Register

A password will be e-mailed to you.

PC Gamer vyspovedal jedného z popredných predstaviteľov CD Project RED Marcina Iwińského o pripravovanom titule Cyberpunk 2077, o možnosti návratu štúdia k značke Witcher a hlavne o ,,hrozbe” lootboxov v ich nových hrách. A CD Projekt nesklamal, lootboxy v single-player hrách odsudzuje.

V novembri minulého roku Adam Kicińsky (CEO CD Project RED) hovoril o multiplayerovom obsahu v hre Cyberpunk 2077. Tak by bol zabezpečený jej dlhodobý úspech. Toto, samozrejme, vyvoláva mierne obavy, nakoľko práve multiplayerové hry a lootboxy v nich sú v poslednom období horúcou témou. Vlády žiadajú regulácie plateného obsahu v hrách a analytici spochybňujú schopnosť čistých single-player hier byť profitabilné. Toto tvrdenie však s prehľadom vyvracia práve Witcher 3 z dielne CD Projekt RED. Zdá sa, že tam majú úspešný recept na tvorbu úspešných hier pre jedného hráča. Viac o tomto nastupujúcom trende v hernom priemysle a o svojom postoji k nemu pre PC Gamer povedal Marcin Iwiski.

Presnejšie povedal: ,,Pokiaľ si kúpite produkt za plnú cenu, mali by ste dostať veľkú porciu kvalitného a zábavného obsahu. Koľko hodín máte v hre stráviť, aby to bolo fér je individuálne, u nás je to 50 a viac hodín hlavnej príbehovej časti a dalšie hodiny, ktoré trávite plnením vedľajších aktivít. Takýmto spôsobom dostanete to, za čo ste zaplatili. A my sa snažíme dodávať ešte niečo naviac. Veď neexistuje lepšie PR, ako spokojný hráč, ktorý odporučí vašu hru svojím priateľom.

Ďalej pokračoval týmito slovami: ,,Samozrejme, je tu aj otázka plateného obsahu. To u nás znamená obsah v podobe expanzie (nie DLC), niečo, čo siaha až do čias Baldur’s Gate. Aj my sme takýto obsah dodali v našej poslednej hre a boji to plnohodnotné prídavky s hromadou nového obsahu, príbehu a zábavy. A potom sú tu DLC, malé rozšírenia obsahu, ktoré by mali byť zadarmo (16 DLC pri vydaní Witcher 3).”

Reč, samozrejme, prišla aj na free2play segment, kde má Iwińsky na vec takisto jasný pohľad. ,,Vec je veľmi jednoduchá. Môžete hrať hru zadarmo, pomaly si budovať svoj balíček kariet. Alebo miesto času investujete peniaze a tie karty si kúpite. Jediné za čo si teda platíte sú čas a pohodlie. Ak príde moment, kedy hráči pociťujú, že peniaze utrácajú nespravodlivo, začnú sa ozývať. A úprimne, to je pre trh len dobre. Veci síce môžu vyzerať dobre na papieri, treba sa však vždy samého seba opýtať: ako sa budú cítiť hráči, je toto pre nich férová ponuka?'”

Samozrejme, prišli aj otázky týkajúce sa návratu k značke Witcher. Tu bol Iwińsky stručný: ,,Dali sme Witcherovi časť svojho života, znamená pre nás veľa a v budúcnosti sa k nemu určite ešte vrátime. Ak ste milovali jeho postavy, skúste Gwent. Ak máte radi príbehy, prichádza Thronebreaker (príbehová časť Gwent). Momentálne však na poli veľkých RPG prichádza čas na Cyberpunk 2077. Je to pre nás veľká výzva, pociťujeme obrovskú zodpovednosť a tlak. No vieme že musíme uspieť a že aj uspejeme.”

Komentuj!