Arkádová basketbalová dnes už séria NBA Playgrounds, po novom spadajúca pod 2K, prichádza so svojim druhým dielom. Stavia na rovnakých základoch, ťaží však z mnohých vylepšení a hra je tak ešte návykovejšia. Dokáže však hráčom pripomenúť časy skvelej NBA Street?

Prvý diel NBA Playgrounds sme na hernej scéne privítali v roku 2017 ako zábavnú arkádovú alternatívu k dospelej simulácii basketbalu vo forme NBA 2K. Adolescentná grafika, kde hráčov reprezentujú postavy s nadrozmernými hlavami v karikatúrnom štýle, dokonale vystihuje atmosféru hry. V tej je instantná zábava na prvom mieste, všetko ostatné ide bokom.

Už z úvodného menu je vidieť, že NBA 2K Playgrounds 2 sa na nič nehrá. Neponúka desiatky herných módov, ani šialene široký výber typov súbojov, ako sme videli napríklad vo wrestlingovej simulácii WWE 2K 2019. Dostupné sú: exhibičný zápas, NBA sezóna a rýchly súboj presnosti hádzania trojok. A, samozrejme, nesmie chýbať online hra proti súperom z celého sveta.

Samotný titul začínate vo výrazne obmedzenej forme, len so zopár hráčmi. Pritom v tíme, s ktorým chcete odštartovať plnú NBA sezónu (v tomto prípade je to 15 zápasov + play-off), musíte mať odomknutých minimálne dvoch hráčov, respektíve dve kartičky. Tu prichádzajú na rad dve možnosti, buď si nových hráčov vyhráte, alebo kúpite formou dnes už skoro tradičných mikrotransakcií. Existuje aj možnosť kúpiť celý obsah na jedenkrát.

Kúpou by ste sa však obrali o výrazný prvok hry – potrebu odomykať a vyhrávať nové postavy. Ponuka je pritom obrovská, od Michaela Jordana a iné legendy NBA až po menej známych, avšak aktuálnych hráčov. Výnimoční basketbalisti so sebou nesú menovku Epic, najlepší z najlepších zasa Legend. Kategórie sú pritom veľmi dôležité, pretože vyhrať ligu s dvojicou “obyčajných” hráčov je neľudsky náročné aj na najnižšej obtiažnosti.

Samotné ovládanie správania hráčov je pritom primitívne, akurát musíte byť fantasticky rýchly. Pri útoku viete iba strieľať alebo nahrávať, v obrane zasa iba vyraziť loptu, blokovať alebo súpera sotiť. Sotením sa však nuluje časomiera, ktorá vám odomyká špeciálne schopnosti v zápase – napríklad násobenie bodov, extra rýchlosť hráčov alebo možnosť nechať váš či súperov kôš obrásť ľadom.

Každý z tímov má pritom iba 12 sekúnd na to, aby zasiahol kôš, inak prichádza o loptu. V tomto časovom strese sa obe družstvá dopúšťajú chýb – či už je to streľba z nešťastnej pozície, alebo rovno strata lopty. A tak hlavne v posledných sekundách zápasu už nesúperite len s protihráčmi na ihrisku, ale aj so samotnou časomierou. Pokúsite sa rýchlo streliť kôš, alebo radšej podržať loptu kritických 11 sekúnd a spoliehať sa na to, že skórovať už nestihne ani súper?

Krátke trojminútové dejstvá tak vyžadujú plnú pozornosť hráča (alebo hráčov) a dokážu jeho tep vyslať do nebies. Až by sa dala nájsť malá paralela s pokrom, kde si taktiež počas každej partie prežijete niekoľko rôznych príbehov. To isté sa vám môže stať aj tu, nakoľko vy (alebo súper) môžete v rámci pravidiel skórovať aj za 6 bodov jedným košom, čím otočíte celý zápas naruby.

A práve nevyspytateľnosť spojená s dynamikou hry a jednoduchým ovládaním sú najväčšími devízami NBA Playgrounds 2. Do hry sa po pár minútach bez problémov ponorí aj úplný laik, starý herný mazák tu zase nájde mnoho výziev, ktoré ho prinútia hru nevypnúť, ani keď na disku čakajú omnoho zaujímavejšie kúsky.

V čase masívnych záležitostí s nekonečným počtom úloh a postáv pôsobí Playgrounds, takpovediac, detinsky. Vlastne aj po grafickej, nielen hernej stránke. Nie je tu žiadny open world, vývoj postáv (hráčov) je slabý a personalizácia formou štýlového oblečenia je skôr doplnok, než niečo seriózne. Práve v tom však pramení sila tohto titulu – je tak jednoduchý a rýchly, že nepotrebujete hodiny hrania, aby ste sa dostali do deja. Playgrounds si pustíte kedykoľvek, len tak, na 3 až 15 minút, odohráte niekoľko zápasov a potom sa naplno ponoríte do vašej obľúbenej hry. NBA Playgrounds 2 je ako cukrík v miske na chodbe. Vezmete si vždy, keď idete okolo a naplno vás uspokojí.

NBA 2K Playgrounds 2 by som v konečnom dôsledku nazval arkádovým basketbalom určeným pre instantné použitie. Či už v partii kamarátov, alebo len ako skrátenie času. Jeho návykovosť vás prinúti odomykať stále nové a nové kartičky, získavať nové modely oblečenia a vyhrávať online alebo za jednotlivé tímy v NBA sezóne. To všetko v rýchlom tempe a za prijateľnú cenu zodpovedajúcu jeho produkčným kvalitám. Pomerne vysoké finálne hodnotenie teda udeľujem predovšetkým za vysoký faktor zábavnosti a aj hernú nenáročnosť, keďže sa pohybujeme výhradne v arkádových vodách.

NBA 2K Playgrounds 2 - Rýchly arkádový basketbal, ktorý si zamilujete
NBA 2K Playgrounds 2 je jednoduchá a mimoriadne zábavná športová záležitosť, určená predovšetkým na kooperatívne hranie. Na svoje si však môžu prídu aj jednotlivci, akurát od nej netreba očakávať reálnu konkurenciu pre serióznejšie ladené basketbalové série.
  • Jednoduché ovládanie a chytľavá hrateľnosť
  • Model odomykania kariet, hráčov a tímov
  • Priaznivá cena