Zaregistrovať sa

Heslo vám bude zaslané na vás.

Creative Assembly vydáva nový DLC balík pre Total War: Warhammer II. Králi hrobiek povstanú, aby nastolili vládu novej dynastie. Aký je prídavok Rise of the Tomb Kings? Zaslúži si vaše peniaze?  

Recenzovaná verzia: PC

Creative Assembly sa o Total War: Warhammer II pravidelne stará novými prídavkami. Či už ide o menšie balíky, ktoré pridávajú efekty, nové jednotky, či frakcie alebo väčšie, ktoré sú obsahom masívnejšie. Medzi tie masívnejšie patrí aj toto DLC s podnázvom Rise of the Tomb Kings.

Ako názov napovedá, opraty do rúk vezmú štyria králi hrobiek – Settra, Khalida, Khatep a Arkhan. Ich mená, ako aj názov balíčka, predznamenávajú egyptskú tématiku. Správne tušíte, ak tipujete, že vyprahlé púšte na juhu mapy Vortex kampane obsadí práve táto frakcia. Frakcia hľadajúca zašlú slávu a pomstu voči Nagashovi, ktorý so svojimi upírmi pred vekmi zničil kedysi silné impérium Nehekharu. Táto egyptská frakcia povstáva z popola a piesku púšti. Gro armád tvoria postrádateľné nemŕtve jednotky a kolosálne konštrukty. Film Múmia ich zobrazila takmer úplne presne. Kostlivci vyzbrojený mečmi, šakali s khopeshmi, veľké škorpióny a, samozrejme, obrie sfingy, ktoré povediete k víťazstvám.

DLC prichádza s veľmi zaujímavými spestreniami.  Ide o systém rekrutovania nových jednotiek, ktoré oživujete z kostí a tak za ne neplatíte peniazmi. Avšak aby to nebolo príliš jednoduché, tak jednotky, respektíve ich počty, sú na bitevnom poli obmedzené kapacitnými limitmi. Tie sa navyšujú budovami – za ktoré však už peniaze utratiť musíte. Ďalším limitujúcim faktorom je nízky počet generálov, ktorých získavate relatívne pomaly – nepriamo výskumom. Rýchlosť výskumu je podmienená usadlosťami, ktoré vlastníte. Každý vyskúmaný celok totiž spomaľuje rýchlosť výskumu o nejaké percentá, no mestá a osady ich naopak zrýchľujú. Takže aby ste nabrali na sile, budete musieť hrať agresívne a hlavne expanzívne aby ste dosiahli svoje ciele.

Aj keď je nová frakcia pridaná do Vortex kampane, nemrtvi králi majú o vírové rituály pramalý záujem. Nemajú síce separátnu príbehovú kampaň no ich podmienkou víťazstva je zisk kníh Nagasha, čo je vlastne akoby podkampaň v hlavnej náplni Warhammer II. Knihy sú roztrúsené po mape a je ich deväť. Niektoré sú uložené v usadlostiach, iné má vo svojej moci pohyblivá armáda. Pre výhru musíte mať vo svojej moci päť z deviatich. Škodou je, že ak už jednu získate, nemožno ju stratiť – čo by dodalo hre istú dynamiku. Chybou je tiež aj to, že ostatných lordov tieto knihy veľmi “nezaujímajú”. Vo výsledku teda nejde o akési súperenie a preťahovanie lana (kníh) na jednu a druhú stranu, čo by striedalo útočné/expanzívne sústredenie s obrannými fázami hry. Zamrzí aj nezasahovanie do deja pôvodnej kampane, takže tu máte akési ťaženie, ktoré nemá vplyv na pôvodný dej.

Sérii Warhammer sú vyčítané stále opakujúce sa neduhy – pomerne zlá, až nefungujúca, diplomacia, na čom padá hneď niekoľko prvkov – obchodovanie z čoho vyplýva neúžitok surovín, ktoré máte na svojom území. Pre Creative Assembly ide zrejme o neriešiteľný problém, pretože sa niektoré neduhy snaží šikovne obísť. Napríklad suroviny, ktoré nájdete, sú teraz využiteľné pre tvorbu artefaktov (zisk z bojov tak nie je vašim hlavným príjmom). To je veľmi dobrým nápadom, pretože nielenže suroviny dostavajú zmysel, ale môžete si vytvoriť také artefakty, aké potrebujete. Nie najlepšie bol na tom aj technologický strom, ktorý viac vylepšoval štatistiky ako pridával jednotky. Rise of the Tomb Kings ho zásadne prekopáva. Každý menší celok sa delí na dynastiu. Jej vyskúmanie vám pridá novú armádu, no zároveň spomalí výskum ďalšej dynastie – takže voči rýchlemu efektu neporaziteľnosti ste obmedzený minimálne rýchlosťou výskumu. Rýchlosť výskumu obnovíte obsadzovaním miest. Vyskumané časti taktiež pridávajú nové jednotky v omnoho väčšom počte ako predtým.

Hranie za egyptské múmie je vcelku zábavné. Nové mechaniky rekrutovania armády, či podmienky víťazstva sú skvelým oživením. Rozbeh je síce mierne kostrbatý, no ak roztočíte nemŕtvu mašinériu a prídete na kĺb novým mechanikám, veľmi rýchlo postúpite do strednej, a zaujímavejšej, časti hry. Škoda len že táto fáza trvá veľmi krátko, pričom by paradoxne mala byť najdlhšia. To však dokáže z časti vykompenzovať tým, že je celkovo najzábavnejšia. Finálna fáza sa vyznačuje “snowball” efektom, keď vaše armády nemajú konkurenciu a už len automaticky riešite výsledky bojov. Na toto si Creative Assembly dali  pozor a finálny súboj je naozaj adekvátny vašej sile. Besniacia sfinga trhajúca nepriateľskú jednotku, z chrbta ktorej lukostrelci pália navôkol je však pohľad, ktorý neomrzí v žiadnej fáze hry a ani na konci kampane. Útočiace kobry a škorpióny, ktoré sa metajú do davov orkov za výdatnej podpory pechoty – to je to v čom Warhammer II a séria Total War exceluje. DLC treba pochváliť za vydarenú tematiku. Nových lordov môžte vyskúšať aj v kampani Mortal Empires, kde však už pôsobí len ako obyčajná frakcia, ktorá nenaháňa knihy Nagasha.

Bohužiaľ, a na moje veľké počudovanie sa objavuje niekoľko bugov hlavne v grafickej oblasti. Napríklad pri natáčaní kamery zaujímavo miznú tiene. Občas sa zase zasekávajú jednotky do múrov miest. Veľmi smutné je, že väčšie jednotky, ktoré by teoreticky preliezli múr mesta, ďalej neprejdú len kvôli veľkosti brány. Jednotlivý lordi tejto frakcie sa medzi sebou prakticky nelíšia a ide o identické zoskupenia armád a mechaník. Rozdiel je iba v štatistikách. Jedinou mierne odlišnou zložkou sú Arkhanovi Followers of Nagash, ktorých súčasťou je niekoľko upírskych jednotiek.

Rise of the Tomb Kings rozhodne nie je typ DLC, ktoré pridá do hry iba zopár jednotiek a prestrihovú scénu. V rámci jednej frakcie sa Creative Assembly snažia riešiť aj známe problémy, čo je veľmi pozitívna vec. Z toho všetko máte dojem, že aj keď tvorcom ide o ďalšie peniaze, tak vlastne im nejde iba o ne. Za pridanú hodnotu si zaslúžia naozaj veľkú vďaku a pochvalu. Rise of the Tomb Kings sa snaží opraviť známe neduhy, aspoň v medziach frakcie zlepšuje technologický strom, a pridáva zaujímavé jednotky, čím vypĺňa voľné miesto na mape. O niečo vyššia cena je síce na zváženie, no je pravda, že na oplátku dokáže ponúknuť mnoho hodín zábavy. Rozhodne však nečakajte, že po zakúpení tohto prídavku vás Total War: Warhammer II začne zázračne baviť.

 

Hru na recenziu poskytla spoločnosť

Total War: Warhammer II - Rise of the Tomb Kings - Králi hrobiek povstanú
Total War: Warhammer 2 - Rise of the Tomb Kings je vydareným DLC pre už tak masívnu hru. No aj napriek zaujímavej frakcii a novým mechanikám, musíte sami zvážiť, či vám to stojí za tú cenu.
Pozitíva
  • Frakcia, jednotky, tématika
  • Mechaniky, technologický strom, artefakty
  • Veľká pridaná hodnota
Negatíva
  • Bugy
  • Krátka stredná časť hry
  • Lordi sa medzi sebou nelíšia
75%Celkové hodnotenie
Hodnotenie čitateľov: (0 Hlas)
0%

Komentuj!

komentárov