Telltale začínajú pracovať s novým enginom Róbert Herda 28. júna 2018 Novinky Telltale Games mení po trinástich rokoch vyvíjania hier svoj engine. Posledná sezóna The Walking Dead pritom ešte pobeží na starom engine, ktorý si Telltale vytvorili sami a dali mu príhodný názov Telltale Tool, no bezprostredne po ňom mu americkí autori dajú definitívne zbohom. Z dielne štúdia Telltale Games vzišlo naozaj veľké množstvo epizodických titulov. Pôvodne títo vývojári pracovali na klasickejších adventúrach, kde ste museli riešiť logické problémy, komunikovať s okolitými postavami, využívať predmety, nachádzajúce sa v inventári a v neposlednom rade aj prehľadávať prostredie. Tam sa napríklad radí aj svojho času úspešná detektívna séria Sam & Max alebo pirátske dobrodružstvo s názvom Tales of Monkey Island, pričom obe zmienené sršali dávkou veľmi dobrého humoru. V roku 2012 však nastal pre štúdio veľký zlom, pretože práve vtedy vyšla prvá séria ich doposiaľ najznámejšej značky The Walking Dead. Po recenzentskom i predajnom úspechu Telltale definitívne naskočilo na vlnu moderných adventúr, ktoré sa čím ďalej tým viac začali podobať interaktívnym filmom s minimálnou hrateľnosťou. Prvky klasických adventúr sa každopádne definitívne vytratili a ich novšie tituly začali strácať dych, čo postihlo napríklad aj Guardians of Galaxy: The Telltale series. S novým enginom, ktorým bude Unity, by však mohla prísť, aj fanúšikmi dlho očakávaná, obmena hrateľnosti, pretože už pekných pár rokov sú všetky tituly, vychádzajúce z dielne Telltale takmer identické. Štúdio už spravilo aj nábor pracovníkov, ktorí majú skúsenosti s Unity a úplne prvou hrou, vytvorenou v tomto engine, bude The Wolf Among Us Season 2. Možno aj kvôli tomu bolo pokračovanie tejto detektívky, odohrávajúcej sa v modernom svete plnom rozprávkových bytostí, odložené na budúci rok. Komentuj!