Akčný science-fiction horor Predátor z roku 1987 je kultovou záležitosťou, ktorú jednoducho musí vidieť každý fanúšik tohto žánru. Mnohí si dodnes pamätajú na partiu po zuby ozbrojených vojakov, pomaly pochodujúcich skrz tmavo zelenú džungľu, na ktorých čele celej stál herec s tvárou Arnolda Schwarzeneggera v najlepších rokoch, i fyzickej forme. Pokračovanie sa zase presunulo z tropickej oblasti do mestskej džungle, kde sa proti maskovanému lovcovi kurióznych trofejí, konkrétne kostier padlých protivníkov, postavil Danny Glover. Do tretieho dielu, ktorý vyšiel podstatne neskôr, tvorcovia získali známeho Adriena Brodyho, pričom tentokrát sme sa pozreli priamo na planétu, obývanú týmto ofenzívnym druhom. The Predator, ktorý je u nás distribuovaný ako Predátor: Evolúcia, si už odbil svoju zahraničnú i tuzemskú premiéru a my sme si to nenechali ujsť.

Aj napriek tomu, že prvý diel Predátora si časom vybudoval status jedného z najlepších akčných filmov všetkých čias, pokračovania si už viedli o niečo slabšie, hoci určite nie vyložene zle. Najhoršie však na tom boli crossover počiny Alien vs. Predator a Aliens vs. Predator: Requiem. Oznámenie nového dielu preto v mnohých fanúšikoch vyvolalo nádej, že si konečne napravia chuť po predošlých počinoch. Predátor: Evolúcia však zatiaľ zbiera rozporuplné hodnotenia. Niektorí ho chvália za brutálne scény, keďže film získal rating R, iní zasa kritizujú všednosť absenciu akéhokoľvek napätia, či dramatickej výstavby. Réžie sa totiž tentokrát ujal Shane Black, ktorý nám mimo iné v roku 2016 priniesol skvelú gangsterskú retro snímku The Nice Guys, čo pritom naznačovalo, že nový Predátor je v naozaj dobrých rukách. Pokiaľ vás zaujíma náš pohľad na film Predátor: Evolúcia, stačí kliknúť na priložený plagát a budete automaticky presmerovaní na našu recenziu.