Zaregistrovať sa

Heslo vám bude zaslané na vás.

O existencii Rage 2 sme sa dozvedeli iba nedávno, a to vďaka úniku, o ktorý sa postaral obchodný reťazec Wallmart. Spoločnosť Bethesda, vydavateľ hry, dlho neotáľala. Potvrdila, že titul skutočne existuje a naservírovala nám oficiálne oznámenie a prvé gameplay zábery. Trailer dokonca odhalil, že na hre nepracujú iba id Software, autori prvého dielu, ale i Avalanche Studios, ktorí sa preslávili najmä sériou Just Cause či herným spracovaním post-apokalyptického titulu Mad Max.

Na niektorých hráčov a fanúšikov prvého dielu mohla táto informácia o spolupráce dvoch štúdii zapôsobiť negatívne, no zdá sa, že všetko šliape tak, ako má. Spoluprácu medzi štúdiami si pochvaľuje i id Software, respektíve riaditeľ štúdia Tim Willits, ktorý sa na túto tému rozhovoril v najnovšom, júlovom vydaní Official PlayStation magazínu.

Willits prehlásil, že Rage 2 je oveľa viac, ako iba obyčajné pokračovanie prvého dielu, pretože gameplay a partnerstvo s Avalanche Studios dalo vzniknúť niečomu jedinečnému a špeciálnemu. Prvá hra vraj bola iba o post-apokalyptickom svete, no sequel prinesie oblasti, ktoré sú viac, než len hnedé, prachom posiate pustiny. Teraz tu bude skôr post-post-apokalyptický svet, v ktorom sa spoločnosť snaží obnoviť. Dočkáme sa rôznych prostredí, odlišné krajiny, vegetáciu, močiare, rieky a jazerá. Svet sa v porovnaní s prvých dielom skutočne vyvinul z suchých, prašných pustatín. Autori chcú doručiť hráčom bohaté a odlišné prostredia, pretože je pre nich potom jednoduchšie pochopiť, kam idú a ľahšie tak získajú kontext o tom, čo je vlastne potrebné urobiť.

Pre vývojárov je taktiež veľmi dôležitým prvkom, aby jednotlivé oblasti pôsobili osobitejšie. V hre bude omnoho viac dialógov, udeje sa v ňom omnoho viac vecí, chýbať nebudú ani rôzne menšie príbehy, čo iba dokazuje, že príbeh bude veľmi dôležitým prvkom Rage 2. Prvý gameplay trailer síce fanúšikov vystrašil, že pôjde iba o zbesilé strieľanie, no Willits týmito slovami o dôležitosti príbehu dozaista upokojil nejedného fanúšika. Očakávať možno i dynamickosť celého sveta, ktorá vraj bude dotvárať jedinečnosť celého projektu. Nepôjde tak iba o tom, že tá či oná frakcia vás nebude mať v láske, nenávisť môže panovať i medzi nimi a vy sa tak nejeden raz ocitnete uprostred konfliktu, ktorý nebude mať s vašou postavou priamu súvislosť.

Autori si dali za cieľ vytvoriť “udalosti”, ktorým môžete byť súčasťou, no i nemusíte. Voľba bude na vás, avšak akékoľvek rozhodnutie by sa malo premietnuť do širšieho kontextu. Vaše voľby ovplyvnia, čo sa udeje v hernom svete, čo naopak neudeje, a tým dosiahnete určité zmeny v príbehu. Vývojári nechcú priniesť ďalší neformovateľný svet, v ktorom sa budú diať vopred naplánované veci. Chcú, aby hráči boli svedkami udalostí, ktoré budú ovplyvňovať celkové rozprávanie a herný svet.

Vízia autorov je dozaista veľkolepá, no dôležitejšie bude, či sa tieto plány podarí implementovať aj do finálneho produktu. Nám zatiaľ stačí ubezpečenie o tom, že Rage 2 nebude iba tupou a bláznivou strieľačkou, ktorá sa úplne vykašle na príbeh. Potenciál tu teda rozhodne je. Ako to celé dopadne sa dozvieme na jar roku 2019, kedy novinka od id Software a Avalanche Studios zavíta na PC, PlayStation 4 a Xbox One.

Zdroj: Wccftech

Komentuj!

komentárov

O autorovi

Martin Kubeš

Prvé skúsenosti s hrami Martin zaznamenal v podobe napodobeniny NESu, ktorá niesla meno "Mortal Kombat III", ku ktorej bol pribalený cartridge žltej farby s 999 hrami. Medzi nimi sa nachádzali klasiky ako Mario, Duck Hunt, Double Dragon a pod. Neskôr zakotvil pri PC a PlayStatione, ktorého fanúšikom je dodnes. Herná scéna Martina baví aj v súčasnosti, novinky sleduje dennodenne a okrem hier sa venuje fotografovaniu. Od septembra 2016 pôsobí na pozícii šéfredaktora somhrac.sk.

Súvisiace príspevky