Vývojári z Phantom 8 Studio nie sú v hernom svete známym pojmom. Malé nemecké štúdio vzniklo len v januári 2016, no ich prvá hra, ktorou mal byť akcia nazvaná Past Cure, sa pred vydaním nejavila vôbec zle. Podarilo sa novému menu na vývojárskej scéne priniesť naozaj kvalitný herný zážitok alebo sa jedná o titul, na ktorý je lepšie zabudnúť?

Recenzovaná verzia – PlayStation 4

Keď som prvýkrát videl trailer na Past Cure, ostal som doslova očarený. Zábery ukazovali mladého muža bojujúceho s psychickými poruchami, pričom atmosféra pôsobila dostatočne vťahujúcim dojmom na to, aby titul dokázal prebudiť moju pozornosť. V tej chvíli ešte nebolo dostupných veľa informácií, a tak som s napätím očakával nové videá, či gameplay zábery, ktoré by odhalili niečo viac o samotnej hrateľnosti. Nádej, že sa dočkám menšieho prekvapenia sezóny, som v sebe živil až do vydania, bohužiaľ, bezprostredne po ňom ma však zachvátila vlna sklamania.

Hlavnou postavou príbehu je bývalý vojak Ian, ktorý disponuje niekoľkými nadprirodzenými schopnosťami. To si však vyberá svoju daň a Ian trpí psychickými poruchami, ktoré mu spôsobujú rôzne nočné mory a halucinácie. Okrem toho ho však trápi aj strata pamäti, ktorá ho pripravila o spomienky v rozmedzí troch rokov. Nepamätá si, prečo letel do Sýrie a už vôbec nie ako sa ocitol v Anglicku na diaľnici. Rozhodne sa však nevzdáva a neustále hľadá spôsob ako zistiť čo sa dialo počas tej doby. V hľadaní pravdy mu pomáha jeho brat Marcus a k tomuto účelu by mu mala poslúžiť aj droga nazvaná Nexus.

Keď už nič iné, tak príbeh musím pochváliť aspoň za to, že dokáže od samého začiatku držať vašu pozornosť. Hoci nepatrí medzi najkvalitnejšie a nie je ani najoriginálnejší, je aspoň podávaný dostatočne zaujímavým spôsobom a neustále sa budete sami seba pýtať, čo sa to vlastne vôkol vás deje. Okamžitých odpovedí sa však rozhodne nedočkáte. Dej totiž postupuje dopredu pomerne pomaly a nikam sa nenáhli, čím ešte viac šponuje vašu zvedavosť. A práve toto v konečnom dôsledku hodnotím ako najväčšie pozitívum titulu. Škoda len, že to je jedna z mála pozitív, ktoré Past Cure ponúka.

Samotná hrateľnosť je totiž doslova tragická. Pästné súboje, ktoré by zvládlo aj batoľa, sú nesmierne repetitívne a fádne. Okrem toho máte možnosť používať aj klasické zbrane, či už sa jedná o pištoľ alebo automatickú pušku, ale pocit zo streľby nie je nijak zvlášť vydarený. Cover systém je navyše vyložene zastaralý a pri prestrelkách sa môžete akurát krčiť za múrmi. Okrem toho Past Cure ponúka aj možnosť stealth postupu, ktorý je oproti predošlým aspektom rozhodne vydarenejší. Niežeby bol až tak potrebný, nakoľko nepriatelia disponujú veľmi slabou umelou inteligenciou a nepredstavujú výraznejšiu hrozbu.

Nepriateľov však nebudete zneškodňovať iba pomocou vašich pästí, alebo zbraní a nápomocné sú vám, pochopiteľne, budú i vaše špeciálne schopnosti. Tie vám pri použití zhoršujú ukazovateľ duševného zdravia, no reálne sa to nijak neprejavuje. K dispozícii máte možnosť matrixovského spomalenia času, no okrem neho je tu i astrálne cestovanie. Vďaka nemu môžete vystúpiť z vášho tela, premiestňovať sa v priestore a týmto spôsobom napríklad zneškodniť kameru. Logické hádanky by boli za normálnych okolnosti vcelku pekným spestrením samotnej hry, až na to že ich jednoduchosť vás vyložene urazí a v hre je ich celkom málo.

Ďalším kameňom úrazu je až príliš veľká linearita. Hra vám neustále ukazuje kadiaľ máte ísť, čo máte spraviť a vy len jednoducho nasledujete tieto príkazy. Nikdy vám nedá možnosť vybrať si z viacerých možností, práve naopak – doslova vám strká pod nos konkrétnu vec, ktorú musíte vykonať. S týmto faktorom súvisí aj interakcia s okolitým prostredím, ktorá je celkovo veľmi slabá.

Za čo však autorov možno pochváliť, je pekný grafický kabátik titulu. Ten sa na pomery nezávislého titulu naozaj vydaril a práve grafická stránka hry pomáha vylepšovať dojmy z hry. Na druhej strane, zvuková stránka, je vcelku žalostná. Čo sa týka samotného dabingu postáv, aspoň Ian a jeho brat Marcus sú nahovorení obstojne, no ostatné postavy sú na tom vyložene zle. Je to škoda, keďže grafická stránka pridáva hre nejaký bodík navyše, no zvuková stránka ho zase odoberá. Pod priemer titul ťahá aj samotná dĺžka. Past Cure vám síce ponúkne sedem kapitol, no ich dohratie vám môže zabrať aj menej ako štyri hodiny.

Zhrnuté a podčiarknuté, tvorcovia z Phantom 8 Studia vytvorili titul, ktorý sa ešte pred samotným vydaním javil veľmi dobre, avšak realita je o dosť trpkejšia. Noví vývojári na hernej scéne, zdá sa, ešte nemajú dostatočné skúsenosti s titulmi podobného rozsahu a Past Cure je toho jasným dôkazom. Do budúcna však majú na čom stavať a som si istý, že v budúcnosti o nich ešte budeme počuť. Snáď už v o niečo lepšom duchu.

Past Cure - Liek na minulosť
Past Cure sa zrejme túžil prezentovať v čo najlepšom svetle, avšak opak je pravdou. Zaujímavý nápad sťahuje ku dnu mnoho technických nedokonalostí, ktorými hra disponuje.
  • Postupné odhaľovanie príbehu