Značka Scribblenauts sa prvýkrát objavila na konzoli Nintendo DS v roku 2009. Scribblenauts Showdown je siedmym prírastkom do série a vôbec prvým, ktorý sa objavuje aj na platformách PlayStation a Xbox. Podarilo sa štúdiu Shiver Entertainment v spolupráci s vydavateľom Warner Bros. dodať kvalitnú párty zábavu? Odpoveď na túto otázku sa dozviete na nasledujúcich riadkoch.

Recenzovaná verzia: PS4

Aj keď tento titul u nás nie je veľmi populárny, vo svete sa jedná o obrovský hit, čo sa týka party titulov. Jeho hlavnou náplňou je písanie, no nie obyčajné. Hra náhodne určí začiatočné písmeno a vy musíte na toto písmeno vymyslieť slovo, ktoré vám umožní súťažiť v danej minihre. Máte súperiť proti svojmu oponentovi a hra vám určila povedzme písmeno S? Tak napíšete napríklad slovo sword a ide sa do boja. Občas musíte stláčať správne tlačidlo v tú pravú chvíľku, niekedy zase viac zapojiť šedú mozgovú kôru, no základným prvkom celej série je jednoducho povedané už spomínané písanie slov.

Začíname

Scribblenauts Showdown ponúka viacero herných módov. Prvým z nich je Versus, ktorý proti sebe môžu hrať maximálne dvaja hráči. Buď sa postavíte proti umelej inteligencii alebo proti svojim vlastným priateľom. Pred zahájením tohto herného módu dostávate ešte možnosť vybrať si typ hry: Wordy, Both, Speedy a Freeplay. Potom si vyberiete počet minihier a postavičku, za ktorú chcete hrať.

Pokiaľ ste si vybrali typ hry Wordy, budú vám vybrané minihry, pri ktorých je potrebné vytvoriť si pred začatím objekt z vybranej kategórie a s jeho pomocou sa snažíte vyhrať danú minihru. Tu záleží najmä na vašej kreativite. Ako príklad uvediem minihru Medieval Mayhem, kde musíte súpera poraziť buchnutím, hodením alebo streľbou. Pred začatím vám “kolotoč” vyberie písmenko, v mojom prípade to bolo písmeno R. Vytvoril som tak “rocket launcher” (raketomet) zatiaľ čo môj súper sa vytiahol so slovom “rabbit” (králik). Tak čo myslíte, ako to dopadlo?

Ak sa vám tento režim úplne nepozdáva, ďalej je tu i Speedy. Už z jeho názvu vám bude jasné, že sa jedná o rýchlu hru a v rámci nej sú k dispozícii minihry, pri ktorých nie je možné vytvárať objekty. Nájdete tu disciplíny ako sú fúkanie balóna, krájanie potravín do polievky, hádzanie budíka, vykopávanie pokladu a ďalšie. Spolu tu je dvadsaťsedem minihier. Ovládanie je intuitívne a jednotlivé disciplíny je možné ovládať pohybom duashocku s kombináciou analógov, poprípade triggermi. Hra vám vždy na začiatku povie, čo máte robiť, prípadne aké tlačidlá používať, takže je to veľmi jednoduché.

Zvyšné dva režimy sú Both a Freeplay a k nim len krátko. Both vám náhodne vyberie hry z oboch vyššie spomenutých kategórii a vo Feeplay si minihry vyberáte sami.

Človeče nehnevaj sa!

Ďalším z hlavných módov, ktorý titul ponúka je Showdown! Jedná sa o stolovú kartovú hru, kde na začiatku dostanete určitý počet kariet s rôznymi minihrami a informáciou o koľko políčok sa posuniete v prípade výhry. Tieto hodnoty môžu mať aj záporné čísla. Na kartách je možné nájsť aj úkony ako posuň súpera o dve políčka dozadu, stiahni súpera na políčko k sebe alebo ho postaviť späť na štart, či sa posunúť sám o pár políčok dopredu.

Tento režim môžu hrať najviac štyria hráči a opäť je v ponuke možnosť hrať aj proti umelej inteligencii. Hra v tomto móde končí, ak jeden zo súperov príde prvý do cieľa. Ak k tomu nedôjde do vypršania časového limitu, vyhráva ten, čo je k cieľu najbližšie.

Pokiaľ máte radi kreativitu, potom vás asi zaujme posledný mód, ktorý hra ponúka – Sandbox. Tu už pomoc od umelej inteligencie nečakajte. Buď si poradíte sami, alebo vám musí pomôcť váš priateľ. Tu plníte úlohy tým, že vytvárate objekty na ôsmych rôznych mapách. O čo tu vlastne ide? Po výbere mapy dostanete zoznam úloh, ktoré je potrebné splniť. Na jednej z máp napríklad dostanete za úlohu zneškodniť gangstrov vo vlaku. Takže pri vytváraní objektu napíšete “gun” (zbraň), a tá sa vám objaví pri nohách. Hastala vista, baby – a gangstri sú zneškodnení. Rovnako zaujímavá je napríklad aj úloha s hudobníkmi. Nie všetci totiž majú k dispozícii hudobné nástroje, takže ich musíte každému vytvoriť, dať ich do ruky a až potom kapela začne hrať. Tento mód je už viac obsiahly a náročnejší na vašu kreativitu či čas, ktorý pri ňom strávite.

Aby všetky, či už úspešné alebo neúspešné aktivity v hre neboli nazmar, ste ohodnotení hviezdičkami, ktoré viete v obchode vymeniť za rôzne kartičky, či rovno sériu kartičiek. Taktiež sa vám postupne odomykajú nové postavičky. Ak by ste s nimi však neboli spokojní, je tu aj možnosť vytvoriť si vlastnú. Koniec koncov, v Scribblenauts sa fantázii medze nekladú.

Párty sa nám končí

Každá párty, či už vydarená alebo nie, má aj nejaké dozvuky. Celkovo ma titul Scribblenauts Showdown nesklamal, no ani neohúril, takže patrí medzi lepší priemer. Absencia českej alebo slovenskej lokalizácie zamrzí, obzvlášť keď je slovná zásoba popri fantázii hlavným nástrojom Scribblenauts. Môže však poslúžiť na to, aby ste si s priateľmi zopakovali základné anglické slovíčka. Najväčším problémom hry je však pomerne rýchlo dostavujúci sa stereotyp súvisiaci s menším množstvom obsahu. Nepomáha ani monotónny soundtrack, ktorý zrejme časom vypnete a pustíte si niečo rytmickejšie. Umelá inteligencia tu a tam prekvapí (skôr však nešikovnosťou), no ani na najťažšej obtiažnosti nejde o žiadnu hardcore záležitosť.  V ovládaní sa nestratíte, keďže je pred každou minihrou niekoľko sekundový video tutoriál. Pestré farby v grafickom spracovaní pôsobia pozitívne a pre takýto typ hry je to len prínosom. Hra vašu unudenú párty každopádne nakopne, to na aký čas však záleží len a len od vás.

Scribblenauts Showdown však ťažko vyložene odporučiť. Ak máte radi party tituly, potom si pravdepodobne hru zadovážite bez ohľadu na to, čo o nej niekto napíše. Ja by som však poradil počkať na nejakú zľavu, prípadne sa poobzerať niekde inde.

Scribblenauts Showdown - Párty sa môže začať!
Pokiaľ ste fanúšikom akýchkoľvek party hier tak Scribblenauts Showdown by vás nemusel vyložene sklamať. Pekné farebné spracovanie poskytne zábavu pre malých i veľkých a zábavnou formou sa niečo nové naučíte. Škoda len malého množstva obsahu a z toho vyplývajúceho rýchleho nástupu stereotypu.
  • Pekné farebné spracovanie
  • Zábava pre malých i veľkých
  • Dostatočná slovná zásoba slov na tvorbu objektov
  • Absencia českého alebo slovenského jazyka
  • Málo obsahu
  • Monotónna hudba
55%Celkové hodnotenie
0%

K videohrám som mal pozitívny vzťah už ako 8 ročný chalan, ktorého zaujali TV videohry na žlté cartridge, na ktorých začínalo veľa hráčov. Neskôr som presedlal na PP06 a na 386, pri ktorých som strávil celé dni a hrával známe hry ako Golden Axe, Ugh! a Prehistorik. Tie považujem aj v dnešnej dobe za tie najlepšie. Ku konzolám a najmä k PlayStationu som sa dostal okolo roku 2010, kedy som spoznal Nathana Drakea a jeho príbehy v sérii Uncharted. Medzi moje koníčky patrí hranie videohier, novinky zo sveta IT, fotografovanie a americký futbal. Na prvom mieste je však rodina.