V dnešnej dobe je celkom výnimočné nájsť lokálnu multiplayerovú hru pod taktovkou veľkého vydavateľa, ktorou by ste sa dokázali zabaviť na dlhé hodiny. Výnimkou sú snáď párty tituly od Nintenda, no tie sú viazané na samotné konzoly od tejto spoločnosti. Square Enix si každopádne povedalo že skúsi vyplniť túto medzeru vo svojom portfóliu a tak sa zrodila hra Oh my Godheads.

Recenzovaná verzia: Xbox One

Oh my Godheads sa nesie v duchu známej hry Capture the Flag. Až na to, že namiesto vlajky pracujete s hlavou božstva a tá hlava sa dosť často naštve. Titul pritom môžete hrať až v 4 hráčoch naraz. Nie je to však podmienka a ak nemáte spoluhráča, môžete ho hrať aj sami proti CPU. Na výber máte 5 herných módov, 9 hláv s rôznymi schopnosťami a niekoľko máp líšiacich sa svojou obtiažnosťou. Začnime rovno popisom všetkých herných módov.

Capture the Head, hlavný herný mód, je, ako napovedá jeho názov, postavený na klasickom princípe Capture the Flag. So svojím tímom musíte uzurpovať hlavu božstva a dostať ju na svoj piedestál. Konkurenčný tím sa vás o ňu, pochopiteľne, snaží o hlavu obrať. Vo väčšine prípadov to končí vašou smrťou a respawnom o pár sekúnd neskôr. Ten, kto ako prvý dostane hlavu na svoju stranu viackrát, vyhráva. Tento mód sa hraje striktne v počte dvoch tímov.

Druhý mód s názvom King of the Head spočíva v schopnosti udržať hlavu čo najdlhšie u seba, alebo u kohokoľvek z vášho tímu. Pokiaľ vám hlava spadne, ukazovateľ vášho postupu začne klesať. Keď hlavu udržíte určitý čas, dostanete bod. Ten kto získa dopredu určený počet bodov, alebo najviac bodov po ukončení časového limitu, vyhráva. Počet tímov je variabilný a môžu ho tvoriť dva až štyri tímy.

Headhunters a Last Man Standing fungujú aj bez hláv starovekého božstva. Vašim jediným cieľom je v prvom menovanom režime pozabíjať všetkých z konkurenčného tímu. V druhom musíte naozaj prežiť ako jediný. K tomu všetkému môžete trénovať svoje schopnosti v Trials, kde plníte určité výzvy, ktoré by vás mali naučiť lepšie pochopiť herné mechaniky.

Čo sa týka priebehu hry, samotné hlavy vám pripravia pár vrások na čele (samozrejme od úsmevu). Hlavy totiž disponujú špeciálnymi schopnosťami. Tie sa líšia hlavu od hlavy a môžete sa pripraviť napríklad na náhodnú zmenu smeru ovládania hráča, ktorý hlavu drží, cez zmrazenie všetkých hráčov, uškvarenie všetkých okrem vás, alebo zahalenie hlavy a okolia do hustého dymu.

Pokiaľ sa snažíte hlavu ukradnúť konkurenčnému tímu alebo sa len snažíte niekoho zabiť, máte na výber z rôznych bonusov ktoré môžete použiť. Pri tých sa vývojári vyhrali a môžete tak naraziť na obriu nohu, samozrejme poriadne chlpatú, ktorá rozmačká vašich nepriateľov. Alebo vás pokiaľ si nedáte pozor. Ďalej máte na výber napríklad vybuchujúce koláčiky, meteorickú smršť, vulkanický dym, alebo zmrazovaciu schopnosť.

Vybrať si môžete aj z rôznych postáv, no tu prichádza trochu sklamanie. Postavy sú čisto len avatary a neoplývajú žiadnymi špeciálnymi schopnosťami. Tam autori prepásli príležitosť, keďže to mohlo do hry priniesť ešte väčšiu rôznorodosť a zábavné momenty. O tie nie je vážne núdza a hlavne ak hráte hru s partiou kamarátov. Vtedy vás zabaví na dlhé hodiny a budete sa snažiť vyrovnávať ich skóre. Skrátka je to perfektná hra na párty.

Technická stránka hry je slušná, no sem tam narazíte na detské chybičky ako chýbajúce textúry, alebo vám zasekne občas postava v rohoch. Nedeje sa to často, no aj tak to trochu kazí celkovo pozitívne dojmy. Čo sa týka grafickej stránky, tá je jednoducho krásna. Jednoduchý low poly štýl, no doplnený rôznymi postprocessingovými efektami, ktoré hre dodávajú krásny animovaný nádych.

Oh my Godheads je veľmi vydarená multiplayerová párty hra ktorá zabaví na celé hodiny. Keďže budete chcieť vyskúšať všetky módy, mapy a hlavy, rozhodne s ňou neskončíte priveľmi skoro. Čo však hru zráža dole sú občasné technické chyby, nevyužitý potenciál postáv a v podstate i cena. Tá pritom vôbec nie je vysoká, no pre hru s tak limitovaným obsahom a funkciami predsa len trochu nadsadená. Pokiaľ vám však ani jedno z toho nevadí a máte s kým hrať lokálny multiplayer, Oh my Godheads sa dá iba odporúčať.

Oh my Godheads - Hlavne nestratiť hlavu
Oh my Godheads je skvelá párty hra s nádhernou štylizovanou grafikou, no trochu nevyužitým potenciálom a vzhľadom k limitovanému obsahu možno predsa len trochu nadsadenou cenou.
  • Lokálny multiplayer dokáže zabaviť na dlho