Warning: A non-numeric value encountered in /data/4/c/4c61c55f-4e60-4a5d-9bfc-e3af3cf5bb5f/somhrac.sk/web/wp-content/themes/valenti/library/core.php on line 1606

MSI je ďalšou spoločnosťou, ktorá sa rozhodla zaradiť do svojej ponuky herné ovládače a týmto krokom sa pokúsiť osloviť tých, ktorí uprednostňujú hranie z pohodlia vlastného kresla, či gauča. My sa v tejto recenzii zameriame na gamepad s názvom MSI FORCE CG20 a pozrieme sa na to, či stojí za vašu investíciu.

Nebudem zachádzať do siahodlhých analýz, či je lepšie hranie prostredníctvom klávesnice a myši, alebo gamepadu, pretože každý má v tom už beztak jasno. Svoje majú k tomu čo povedať klasickí konzolisti a svoje zase ortodoxní PC hráči, ktorým gamepad natoľko nevonia. Hoci je pravda, že na niektoré žánre, ako napríklad real-time stratégie sa gamepad veľmi nehodí, pri bojovkách, či plošinovkách môže byť naopak omnoho lepšou alternatívou. Niektoré multiplatformové hry sú na neho vyložene stavané a pokiaľ patríte k PC hráčom, možno ste sa už aj stretli s informačnou obrazovkou, upozorňujúcou na tento fakt. Prejdime však pomaly k veci. Konkurencia na trhu s gamepadmi je naozaj veľká a pokiaľ vás zaujíma, prečo by ste mali staviť práve na koňa zo stajne MSI, viac sa dozviete na nasledujúcich riadkoch.

Spoločnosť MSI sa naraz prezentovala dvoma takmer identickými modelmi. Prvým je MSI FORCE CG20, určený pre tých, ktorí uprednostňujú klasické káblové pripojenie a druhým naopak bezdrôtový MSI FORCE CG30. Čo sa týka MSI FORCE GC20, v samotnom balení nájdete iba to najnevyhnutnejšie, čiže samotný ovládač, dva USB káble, magnetický kryt na D-pad a manuál. Pokiaľ by ste si náhodou plánovali zakúpiť bezdrôtovú verziu, potom počítajte s tým, že v krabičke nájdete aj bezdrôtový USB adaptér. Manuál nie je už tradične lokalizovaný, takže je k dispozícii iba v anglickom a čínskom jazyku. No v tomto prípade to asi nebude nikomu výraznejšie prekážať.

Dizajn gamepadu od MSI sa dá označiť za viac než vydarený. Kombinácia čiernej farby s červenými prvkami pôsobí naozaj atraktívne a svojim vzhľadom tak zaujme už na prvý pohľad. Na tomto mieste sa hodí poznamenať, že bezdrôtový model poskytuje o niečo širšiu paletu farieb, čo sa týka ovládacej schémy, no v tomto prípade sa musíte uspokojiť výlučne s červeným rozhraním. Spomínané rozloženie ovládacej schémy je inak identické ako v prípade ovládačov konzol Xbox, čiže ho tvoria tlačidlá ABXY. Z toho je viac-menej jasné, že PlayStation nadšenci si neprídu na svoje, čo môže byť z určitého pohľadu mínus, nakoľko konzoly PlayStation sú predsa len o niečo populárnejšie medzi masami.

Keď sme už pri tej kompatibilite, okrem konzolovej a PC podpory nechýba ani podpora vyšších verzií operačných systémov Android, takže si s ním môžete zahrať aj vaše obľúbené mobilné tituly (samozrejme za predpokladu, že to dané hry umožňujú). MSI inak neponúka žiadny dodatočný softvér na jeho ovládanie, no ten nie je v konečnom dôsledku vôbec potrebný. Stačí totiž iba zapojiť USB kábel do voľného portu (napríklad aj do vašej klávesnice, ak to náhodou podporuje) a technológia Plug and Play za vás urobí zvyšok. Jednoduché a zvládne to naozaj každý. Je navyše úplne jedno koľkokrát ho budete vypájať a znova zapájať, tento proces funguje zakaždým bezchybne. No a na rozdiel od bezdrôtového modelu, samozrejme, nemusíte riešiť jeho výdrž, čo snáď ani nie je nutné pripomínať.

Na samotný gamepad sa pozerám z pohľadu ortodoxného PC hráča. V minulosti som už, pochopiteľne, prišiel do kontaktu s ovládačmi, no osobne jednoznačne uprednostňujem kombo klávesnica a myš. Je to však iba o zvyku a odhliadnuc od toho musím uznať, že MSI FORCE CG20 padne do ruky ako uliaty. Jeho váha je ideálna, je príjemný na dotyk, ovláda sa viac než dobre a pokiaľ bolo snahou tvorcov docieliť čo najväčšie hráčske pohodlie, potom sa dá povedať, že v tomto ohľade uspeli bez akýchkoľvek výhrad. Samozrejme, pri dlhších sedeniach je dôležité aj to, akým spôsobom gamepad držíte v ruke, ale to je už o niečom inom a konzolistom to asi netreba vysvetľovať. Väčšie pohodlie pri hraní má inak docieliť aj už spomínaný vymeniteľný kryt D-padu, takže si môžete pri danom type hry sami zvoliť, ktorý z nich vám viac vyhovuje. Samotný model taktiež obsahuje aj vibračné motory.

Technické špecifikácie

• Farba: Čierna
  • Spätná väzba (vibrácie): áno
  • Kompatibilné operačné systémy: Windows 7, Windows 8,1, Windows 10, Android 4.1
  • Interface: USB 2.0 Rozmery: šírka 156 mm x výška 105 mm x hĺbka: 62,5 mm
  • Príslušenstvo: vymeniteľný kryt na D-pad
  • Káble: 2 m USB kábel, 30 cm OTG kábel pre Android
  • Váha: 240 g (343 g s balením)

Keď som sa už na pár miestach venoval porovnaniu recenzovaného modelu s tým bezdrôtovým, hodí sa poznamenať, že bezdrôtový model je, pochopiteľne, o niečo drahší. Avšak, a to bude asi pre mnohých pomerne dôležité, či už zvolíte jeden alebo druhý variant, stále ide o niečo lacnejší kus hardvéru, ako je klasický Xbox One ovládač. Pri bezdrôtovom type je to dané tým, že k nemu dodatočne nemusíte dokupovať adaptér na prepojenie s PC, no a nakoľko je káblový ešte cenovo výhodnejší, z tohto pohľadu nie je čo riešiť. Ak teda hľadáte ideálny gamepad s ovládacou schémou Xboxu, MSI FORCE CG20 je naozaj výbornou voľbou. Áno, na trhu nájdete aj podstatne lacnejšie modely, no v tomto prípade sa oplatí priplatiť si za značku. Nie je totiž iba o jeho výbornom dizajne a pohodlnom ovládaní, ale aj o jeho mimoriadne vysokej životnosti, nakoľko radiče série Force GC sa môžu pochváliť prepínačmi, ktoré vydržia až dva milióny kliknutí. A to naozaj nie je málo. MSI FORCE CG20 je skrátka gamepad, ktorý MSI rozhodne nerobí hanbu a za seba hovorím, že sa mu vyplatí dať šancu.

Produkt na testovanie zapožičala spoločnosť

MSI Force GC20 - Skvelý spoločník pre každého
MSI FORCE CG20 je gemapad, s ktorým bude hranie vašich obľúbených videohier zase o niečo príjemnejším zážitkom. A hoci je pravdou, že disponuje o niečo vyššou cenou, ako najlacnejšie varianty na trhu, dokonale to kompenzuje svojou vysokou kvalitou.
  • Vynikajúci dizajn
  • Vysoká kvalita a životnosť
  • Technológia Plug and Play