Medzi moje koníčky patrí hranie videohier, novinky zo sveta IT, fotografovanie a americký futbal. Na prvom mieste je však rodina.