Hitman, alias agent 47 je postava, veľmi dobre známa všetkým hráčom po celom svete. Okrem viacerých hier sme sa dočkali aj dvoch herných adaptácií, ktoré síce nedopadli práve najlepšie, na druhej strane však aspoň rozšírili povedomie o tomto tichom zabijakovi. Ten sa po čase znovu vracia na naše herné zariadenia v titule Hitman: Definitive Edition, aby nám pripomenul, kto je najlepší v tomto remesle.

Holohlavý zabijak s čiarovým kódom na zátylku sa k dnešnému dátumu dočkal už šiestich hier, pričom ich doménou bol predovšetkým tichý postup v štýle Splinter Cell. No tak ako séria Splinter Cell nabrala dielom Conviction trochu akčnejšie kontúry, to isté platilo aj v prípade Hitmana, konkrétne jeho piateho prírastku s podtitulom Absolution. Už nasledujúci diel pomenovaný jednoducho Hitman však predznamenal návrat ku koreňom a to aj navzdory tomu, že spôsob distribúcie prešiel výraznou zmenou. Autori z IO Interactive ním totiž prešli na epizodický koncept, čo bolo v rámci tejto značky niečim novým.  Hovorí sa však, že risk je zisk a rozdelenie na epizódy sa vôbec nakoniec vôbec neukázalo ako zlý nápad.

Postupne sme sa dočkali až šiestich epizód, v ktorých sme navštívili rôzne kúty sveta. Extravagantný Paríž, pobrežné mestečko v Taliansku, preplnené trhovisko a ambasáda v Marakéši, horúci Bangkok, americké Colorado a na záver japonský ostrov Hokkaido. Každé jedno prostredie má niečo do seba. Či už to je preplnená franúzska vila plná zabávajúcich sa ľudí, obklopených ochrannou službou, úzke uličky talianskej Sapienzy, alebo moderna japonská súkromná nemocnica situovanú na vrchole hôr. Popri dôkladnom prieskume jednotlivých zákutí a získavaní informácií o cieľoch sa tak môžete doslova kochať krásou okolia a vysokou mierou rôznych detailov. Hra inak beží plynule, teda aspoň na PlayStation 4 som nezaznamenal žiadne väčšie výkyvy. Zvukovú stránku je taktiež nutné pochváliť a dopĺňa ju ešte lepší dabing a skvelé dialógy.

Čo sa týka novinek, s ktorými vyrukovala takzvaná definitívna edícia, nie je ich veľa, ale rozhodne stoja za vymenovanie. Už vlani sme mali možnosť zakúpiť si Game of The Year verziu hry, ktorá disponovala nielen všetkými vydanými epizódami, ale obohatená bola aj o bonusovú kampaň Patient Zero, zopár nových oblekov a zbraní.  Definitive Edition, pochopiteľne, obsahuje to isté, ale pridáva k tomu aj niečo navyše. Tým niečim navyše sú tri nové misie v rámci druhej a tretej epizódy, zopár nových využiteľných predmetov a nechýba ani niekoľko nových oblekov. Hra navyše dostala i priamu podporu PlayStation 4 Pro a Xbox One X. O nič zásadné pritom skutočne nejde, ale to ani nebolo cieľom autorov. A za predpokladu, že vám zatiaľ posledný Hitman z nejakého dôvodu unikal, táto verzia má jednoznačne zmysel.

Hrateľnosť ako taká sa, pochopiteľne nezmenila. Dôraz je už klasicky primárne kladený na stealth postup a využívanie rôznych prevlekov, ktoré vám často pomôžu dostať sa na civilistom neprístupné miesta. Stačí nalákať člena bezpečnostnej služby na osamotené miesto, tam ho spacifikovať a po ukrytí jeho tela vám nič nebráni v tom, aby ste sa po okolí premávali v jeho obleku. Týmto spôsobom pritom dokážete oklamať takmer každého, až na vašich nových kolegov, ktorí dokážu rýchlo odhaliť, že k ním nepatríte. Ide rozhodne o zaujímavý, no v podstate logický prvok, ktorý bol prvýkrát využitý už v spomínanom predošlom dieli s názvom Absolution. Týmto spôsobom sa môžete ľahšie prepracovať k ideálnemu riešeniu kontraktu, ktorým je zaistiť, aby všetko vyzeralo ako nešťastná náhoda.

Samozrejme, ak dostanete chuť zahrať sa na Ramba a rezignovať na tichý postup, môžete. Veľmi skoro však zistíte, že realizovať podobný scenár nie je vždy úplne jednoduché. Nič vám nebráni zastreliť svoj cieľ aj priamo na verejnosti, no musíte počítať so silnou protiofenzívou. Agentovi 47 sa síce dostanú do rúk okrem klasickej pištole s tlmičom aj automatické zbrane, ktorých sila je impozantná, no treba počítať s tým, že veľa zásahov nevydržíte. Navyše sa pri tomto štýle hrania prejavuje aj najväčší kameň úrazu celej hry a tým je slabšia umelá inteligencia. Nepriatelia sa vám totiž často začnú stavať do radu, akoby len čakali, kým ich zlikvidujete, alebo kým nepadnete po ich streľbe. Aj z tohto pohľadu nový Hitman oveľa lepšie funguje ako stealth titul a pokiaľ preferujete priamy postup, toto asi nebude hra pre vás.

Okrem klasických epizód a bonusovej kampane Patient Zero stoja za výraznejšiu zmienku aj módy Escalation a Elusive Targets.  Escalation misie fungujú na takej báze, že popri likvidácii zadaného cieľa musíte splniť aj ďalšie dodatočné požiadavky. Každá pritom pozostáva z piatich levelov a požiadaviek je čoraz viac, čo príjemne zvyšuje celkovú obtiažnosť. Jednoduché nie sú ani Elusive Targets, ktoré sú unikátne v tom, že na úspešné splnenie máte iba jednu možnosť. Hoci vám nik nebráni misiu reštartovať, po prípadnej smrti sa vám nadobro zablokuje. Menším negatívom je však to, že ide o časovo obmedzené udalosti spúšťané cez oficiálne servery a na novú výzvu si tak musíte počkať. A pokiaľ by vám to nestačilo, prítomný je i jednoduchý editor misií,  takže si môžete vychutnávať aj misie vytvorené samotnou komunitou.

Čo dodať záverom? Zatiaľ posledný diel série Hitman stál za to už v pôvodnej verzii a inak na tom nie je ani Game of The Year verzia či finálna Definitive Edition, ktoré odstránili nutnosť čakania na vydanie nových epizód. Definitívna edícia navyše priniesla a ďalších bonusov, ktoré síce samé o sebe nie sú dôvodom na jej kúpu, no skalných fanúšikov môžu potešiť. Tí, čo titul v minulosti hrali, budú vedieť presne, čo majú očákávať a tí ostatní, by mu naopak mohli dať šancu, aby sa presvedčili o jeho vysokých kvalitách. Aj keď podobne ladený stealth štýl asi nesadne každému.

Hitman: Definitive Edition - Trpezlivosť ruže prináša
Hitman: Definitive Edition je definitívna verzia už beztak skvelej hry, ktorá sa svojho času úspešne vrátila ku svojim základom. Nič viac, nič menej.
  • Vydarený návrat ku koreňom