Tarsier Studios prednedávnom oznámili, že k svojmu úspešnému titulu Little Nightmares plánujú vydať ešte jedno veľké rozšírenie. Oznámené bolo i to, že sa bude netradične skladať z troch menších a samostatne vydávaných kapitol. “The Depths” je tak prológom celej expanzie nazvanej “Secrets of the Maw“. Dokázali ním autori nadviazať na kvalitu pôvodnej hry?

Little Nightmares si svojho času odnášal slušné známky od zahraničných recenzentov a zabodoval aj v našej recenzii. Na samotné rozšírenie som sa tešil, nakoľko autori sľubovali presne to, čo ma zaujalo aj na pôvodnej hre – čiže temnú burtonovskú atmosféru a zábavné riešenie hádaniek s využitím akrobacie. A hneď na úvod napíšem, že po dohraní som bol v zásade spokojný, no s jednou menšou výhradou.

Príbeh najnovšieho rozšírenia toho zatiaľ veľa neprezrádza, čo je pochopiteľné, nakoľko sa jedná len o prvú kapitolu z troch. Rozšírenie každopádne predstavuje úplne novú postavu menom Runaway Kid. Ten sa spolu s ostatnými deťmi snaží nájsť cestu z nám dobre známej lode The Maw, no pri nasledovaní unikajúceho dievčatka spadne do vodou zatopených kanálov. Tam zostáva sám a úplne bez pomoci a neostáva mu tak nič iné, len prejsť cez toto tmavé a večne zaplavené miesto. To však ešte netuší, že v zatopených priestoroch sa skrýva Granny, hlavná antagonistka celého rozšírenia, ktorá rozhodne nemá v pláne ho nechať uniknúť.

Najväčším kladom DLC je, tak ako aj pri základnej hre, atmosféra. Tá by sa tu v niektorých momentoch dala doslova krájať. Autori tentokrát stavili výhradne na tmavé prostredie bez akéhokoľvek prístupu prirodzeného svetla. Touto voľbou vám nejedenkrát spôsobia mrazivý pocit na chrbte už len pri prechádzaní z jednej miestnosti do druhej. Keď k tomu pridáte výborný, aj keď opäť len minimalistický, soundtrack, tak výsledkom je zážitok, na ktorý len tak nezabudnete.

Autori inak využívajú vodu ako hlavnú prekážku v celom rozšírení. Runaway Kid síce vie plávať, no v hlbinách sa nachádza práve vyššie spomínaná Granny, ktorá vás po pár sekundách schmatne a vám neostane nič iné ako pokračovať od posledného záchytného bodu. Väčšinou sa teda snažíte vode vyhýbať tým, že skočíte na nejaký kufor poprípade škatuľu, ktorá vás udrží nad vodou. Hádanky sú opäť stavané tak, aby preverili ako vašu šikovnosť v skákaní, tak aj vaše mozgové bunky. Ani tentokrát sa však netreba obávať niečoho príliš zložitého a väčšinu hádaniek dokážete s prehľadom rozlúsknuť do niekoľkých minút. Samozrejme, k záveru patrí i očakávaná konfrontácia s antagonistom, ktorá spočíva vo využití okolitého prostredia vo svoj prospech. Po stránke hrateľnosti som bol nadmieru spokojný.

Hlavným problémom, je ako inak, samotná dĺžka. Hoci všetko funguje výborne a atmosféra, hrateľnosť, či soundtrack sú na jednotku, vo chvíli, keď The Depths začne naberať poriadne grády, tak je koniec. Na obranu autorov sa patrí uviesť, že kratšiu dĺžku avizovali od začiatku, no i tak je hodina obsahu vcelku málo. Bez ohľadu na to však ide o kvalitne strávený čas, ktorému zodpovedá aj nízka cena. Takže všetko je vlastne v poriadku.

Little Nightmares: The Depths prináša výbornú zábavu a mrazivou atmosféru si vás dokáže získať od samého začiatku. Ide však len o časť niečoho väčšieho a celá expanzia sa bude hodnotiť omnoho ľahšie až po vydaní poslednej, tretej, kapitoly. Začiatok sa každopádne vydaril, a sám som zvedavý, čo prinesú zvyšné dve časti a či sa autorom podarí dôstojne zavŕšiť príbeh celého Little Nightmares.

Little Nightmares: The Depths - Späť v nočnej more
Little Nightmares: The Depths je kvalitným prológom expanzie "Secrets of the Maw". Skvelá atmosféra v kombinácii s výbornými skákacími pasážami vám nedajú vydýchnuť, no o to viac zamrzí, že že ani nie po hodine je koniec.
  • Skvelá atmosféra
  • Zábavné skákacie sekvencie
  • Dĺžka