Little Nightmares odštartoval svoju púť ešte v apríli minulého roku. Tento netradičný titul ponúkol výbornú hrateľnosť a rovnako kvalitný príbeh. Ten však aj po skončení celej hry zanechal množstvo nezodpovedaných otázok. Tieto otázky mali zodpovedať tri oznámené kapitoly, ktoré dokopy tvoria jednu veľkú expanziu nazvanú Secrets of the Maw. Prvé dve kapitoly teda The Depths a The Hideaway sme si už zrecenzovali a tak môžeme skonštatovať, že nedopadli najhoršie. The Residence je poslednou oznámenou kapitolou, ktorá by mala uzatvoriť príbeh Runaway Kida. Ako dopadlo finále tohto hororového unikátu?

Na The Residence som sa spomedzi všetkých kapitol tešil azda najviac. Autori totiž prisľúbili, že nám ponúkne úplne iný pohľad na dobrodružstvo dievčatka v žltom pršiplášti menom Six. S napätím som teda očakával na autormi sľubovaný zvrat. Zároveň som bol zvedavý na nové hádanky a hlavne na atmosféru poslednej kapitoly. Nebolo totiž žiadnym tajomstvom, že sa malo odohrávať priamo v kajute The Lady, čo je hlavná antagonistka pôvodnej hry. A môžem povedať, že z toho pohľadu ma rozšírenie rozhodne nesklamalo.

A všetko nakoniec dobre dopadlo. Alebo nie?

Príbeh nadväzuje priamo na záver druhej kapitoly, kde sa Runaway Kid výťahom vyviezol až do kajuty spomínanej The Lady. Jeho cieľ zostáva rovnaký – teda únik z tejto lode plnej kuriozít a strašidelných tajomstiev. V kajute ho však čaká najťažšia skúška spomedzi všetkých. Musí čeliť zložitým hádankám, temným a hrôzostrašným monštrám a vlastne aj Lady samotnej. Podarí sa Runaway Kidovi konečne uniknúť z Maw alebo sa stane jednou z jej obetí?

Fanúšikov určite poteší, že vo finálnej kapitole Secrets of the Maw boli zodpovedané všetky zásadné otázky. Posledné dieliky skladačky do seba zapadli, hoci  je pravdou, že nie všetko je vám naservírované priamo pred nos. To však vonkoncom nevadí, tituly ako Little Nightmares sú totiž o detailoch a všetky tri kapitoly rozširujúce príbeh to iba potvrdzujú. Odmenou za vašu pozornosť skrátka bude dostatočne komplexný príbeh, za ktorý možno scenáristov iba chváliť a obdivovať ich precíznosť.

Smrteľné hádanky a tieňové monštrá.

Herná náplň sa každopádne nezmenila ani v poslednej kapitole. Prím hrajú opäť rôznorodé hádanky, ktoré sú však tentokrát omnoho nápaditejšie a zložitejšie. Osobne som sa musel niekoľkokrát poriadne zamyslieť, kým som našiel to správne riešenie. Keďže sa však nachádzate v kajute hlavného antagonistu, tak vás zlé vyriešenie hádanky bude stáť rovno život. Okrem vyhýbaniu sa smrtiacim pasciam, ktoré si pre vás nachystala Lady, sa budete musieť aj šplhať aj na vysoko položené miesta, či preskakovať hlboké priepasti.

Najväčšou novinkou sú akísi tieňoví nepriatelia, s ktorými budete musieť bojovať. Tí pôsobia naozaj odstrašujúcim dojmom a hra aj vďaka ich prítomnosti pôsobí ešte o niečo desivejšie. Väčšinu kapitoly vás pritom iba pozorujú a skrývajú sa pred vami.  No keď to už vyzerá, že by ste mohli z lode uniknúť, začnú na vás rovno útočiť. Ako vlastne prebiehajú strety s týmito prízrakmi? Vašou jedinou zbraňou je baterka, takže na nich jednoducho zasvietite a oni sa po krátkom čase rozplynú. Hra na vás pritom postupom času hádže čoraz väčšie množstvo protivníkov, takže v niektorých chvíľach sa vcelku zapotíte.

Strach číha na každom rohu.

The Residence je jednoznačne najdesivejšou kapitolou, ktorá sa doposiaľ objavila v Little Nightmares a to už len kvôli prítomnosti tohto nového druhu nepriateľov. Pocit, že vás niekto sleduje, vo vás bude pretrvávať prakticky neustále a to som ešte nespomínal strety so samotnou kráľovnou lode Maw, The Lady. S ňou prídete do kontaktu hneď niekoľkokrát a sekvencie v ktorých budete prechádzať za jej chrbtom, vás pripútajú k stoličke a nedajú vám vydýchnuť, až kým od nej nebudete poriadne ďaleko. Pocity strachu umocňuje aj tmavá farebná paleta, ktorá perfektne podtrhuje hororovú atmosféru.

Čo je najväčším problémom The Residence a vlastne aj celého Secrets of the Maw? Jednoznačne nezmyselná rozkúskovanosť, ktorá tomto prípade pôsobí mimoriadne kontraproduktívne. Pokiaľ by všetky tri časti vyšli súčasne, výsledný dojem by bol nepochybne lepší. Dokonca sa nebojím konštatovať, že za týchto okolností by sa výsledný produkt mohol kvalitatívne rovnať i pôvodnej hre. Kapitola The Residence každopádne ponúka výbornú atmosféru a skvelé uzatvorenie príbehu, akurát svojou krátkosťou jednoznačne potvrdzuje, že príbeh Runaway Kida by omnoho lepšie fungoval lepšie ako celok.

Little Nightmares: The Residence - Temné finále
The Residence je výborná finálna kapitola Secrets of the Maw, ktorá ponúka všetko to, čo by ste od nej očakávali. Zábavnú hrateľnosť, mrazivú atmosféru a hlavne ukončenie príbehu Little Nightmares.
  • Výborné rozuzlenie