Z času na čas určite aj vy dostane chuť zahrať si niečo šťavnato osviežujúce. Tentokrát si pre nás štúdio 3DClouds.it pripravilo farebné preteky s názvom All-Star Fruit Racing. Vnášajú do týchto horúcich letných dní naozaj dostatok potrebného osvieženia? To sa dozviete v našej recenzii.

All-Star Fruit Racing je kartingový titul, v ktorom hlavnú úlohu hrajú štvorkolesové tátoše, no pozostávajúce predovšetkým z ovocia. To nakoniec evokuje už i samotný názov titulu. K tomu, samozrejme, patria rôzne power-upy, skilly, vizuálne upgrady, množstvo postáv, či rozličné herné režimy. Pretekárov je 22, tratí 21, a svoje vozidlá si môžete upraviť vo viac ako 32 tisíc variáciách. Nechýba ani čoraz raritnejší split-screen pre 4 hráčov. Takto povedané to znie určite výborne, no napriek tomu nemožno o hre s pokojným svedomím prehlásiť, že by v porovnaní s konkurenciou víťazila na celej čiare. Pozrime sa však pekne poporiadku na to, čo môžete čakať od tohto talianskeho počinu.

V úvode hra privíta tutoriálom, ktorý vás okrem oboznámenia so základným ovládaním naučí aj niečo viac. Jedná sa o kombinovanie power-upov a driftovanie, pričom ani jedna z uvedených aktivít nie je zložitá. Tieto herné prvky sú však časom dosť dôležité, najmä v prípade, ak chcete svojich protivníkov poraziť a vyhrať pretek. Avšak k tomu sa dostaneme neskôr.

Po absolvovaní tutoriálu sa teda dostávame ku samotnej hre. Hra v offline režime ponúka vlastné závody, vlastný šampionát, rýchly šampionát a kariéru. Tá pozostáva z rôznych pohárov ako sú napríklad Coco Cup, BananaCup, Peach Prize Cup, Fruit GP Cup, pohárov je v hre celkovo jedenásť. Cieľom je samozrejme zvíťaziť, alebo sa umiestniť aspoň na treťom mieste, ak chcete postúpiť do ďalšieho pohára. V podstate nič nové, to už predsa poznáme z iných klonov Mario Kart hier, no nie?

Let’s Fruit!

Celý titul sa odohráva na mieste s názvom AFR (All-Star Fruit Racing) World. Nachádzajú sa tu ostrovy Coco Sunshine, Winter Kingdom, Papaya Grove, Chung Nook a Banana Bay, ktoré sa postupne odomykajú a sú od seba odlišné najmä vizuálne. Ak sa budete chcieť pozrieť na všetky, nezostane vám iná možnosť, než byť naozajstným šampiónom a vyhrávať všetko zaradom. K úspešnému získania prvého miesta v preteku je okrem driftovania potrebné aj  zbieranie už spomínaných power-upov. Tie môžu byť buď v podobe otáznikov, ktoré náhodne vygenerujú daný power-up v prípade, ak je pretek nastavený na voľbu Random Juicer. Poprípade môžete zbierať ovocie ako hrozno, melón, kivi, čerešne, či banán. Ich kombináciou môžete vytvoriť špeciálny power-up, ktorý vám zaručí určitú výhodu.

Počas pretekov to môže vyzerať následovne – ak máte plné všetky štyri zásobníky ovocia, v mojom prípade hrozno, kivi, čerešňa, melón, môžete vypustiť takzvaný Mega-Juice, čo je ovocie požierajúce vašich protivníkov. Každý jazdec má rozličné kombinácie daných ovocí, takže bude iba na vás, aby ste si našli toho, ktorý bude najviac vyhovovať vašim preferenciám. Máme tu napríklad vybuchujúci ananás, polmesiac melóna, ktorý zničí všetko čo mu stojí v ceste, a podobne. Ich cieľ je však jednoznačný, a to spomaliť, respektívne obmedziť na niekoľko sekúnd protivníkov, a tým pádom vám poskytnúť výhodu na získanie lepšej pozície.

Vráťme sa však k už skôr spomínanému driftovaniu. Je vôbec potrebné z praktického hľadiska? Určite áno, nakoľko za pomoci driftovania môžete získať zrýchlenie, ktoré sa automaticky spusti po ukončení driftu. Ale ako sa vraví, všetkého veľa škodí, takže aj s driftovaním to netreba preháňať. Po dlhšom držaní zadného triggeru na ovládači sa sčervenajú kolesá a ak to preženiete, môžu prasknúť, čo vás bude stáť niekoľko sekúnd.

Už po prejdení niekoľkých pretekov a úspešne vyhraných pohároch som pochopil, že obtiažnosť a náročnosť pretekov exponenciálne stúpa. Priznám sa, že niekedy som mal problém zvíťaziť a musel som pretek opakovať. Súperi vám skutočne nič nedarujú. Tešiť sa vopred z vyhratého preteku sa neoplatí a môže sa pokojne stať, že v priebehu pár sekúnd sa z prvého miesta prepadnete na posledné, a to aj na cieľovej rovinke. Ešte by som chcel podotknúť, že v hre záleží len na vašej šikovnosti ako sa dostanete do popredia, nie sú tu žiadne do očí bijúce catch-up systémy, kedy vás nepriatelia buď počkajú, alebo zrazu dobehnú.

Okrem pomerne náročnej kariéry čaká na hráča aj veľmi zábavný šampionát. Buď si zvolíte rýchly šampionát alebo vlastný, ktorý je možné si vytvoriť podľa chuti. Výber tratí z odomknutých ostrovov, herné režimy (Random juicer, Juicer, Dragster, Elimination, Elimination mix), počet protihráčov a kategória vozidiel, to všetko je len na vás. Ku veľmi zábavnému režimu patrí už určite známy Time Attack, ktorý nie je potrebné nijako obzvlášť predstavovať.

Všetky tieto spomínané režimy, okrem kariérneho režimu, je možné hrať aj formou lokálneho multiplayeru s priateľmi. Dokonca štyria hráči na jednom zariadení. A poviem vám, je to skutočne zábava, ku ktorej sa s chuťou niekoľkokrát radi vrátite. Je veľká škoda, že takzvaný “gaučový” multiplayer z hier pomaly mizne, i keď po ňom hráči stále volajú.

V základnom menu hry je možné ešte nájsť garáž, v ktorej sa dajú robiť na začiatku spomenuté kozmetické úpravy na vozidle, výber zvukového efektu pri zatrúbení, kolesá, disky a aj typ vozidla. Tieto úpravy vám však vozidlo nezrýchlia. Jedná sa len o kozmetické úpravy, no možností je naozaj neúrekom.

Jazdíš, jazdím, jazdíme!

Ovládanie je jednoduché a hneď si aj naň zvyknete a v podstate ničím neprekvapí. Pravé triggery používate v prípade akcelerácie alebo brzdenia. Ľavý spodný trigger v prípade driftovania a na použitie power-upu zatlačíte pravý analóg. Ľavým analógom ovládate auto, čo je v dnešnej dobe štandard.

Hra beží na Unreal engine 4, pričom jej chod je plynulý a nezaznamenal som žiadne trhanie, či prepady frameratu. Graficky je hra spracovaná dobre, je plná farieb, no ničím výrazne nenadchne. Počas loadingov sa na obrazovke zobrazujú zaujímavé informácie o ovocí. Napríklad aké je najväčšie ovocie sveta, aký vitamín ma napríklad melón, čo má spoločné ananás a pomelo, a podobne. Koho to však skutočne zaujíma, my chceme pretekať!

No keď sme už pri ňom, trochu mi prekážalo, že ak vaše vozidlo zíde z trate, hra ho na nej predčasne respawnuje. Stalo sa mi, že po driftovaní po lávke som zašiel iba trochu za okraj a ihneď ma respawnlo na okruh, hoci by som danú zákrutu zvládol bez problémov aj sám. Pripadalo mi to, ako keby sa hra snažila predvídať, čo sa stane o krátku chvíľku, no vyhodnotenie týchto situácií je často pomerne nepresné. Obzvlášť to nepoteší v situáciách, ak sa chcete prebojovať na prvé miesto a s protivníkom sa pohybujete na okraji, pričom vás delia iba centimetre.

Pri All-Star Fruit Racing sa každopádne dokážete zabaviť či už s priateľmi, alebo sami. Pri náročnej kariére dokážete stráviť skutočne veľa hodín. To však záleží  hlavne od vašej trpezlivosti a šikovnosti. S priateľmi si viete vytvoriť zábavný šampionát a predierať sa ním vďaka vašej šikovnosti a možno aj náhode do popredia. No je trochu škoda, že sa autorom nepodarilo prísť s niečim, čím by dokázali naozaj zaujať. Je tu síce množstvo ovocia, všetko hýri farbami, no to je zhruba všetko. 3DClouds.it vytvorili obstojné kartingové preteky, ktoré však nemajú dostatočnú hĺbku na to, aby sa z nich časom stalo niečo viac.

All-Star Fruit Racing - Šťavnaté dobrodružstvo
All-Star Fruit Racing sú obstojným zástupcom kartingových hier. Dokážete pri nich stráviť veľa hodín a užiť si mnoho zábavy. Pokiaľ ste fanúšikmi párty hier, tak ste na správnej adrese. Musíte však rátať s tým, že titul neponúka skutočne nič nové, ba ani prevratné. Ak vám to výrazne neprekáža, potom smelo do toho, v opačnom prípade radšej počkajte na zľavu.
  • Lokálny multiplayer
  • Pekná štavnatá grafika
  • Kombinácia vlastných power-upov