Je tomu již nějaký ten pátek, co se nám na monitorech objevila hra Warhammer 40,000: Inquisitor – Martyr a tak je třeba se podívat, jak se hře vede. Jak již sám název hry nezmatečně napovídá, hra je zasazena do vesmíru Warhammer 40,000 a vy se v ní zhostíte role jednoho z nejobávanějších vojáků říše – inkvizitora. Tito elitní avšak také kontroverzní vojáci impéria se nezodpovídají nikomu a používají všech možných prostředků, které uznají za vhodné k dosažení svého cíle, kterým je vymýcení všech kacířů, chaosu a obecně všeho, jenž stojí proti vůli císaře.

Ve hře se vám dostane možnost hrát za tři rozdílné charaktery – Crusader, který je ve své podstatě nepodobný Space Marines vojákům, Assassin – agilní a smrticí a nakonec Psyker – psychický válečník kosící nepřátele svými schopnostmi. Každá postava má své klady a zápory a ty se budete muset naučit využívat, abyste prošli peklem, které na vás čeká.

Jakmile si vyberete svoji preferovanou postavu a vstoupíte do hry, příjemně vás překvapí cit pro detail a atmosféru, který autoři dílu věnovali. Naprosto fantastické a autentické jsou hlavně dialogy charakterů, které navozují věrnou atmosféru Warhammer 40,000. Já jsem si vybral trošku netradiční charakter a také poslední, který byl přidán ve vývoji, psykera. Ačkoliv to není žádný tank, díky jeho schopnostem se vám dostane široká paleta možností, jak si postavit svůj build. Zpočátku samozřejmě se budete muset spokojit s některými slabšími schopnosti, ale postupem času se z vás stane stroj na masové vyhlazování nepřátel.

Každý charakter má možnost nést dva sety zbraní a podle situace tak můžete měnit styl boje na blízko či dálku. Nečekejte však přístup do inventáře v průběhu mise, vše si musíte zvolit před misí. Na pokročilejší úrovni tak za psykera využíváte třeba takový malý exterminatus a proti nepřátelům na blízko se obklopíte ohnivou aurou dávající nemalé poškození ve vašem přilehlém okolí. Každá schopnost se dá ještě navíc upravit až třemi vylepšeními, které zvýší účinnost, dobu trvání nebo přidají průrazné poškození. Jen pozor na schopnostmi generované warpové teplo, které při přesáhnutí určité hranice generuje náhodné, často i ne pro vás pozitivní anomálie.

Crusader je zaměřen na zbraně, takže u něj nečekejte podobné schopnosti jako má psyker, nicméně vynahrazuje to destruktivní silou zbraní a samozřejmě nejvyšší odolností. Prostě a jednoduše popadnete největší kvér do jednoho slotu a v druhém třeba válečné kladivo nebo rotomeč a štít a vrhnete se do útoku po hlavě, zanechávajíce za sebou jen jakousi kaši která měla dříve formu vašich nepřátel. Asasín na druhou stranu vyniká v boji s chladnými zbraněmi nebo sniperkami, přičemž je dobré obojí kombinovat. Stejně jako psyker toho moc nevydrží, ale neuvěřitelná mobilita lehce kompenzuje tento nedostatek. Jedna z věcí co mne celkem iritovala, byla nutnost někdy odhodit raritní věc s dobrými statistikami jen proto, abyste jinou méně dobrou věcí zvýšili vaše hodnocení síly. Tento systém je mírně nešťastný a trochu rozvrací honbu za vaším vysněnými buildem.

Mise si vybíráte z hlavního můstku vaší lodi. Můžete buď postupovat v kampani, které se dostalo trochu lásky a tak do jisté míry budete moci i ovlivnit jakou cestou se vydáte. Tento aspekt přináší alespoň trochu té volby do jinak neustálého masového vyhlazování nepřátel. Vedlejší mise, které slouží hlavně na to, abyste zvýšili úroveň vaší postavy a našli lepší vybavení, které vám určuje vaši celkovou sílu. Podle té se také určuje obtížnost mise. Například pokud máte hodnocení síly 500 a půjdete na misi hodnocenou 450, dostane se vám příjemného posílení ve vaší obrany a útoku, avšak se lehce sníží šance na nalezení lepších věcí a naopak.

Je tu mnoho možností jak pracovat s mapou vesmíru, kde si vybíráte mise.  Uther’s Tarot vám nabídne možnost vytvořit si misi téměř na míru, kde máte větší šanci najít raritní vybavení, které by se vám zrovna hodilo. Jedinou nevýhodou je, že tyto mise stojí speciální měnu, kterou získáváte jen některými úkoly, tudíž pokud chcete tyto mise hrát častěji, musíte se oddat také grindování zdrojů. Prioritní mise vám dávají téměř nekonečnou zásobu příběhových misí, kde se dočkáte i některých zajímavých zvratů a překvapení. Tyto mise vám vydělávají sekundární měnu plus zvyšují vaši reputaci v daném systému. Dostatečná reputace vám pak může odemknout velice zajímavé odměny.

Mimo toto máte také možnost hrát v co-op režimu a pvp. Co-op je velice zábavný avšak také mnohem více náročný, jelikož síla nepřátel se úměrně zvyšuje vaší partě. PVP na druhou stranu potřebuje ještě rozhodně trochu více poladit, protože se mnohdy stane, že vás postaví proti mnohem silnějšímu nebo slabšímu hráči, tudíž se z jistého taktického hlediska jedná vždy o jednostrannou záležitost.

Celkově se dá říci, že Warhammer 40,000: Inquisitor – Martyr je kontroverzní hrou, která ačkoliv má mnoho co nabídnou, určité její stránky jsou nedotažené. Velice krásně zpracované procedurálně generované mapy, schopnosti a strom dovedností s craftovacím systémem a dokonale zprostředkovanou atmosférou ubíjí systém kdy spíš než statistiky vašeho vybavení je důležitější level a následný grind pro toto vybavení. Slabou záchranou jsou události pořádané vývojáři, avšak, dali bychom přednost doladění zmíněných problémů. Celkově se nejedná o špatnou hru, ba i zábavnou, pro fanoušky univerza Warhammer 40,000 téměř nutností, pro ostatní je to spíše čistě osobní volba.

Warhammer 40,000: Inquisitor – Martyr - Masomlejnek pro heretiky
Warhammer 40,000: Inquisitor – Martyr je bezesporu zajímavým RPG titulem s hutnou atmosférou a nápadem které trpí na některé nedotažené prvky hry.
Pozitiva