Najnovšie pokračovanie populárnej wrestlingovej série WWE 2K so sebou prináša nový herný mód, nejaké tie inovácie, poriadnu porciu obsahu, a to všetko ozvučené najnovšími hitmi súčasnosti. Stojí však napriek tomu WWE 2K19 za pozornosť?

Rok sa s rokom stretol a my hráči sa so železnou pravidelnosťou stávame cieľmi ďalších edícií obľúbených športových hier s novou číslovkou na konci. Inak to nie je ani s franšízou ikonických wrestlingových súbojov WWE 2K, ktorej nový diel sme pre vás otestovali.

Našťastie, v tomto prípade nový ročník nepriniesol iba aktualizovanú databázu bojovníkov s pár novými textúrami. Mimochodom, nádielka preddefinovaných charakterov je poriadna a ďalšie si viete odomknúť viacerými spôsobmi. Aj keď vývojári z Yuke’s a Visual Concepts postavili nový ročník hry na rovnakom jadre ako tie predošlé – čo hre viac škodí, než pomáha, avšak o tom neskôr – hra prináša značné množstvo nového obsahu.

Už úvodné menu dáva poznať, že séria WWE prešla výrazným evolučným progresom. Prehľadnosť tu dopĺňa výborný soundtrack, a vy sa tak môžete vydať s radosťou objavovať nové herné módy. Hra totiž prichádza s neuveriteľnou nádielkou obsahu – prepracovaným a vylepšeným kariérnym módom MyCareer, unikátnym príbehovým módom Showcase a náročným módom Towers. Tento mix doplnený o vydarený multiplayer a niekoľko desiatok typov súbojov, ktoré vás “prinútia” vracať sa k wrestlingu pri každej hernej zastávke.

Grafické vylepšenia cítiť na detailoch postáv, animáciách, ale aj v hľadisku. Nejde o revolučný skok, ale hra určite vyzerá o niečo príťažlivejšie. To však nič nemení na zastaralej mechanike pohybu postáv – niekedy máte problém natočiť sa správnym smerom. Nahnevajú však i rôzne grafické i iné bugy, ktoré priamo ovplyvňujú dianie v ringu či mimo neho.

Mód Showcase je azda najchytľavejšou novinkou. Zobrazuje príbeh profesionálneho wrestlera Daniela Bryana a prevádza vás jeho výhrami i prehrami. Jednotlivé životné zápasy sú doplnené o krátke video vizitky, na ktorých Daniel vysvetľuje svoj osud. Hráte tak v podstate dokument o Danielovom živote a kto má rád športové filmy a wrestling zároveň, príde si na svoje. Showcase baví a je príjemným osviežením inak priamočiarej hry.

Vylepšeniami prešiel mód MyCareer, kde si najskôr vytvoríte postavu, s ktorou následne prežívate vzostupy a pády vlastnej kariéry. Príbeh tu je rozprávaný skrz prestrihové scény s vašim manažérom, protivníkmi, kamarátmi, či legendárnym ex-wrestlerom známym ako Triple H. Kariéru začínate ako budúci bojovník, ktorý aktuálne obýva dodávku odparkovanú pred strednou školou a vaše zápasy sa odohrávajú v telocvični. Postupne však odomykáte väčšie a väčšie arény a lepších a lepších súperov a postupujete v ligách. Za víťazstvá dostávate body, ktorými odomykáte nové pohyby alebo zvyšujete silu úderov či agilitu obrany v rámci módu. Ľahko pochopiteľný systém vylepšovania ponúka mnoho ciest, a tak sa postupne môžete stať absolútnou stenou, alebo vzdušným akrobatom – podľa toho, aký formát boja preferujete.

Pobaví aj mód 2K Towers, ktorý vám do ringu posiela vopred určené a zladené skupiny bojovníkov v sériách niekoľkých zápasov po sebe. Menu zápasových rebríčkov je pritom aktualizované na týždennej báze, a tak vôbec nehrozí, že by sa vám tento režim rýchlo omrzel.

Za všetky vyhraté súboje a pokroky vás hra odmení vlastnou menou, ktorú možno vymieňať za kartičky s novými arénami, pohybmi, postavami a ďalším obsahom. Menu môžete, samozrejme,  aj nakupovať a vymieňať progres v hre za peniaze, a nie za odohrané hodiny. Ešte šťastie, že nakupovanie za reálne peniaze nie je vonkoncom nutné.

Dojem z hry inak trochu narúša nie veľmi vydarené komentovanie, na ktorého absurdnosti sa však aspoň z času na čas zasmejete. Menej do smiechu vám budú raritné checkpointy kariérnych módov, ktoré vás prinútia opakovať tú istú dvadsať minútovú pasáž aj niekoľkokrát a takisto aj nevyváženosť jednotlivých úrovní obtiažnosti. Niektoré pasáže kampaní MyCareer či Showcase sú extrémne náročné, po znížení úrovne zasa priľahké.

Ako už odznelo aj vyššie, nový ročník WWE skrátka ponúka mimoriadne bohatý obsah. Módy Towers a Showcase sú príjemným ozvláštnením inak homogénnej hrateľnosti, ktorá je definovaná samotným žánrom. Záujemci o tento titul tak môžu rátať s mnohými hodinami zábavného hrania.

Na otázku, či aktuálny ročník dostatočne zasýti fanúšikov série a majiteľov predošlých verzií, si však musíte odpovedať sami. WWE dlhodobo ťaží z jedinečnosti na trhu a každým rokom sa z neho stáva čoraz komplexnejší titul. Starší engine však hru predsa len trochu limituje, a je to, bohužiaľ, cítiť. No i bez ohľadu na to však ide o vydarený titul a i navzdory spomínaným výhradám ide o jeden z tých lepších ročníkov.

WWE 2K19 - Poriadna nádielka obsahu
WWE 2K19 síce nie je bezchybným titulom, ale svojimi kvalitami vie zapôsobiť ako na nováčikov, tak i na ostrieľaných hráčov. Dobré dojmy pomáha navodzovať aj vynikajúci soundtrack a obzvlášť fanúšikovia wrestlingu si tu jednoznačne prídu na svoje.
  • Módy Showcase a MyCareer
  • Skutočne bohatý obsah
  • Výborný soundtrack