Legendárna postavička Mega Man oslávila minulý rok tridsiate narodeniny. Pri tejto príležitosti došlo v decembri roku 2017 k oznámeniu nového pokračovania. Nenechajte sa však pomýliť číslovkou. Hoci je Mega Man 11 zdanlivo jedenástym príspevkom do tejto bohatej frančízy, úplne všetky hry s týmto populárnym hrdinom by ste spamäti zrátali iba veľmi ťažko. Pre nás je však teraz najpodstatnejšou informáciou tá, či sa Mega Man 11 vydaril a či ide o dôstojnú oslavu okrúhleho jubilea.

Príbeh hry sa opäť vracia k Dr. Lightovi a Dr. Willymu, v úlohe záporáka.  Dr.Willy je tvorcom Double Gear systému, zvyšujúceho schopnosti robotov, lenže jeho výskum bol zastavený z dôvodu konfliktu medzi ním a Dr. Lightom. V snahe podrobiť si svet preto ukradne Dr. Lightovi osem robotov a tomu tak neostáva nič iné, len sa pokúsiť vyriešiť túto napätú situáciu. Preto sa rozhodne nainštalovať prototyp systému Double Gear, ktorý Willy vytvoril keď bol ešte mladší, na samotného Mega Mana a tým poskytnúť nášmu hrdinovi úplne nové schopnosti. Vylepšený Mega Man sa tak púšťa po stopách Dr. Villyho, s cieľom zastaviť jeho zlomyseľné ambície.

Na začiatku hry máte k dispozícii osem levelov, pričom je len na vás, v akom poradí sa do nich pustíte. I napriek tomu však nie je úplne jedno, ktorý z nich zvolíte ako prvý. Na konci každého z levelov vás totiž čaká súboj s bossom, ktorého zdolaním získate jeho špeciálnu schopnosť. Tieto schopnosti vám môžu následne výrazne pomôcť i v súbojoch s ďalšími bossmi, ktorí majú ako silné, tak aj slabé stránky. A napríklad slabú stránku Acid Mana viete eliminovať schopnosťou, ktorú Mega Man získa porazením Block Mana, takže chápete…

Počas hrania sa inak stretnete s mnohými zaujímavými bossmi a okrem už spomínanej dvojice sa tu predstavia i Thundra Man, Bounce Man, Fuse Man, Blast Man, Torch Man, Impact Man a tak podobne. Aby Mega Man nebol na všetko sám, počas hrania mu môže pomáhať i robotický pes menom Rush. Vďaka nemu tak môžete vyskočiť vyššie, prípadne sa dostať na vzdialené miesto a prekonávať tak i prekážky, ktoré by boli bežne nad sily samotného hlavného hrdinu.

Spomínaný Double Gear Systém je hlavnou novinkou tohto titulu v porovnaní s predošlými časťami. Ten pridáva Mega Manovi dve nové schopnosti, a to Speed Gear a Power Gear. Speed Gear slúži na spomalenie času a Power Gear zase aktivuje silnejšie nabitie zbraní, respektívne aktivuje ich špeciálne vlastnosti, ktoré zbraniam dodajú väčšiu silu. Double Gear systém má však aj jednu nevýhodu, ktorá spočíva v prehrievaní. Stačí však niekoľko sekúnd počkať a môžete ho použivať i naďalej. V prípade nízkeho zdravia je možné aktivovať i obe schopnosti naraz a vyvolať tak skutočne silnú strelu, avšak môžete ju využiť iba jeden raz a navyše po nej zostane hlavný hrdina oslabený. Je tak nutné si poriadne rozmyslieť, či je práve teraz vhodná chvíľa na využitie tejto schopnosti.

Okrem toho však stoja za zmienku aj už spomínané schopnosti bossov, ktoré môže Mega Man získať počas hrania. Block Manova schopnosť spočíva v spustení štyroch kamenných kociek. Acid Man sa môže obaliť do kyselinovej bubliny, a tým pádom je chránený voči všetkým poškodeniam. Tundra Man zase dokáže vytvoriť stĺp chladného studeného vzduchu, ktorý môže zničiť nepriateľov priamo nad ním aj pod ním. A to je iba časť toho, čo sa môže Mega Man naučiť. Okrem toho môžete pravidelne navštevovať aj laboratórium Dr. Lighta a v ňom si vylepšovať niektoré štandardné schopnosti, doplňovať si muníciu, kúpovať si životy, prípade si zadovážiť rýchlejšie chladenie Double Gear systému.

Spočiatku bude samotné hranie, pravdepodobne, náročnejšie, no akonáhle začne modrý hrdina naberať na schopnostiach, bude to už len lepšie a lepšie. Rozhodne si však nemyslite, že titul sa neskôr zmení na prechádzku ružovou záhradou. Séria Mega Man nikdy nepatrila medzi tie jednoduchšie a taká nie je ani v najnovšej iterácii. Mega Man 11 je naopak vcelku slušnou výzvou. Síce ponúka až štyri rôzne obtiažnosti, ktoré by mali hru prispôsobiť každému, no je pokojne možné, že sa zapotíte už pri tej najľahšej nazvanej Newcommer. Oproti Superhero je to však stále nič a túto voľbu by mali zvažovať iba skutoční fajnšmekri a hardcore hráči.

Okrem hlavnej príbehovej kampane sa v hre nachádza aj bohaté množstvo challenge módov. Pre mňa osobne bol veľmi zábavným challenge nazvaný Ballon Rush, kde počas prechádzania levelmi zbierate iba modré balóniky. Ak však omylom vezmete červený, tak vám časomiera priráta ďalších 10 sekúnd. Určitá penalizácia vás však čaká aj v prípade, ak vynecháte modrý balón. Dosť času som venoval aj módu s názvom Jump Saver, kde je vašou úlohou prejsť daný level s čo najmenším počtom skokov. No a za zmienku stojí aspoň z môjho pohľadu aj Medal Collector. Ten, ako napovedá aj samotný názov, stavia na zbieraní medailí, ktoré sú umiestnené na špecifických miestach. To a akým spôsobom ich budete zbierať je len a len na vás. Čo sa týka hrateľnosti, Mega Man 11 je na tom skutočne výborne. V jadre je to pritom klasická akčná skákačka, no vynikajúco odladená a s množstvom prvkov, ktoré spestrujú rokmi zaužívaný základ.

Samotna hra je pekne spracovaná aj po grafickej stránke, ktorá sa uberá v duchu predošlých dielov a sprevádza ju i skvelý soundtrack, výborne dotvárajúci celkovú atmosféru. Titul si skrátka celkovo zachoval všetko dobré zo starších častí Mega Mana, za čo budú hlavne skalní fanúšikovia určite vďační. K jej tridsiatym narodeninám totiž naozaj krásny darček v podobe vynikajúceho dobrodružstva, plného kvalitnej zábavy. No a pokiaľ aj náhodou patríte k tým, čo sa s Mega Manom ešte nestretli a máte radi tento žáner, pokojne po hre siahnite. Dozaista sa nebudete nudiť, len musíte zobrať do úvahy o niečo vyššiu obtiažnosť.

Mega Man 11 - Dobrodružná hardcore skákačka
Legendárny Mega Man je späť a znova pokračuje v boji proti zlému Dr. Willymu. Mega Man 11 ponúka množstvo skvelej zábavy a to či už prostredníctvom príbehového módu, alebo chytľavých výziev.
  • Pekná 2.5D grafika a tradične silná hrateľnosť