Malé anglické štúdio Three Fields Entertainment môže na prvý pohľad vyzerať nenápadne, no jeho zakladateľmi sú rovnaké osoby, ktoré založili aj známe štúdio Criterion. To nám v minulosti naservírovalo napríklad first-person strieľačku Black, no predovšetkým vynikajúcu sériu Burnout, ktorá dlhé roky fungovala ako titul, s ktorým sa arkádové preteky porovnávali. Criterion však odkúpili Electronic Arts, a po niekoľkých rokoch sa zakladajúci členovia Criterion rozhodli, že je načase odísť. Alex Ward, Fiona Sperry a do štúdia neskôr príchodzí Paul Ross tak v roku 2014 založili Three Fields Entertainment. Mnoho ľudí čakalo, že pripravia v rámci možností niečo ako duchovného nástupcu Burnoutu, avšak situácia bola nakoniec celkom iná.

Ich prvotinou bol totiž Dangerous Golf, ktorý vyšiel minulý rok. Hoci vytúženým cieľom štúdia bolo pripraviť pod hlavičkou Three Fields duchovného nástupcu Burnoutu, no malý tím sa rozhodol, že sa k nástupcovi prepracujú po krôčikoch. A hoci bol Dangerous Golf popisovaný ako mix Burnoutu, Black a NBA Jam, hra hernou obcou príliš nerezonovala, i keď nešlo o zlý počin. Titul, ktorý si zafinancovali členovia štúdia bez akejkoľvek ďalšej finančnej podpory však dokázal zarobiť dosť peňazí na to, aby sa štúdio mohlo presunúť k ďalšiemu projektu, ktorým bola pretekárska hra.

Ako sa ukázalo, tento projekt dostal názov Danger Zone a v určitom smere naozaj predstavuje duchovného nástupcu Burnoutu. Aby sme však mali v informáciách o štúdiu poriadok, medzi Dangerous Golf a Danger Zone stihli Three Fields vydať ešte hru Lethal VR, ktorá síce tiež bola fajn, no to je asi tak všetko. Poďme už však na titul Danger Zone, ktorý bude pre mnohých dozaista tou najzaujímavejšou položkou v portfóliu stále mladého štúdia.

Na explozívnu nôtu

Ak ste niekedy hrali Burnout, ideálne rovno viacero dielov, určite vám nemohol ujsť režim Crash. Pre neznalých iba uvediem, že hlavným cieľom bolo ničenie. Priebeh bol nasledovný – štart, rozjazd a potom to v plnej rýchlosti napáliť do niektorého z áut v premávke. Popri tom bolo ideálne zozbierať nejaké pohodené body, znásobovače výsledného skóre a následne odpáliť CrashBreaker. Tým ste auto vyhodili do povetria a spôsobili ďalšie škody. Jednoducho poškodiť všetko, čo sa dalo. Možno to v textovej podobe neznie ako zábava, no môžete mi veriť, zábava to bola kráľovská.

Danger Zone je titul postavený práve na tomto princípe. Jedinými zmenami sú, že miesto CrashBreaker tu máme SmashBreaker a nevrážate do premávky na ulici. Všetky úrovne totiž predstavujú akúsi simuláciu vo virtuálnom crash testovom zariadení. Vašim cieľom je dosiahnuť čo najlepšie skóre a splniť úlohy, ktoré dostanete pred začiatkom každého testu. Nič viac, nič menej, o tomto Danger Zone je.

Stále to funguje?

Našťastie môžem hneď povedať, že áno. Síce sú testovacie prostredia fádne, jadro hry funguje dobre. Je cítiť, že autori dobre vedeli, čo robia. Dokázali to už pri Burnoute a potvrdzujú to i teraz. Pocit z výbuchov je skvelý, explózie sú masívne a je radosť robiť čo najväčšiu neplechu. Ovládanie je bezproblémové, no tu by som ja osobne ani nič iné nečakal.

Na druhej strane sa však patrí dodať, že Danger Zone je iba malou hrou, ktorá nemá okrem explózií a ľudí, ktorí za ňou stoja čím zaujať. Nenájdete tu rozmanitú ponuku vozidiel, ani rôzne prostredia, titul sa zameriava najmä na hrateľnosť. Ak vám nevadí, že v nej nenájdete nič iné, potom sa nákupu obávať nemusíte, ostatne cenovka nie je vysoká.

Nabudúce trochu ambicióznejšie, v poriadku?

Danger Zone je ďalšou fajn hrou od Three Fields Entertainment. Prináša režim, ktorý v Burnoute patril k tomu najlepšiemu, navyše v dobrej forme. Je iba škoda, že autori majú zviazané ruky rozpočtom, ktorý jednoducho dozaista nebol vysoký. Napriek tomu sa s touto úlohou popasovali dobre a servírujú fanúšikom Burnoutu titul, ktorý v nich prebudí nejednu spomienku. Three Fields majú za sebou ďalší krôčik na ceste k duchovného nástupcovi Burnoutu. Ja iba dúfam, že nabudúce nám už anglické štúdio naservíruje o niečo plnohodnotnejší produkt, nakoľko na to skrátka majú.

Danger Zone - Slušný pohrobok Burnoutu
Danger Zone je síce menší počin, no i tak dokáže ponúknuť zábavu na niekoľko hodín. Jeho autori skrátka majú dostatok skúseností a na výsledku je to vidieť. No je škoda, že opäť prichádzajú s hrou, ktorá nemá aj to "niečo viac".
  • Explózie
  • Ničenie je zábavné
  • Hra dokáže oživiť spomienky na časy Burnoutu