Sú online hry najlepším miestom pre nábor nováčikov do extrémistických skupín? Róbert Herda 19. júla 2018 Novinky V online hrách, ktoré zahŕňajú kooperáciu niekoľkých hráčov, poprípade systematickú elimináciu ostatných bojovníkov, kým sa nestanete absolútnym víťazom, sa dennodenne stretávame s veľkým množstvom odlišných virtuálnych osobností. Niektorí ľudia si chcú len zahrať niekoľko kôl svojho obľúbeného Battle Royale titulu, či prežiť pár dní v známom survival svete, iní schválne kazia zážitok druhým hráčom a znepríjemňujú im hranie. Podľa vyjadrenia bývalého člena niekoľkých neonacistických skupín, Christiana Marca Piccioliniho, sú každopádne práve online hry najlepším miestom pre nábor nováčikov do extrémistických skupín. Christian Picciolini bol v minulosti pomerne aktívnym neonacistom. Keď dovŕšil štrnásty rok života, stal sa členom gangu skinheadov, ktorí sídlili v Chicagu a celé toto zoskupenie nieslo príhodný názov Chicago Area Skinheads. Neskôr dokonca istú dobu viedol skupinu Hammerskin Nation, ktorá je považovaná za jednu z najnásilnejších v celej Amerike, a dokonca hral aj v rockovej kapele Final Solution (v preklade konečné riešenie). Podľa dostupných informácii tiež zbrojil seba a niekoľko ďalších skupiniek, nasledujúcich rovnakú ideu, aby zvrhol americkú vládu. Vo svojich dvadsiatich dvoch rokoch však tento mladý delikvent precitol, zahodil všetko svoje doterajšie názory a predsudky a opäť sa zaradil do spoločnosti. Založil organizáciu Life After Hate a pomáha jemu podobným zavrhnúť extrémistické myšlienky. Od doby, čo založil organizáciu je podľa všetkého neustále pod verbálnymi útokmi a vyhrážkami svojich bývalých neonacistických kolegov. Christian sa nedávno vyjadril, že online hry sú pre členov extrémistických skupín pravdepodobne tým najlepším miestom pre nábor nováčikov. Nemáme si to vraj predstavovať tak, že ihneď po príchode do hry začujeme rôzne radikálne mottá, avšak členovia skupín si vraj vytipujú potencionálnych členov a skôr či neskôr im začnú predsúvať extrémistické názory. Najprínosnejšími sú vraj hry s obrovským počtom detí alebo mladších hráčov, čiže tituly ako PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS, Minecraft, Fortnite alebo aj Call of Duty. Podľa jeho názoru nezáleží ani tak na žánri daného titulu a podstatná je práve masívna komunita. Takéto a podobné taktiky sa využívajú napríklad v Rusku, Poľsku a východnej Európe. Aký je váš pohľad na túto problematiku? Určite sa nezabudnite podeliť o svoje názory a postrehy, poprípade skúsenosti prostredníctvom komentárovej sekcie. Komentuj!