Píše sa rok 2018 a  po dlhých rokoch čakania sa na hernom trhu objavili hneď dve nové tenisové značky. Obzvlášť titul Tennis World Tour od vývojárov z Breakpoint Studia sa od začiatku javil pomerne ambicióznym dojmom, pričom tvorcovia sa oháňali tvrdeniami, že pôjde o technologicky prepracovanejšieho nástupcu úspešnej značky Top Spin. Bohužiaľ, ostalo však iba pri sľuboch.

Recenzovaná verzia: Xbox One X

Nakoľko je biely šport v hernom priemysle pokrytý iba minimálne, očakávania tenisových priaznivcov boli, pochopiteľne, vysoké. A moje tiež. Nie som síce nijak zvlášť zarytým fanúšikom, no pokiaľ ide o šport, tenis je jeden z tých, o ktoré sa aspoň pasívne zaujímam. Čo sa týka samotných hier, v rámci nich veľmi rád spomínam na vydarený Top Spin 4 a osobne som bol veľmi zvedavý, s čím príde nové meno na vývojárskej scéne, sčasti vyskladané aj z vývojárov tohto titulu. Faktom však je, že Tennis World Tour má k dokonalosti poriadne ďaleko.

Nádejne sa javiaci titul si zobral pod svoje krídla francúzsky vydavateľ Bigben Interactive a kontroverzné bolo už jeho uvedenie na trh. Jeden zo zakladateľov tejto spoločnosti, Alain Falc totiž priamo potvrdil, že všetko bolo podriadené dátumu vydania, ktorý mal korelovať s aktuálnou edíciou turnaja French Open. A nakoľko vydavateľ investoval do marketingovej kampane nemalé finančné prostriedky, Tennis World Tour musel ísť v tom čase von v akomkoľvek stave. Z tohto pohľadu asi málokoho prekvapí, ako to nakoniec dopadlo a prekvapiť dokáže jedine fakt, že si z toho zjavne nik nerobil príliš ťažkú hlavu. Však hra sa nejak zaplatí…

Veľmi by som chcel Tennis World Tour pochváliť za to čo všetko prináša, aká je to skvelá záležitosť pre všetkých tenisových priaznivcov a že ide o naozaj vydareného nástupcu značky Top Spin. Nič z toho mi však hra neumožňuje a podľa očakávania ide o nedokončenú záležitosť, ktorá však občas až zaráža tým, do akej miery je nedokončená. Nenájdete tu žiadne licencované turnaje, klasické dvojhry nedopĺňa žiadny typ štvorhry a slabý je aj výber tenistov, respektíve tenistiek. Prekvapivo chýba aj online multiplayer. Táto nedokončenosť navyše zasahuje aj do ďalších zložiek, takže ak by ste napríklad očakávali markantné zmeny v správaní sa loptičky pri zmene povrchu (tráva, antuka, …), nedočkáte sa. Zmena je z veľkej časti iba vizuálna, čo nepoteší žiadneho fanúšika tenisu.

Samotné ovládanie je inak zdanlivo jednoduché. Na výber je z niekoľkých typov úderov, pričom každý z nich má priradené vlastné tlačidlo a samotný odpal môžete smerovať ďalej D-padom na ovládači. Nie vždy to však funguje, tak ako má. Minimálne z môjho pohľadu sa trochu problematicky javí absencia pomocných UI elementov, ktoré by aspoň čiastočne naznačovali kam bude loptička smerovať, ak ju stihnem dobehnúť. A už vôbec nepoteší, že hráči sa počas jednotlivých výmien správajú vyložene nekonzistentne a kým občas predvádzajú až roboticky presné výmeny, inokedy nezareagujú na triviálnu loptičku. Mnohokrát sa totiž stane, že ak pohybom dopredu dostatočne neodhadnete, kam pôjde odpal súpera, hra akoby dopredu vyhodnotí, že protiúder nestihnete a váš hráč sa ani len nepokúsi vrátiť loptičku späť. Nezriedka to pôsobí tak komicky, až som sa chytal za hlavu.

Čo sa týka herných mechanizmov, hráč má skrátka minimálny pocit zapojenia sa do diania. Skôr prevláda pocit dopredu naskriptovaných scenárov, ktoré sa vyhodnocujú na základe polohy hráča na kurte. Ak teda nestojíte tam, kde máte stáť, animácia úderu sa ani nespustí a váš hráč len plynulo prejde okolo odrazenej lopty, akoby sa nechumelilo. Aj samotné animácie tenistov, od ich pohybu až po odpal loptičky, pôsobia extrémne predskriptovane. Na jednej strane by to malo pôsobiť prirodzenejšie, no nepôsobí a a aby toho nebolo málo, nedajú sa ani preskakovať. Animácie sú inak celkovo nevydarené a ak sa napríklad viac zameriate na odraz loptičky od rakety, odhalíte, že tá sa často rakety ani nedotkne. A to myslím nepotrebuje ďalší komentár.

Aby som však len nekritizoval, čo sa mi na hre skutočne páčilo, je kariérny mód. V rámci neho si môžete vytvoriť vlastného hráča, s ktorým sa zapojíte do turnajov, či exhibičných zápasov, no súčasne máte i možnosť absolvovať viacero tréningov. A tie majú rozhodne zmysel, pretože vďaka nim si zlepšujete svoje schopnosti a tým získavate určitú výhodu do turnajových zápasov. Každý mesiac pritom máte k dispozícii určitý rozpočet a musíte si strážiť aj ukazovateľ výdrže. Dá sa teda taktizovať a každým mesiacom sa ocitáte v inej situácii, podľa ktorej sa musíte rozhodovať, čo ďalej. Pomerne zaujímavé a pútavé riešenie kariérneho módu a i napriek zjavným zjednodušeniam (každý mesiac si napríklad môžete vybrať iba jednu činnosť) ide o jediný aspekt titulu, ktorý sa dá s čistým svedomím pochváliť.

Nič ďalšie už, bohužiaľ nespĺňa vyššie kritéria a to ani grafická stránka. Tá pritom nie je až tak zlá a špeciálne v 4K rozlíšení vyzerá obstojne – obzvlášť ak si prehrávate in game replay, tak sa na hru pozerá pomerne dobre. No iba vtedy, pretože akonáhle sa aktívne zapojíte do diania, už spomínané a chvíľami až prapodivné animácie vedia dokonale narušiť dojem z relatívne uspokojivého vizuálneho stvárnenia. Mimoriadne nevydarený je aj sprievodný komentár legendárneho Johna McEnroa, ktorý nemá žiadnu šťavu a prináša iba neustále opakovanie jednoduchých viet bez akéhokoľvek nápadu. Osobne si ani len nespomínam na horší komentár, naprieč všetkými športovými hrami, ktoré poznám a ide o posledný klinec do rakvy tohto nedôstojného tenisového pokusu.

Čo dodať na záver? Tennis World Tour je vyloženým sklamaním a titulom, ktorý nahnevá nejedného priaznivca virtuálneho športu. Už pár dní po vydaní sa síce dočkal patchu, ktorý mal opraviť viacero neduhov, no zmeny boli tak minimálne, že na to, aby ste postrehli, čo sa vlastne zmenilo, bolo potrebné použiť Google. Celý titul pôsobí naskriptovane, nedokončene, a až na slušne zvládnutý kariérny mód, neponúka nič, čo by uspokojilo náročnejšieho hráča. Hlavne že vydavateľ je spokojný a už chystá novú, kompletnejšiu verziu a rovno i druhý diel. Je však otázne, či ich bude mať po tomto fiasku vôbec kto kupovať.

Tennis World Tour - Patálie na kurte
Tennis World Tour mal vysoké ambície, no ostalo iba pri nich. Duchovný nástupca série Top Spin totiž zlyháva v takmer všetkom dôležitom a hráčom servíruje zážitok, o aký určite nestáli.
  • Zaujímavý kariérny mód