Register

A password will be e-mailed to you.

Shadow of Tomb Raider je tretím dielom reštartu známej série s Larou Croft v hlavnej úlohe. Dobre rozbehnutá séria sa tento rok dočká ďalšieho prírastku a promo už je v plnom prúde. Eidos Montréal sa za pri tejto časti chce venovať nielen novým hráčom ale aj tým, ktorí sériu dôverne poznajú a hľadajú výzvu. Tieto sny im má splniť dynamická obtiažnosť.

Hry ako Tomb Raider možno zaradiť do žánru akčných adventúr, medzi ktoré patria aj značky ako Prince of Persia, Uncharted, či The Last of Us. Vyznačujú sa prelínaním medzi akčnou fázou a oddychovou kedy objavujete nové prostredie, kocháte sa prírodou leziete po skalách či iných objektoch. Pred rokmi si však hry nedali toľko námahy, aby vám prakticky ukazovali cestu k cieli a boli ste nútení si ju hľadať sami. Z pohľadu leveldizajnu a konzistentného zážitku z hrania má podobné pomáhanie zmysel, no nájdu sa aj tí, ktorí tieto novinky nevítajú.

Pomoc zo strany hry väčšinou vyzerá tak, že rímsy na ktoré môžete vyliezť, sú odlíšené farbou, ktorá sa do prostredia nehodí. To platí prakticky pre každý interaktívny predmet, ktorý napríklad bliká či svieti, čo neraz pôsobí ako päsť na oko. Zmeniť sa to pokúsi práve pripravovaný Shadow of Tomb Raider. Hra vám totiž dovolí nastaviť obtiažnosť hádaniek, hrobiek, súbojov a to všetko nezávisle od seba. Rozdelené budú na ľahkú, normálnu, ťažkú a smrteľne obsesívnu. Váš zážitok sa bude odvíjať od toho, ako si ich nastavíte, pričom posledný variant už nebude možné dodatočne zmeniť. Autori preto zdôrazňujú, že máte vyberať s rozumom.

 

Komentuj!