Strážci Galaxie – tým složený z nejpodivnějších hrdinů, jaké kdy svět potkal. Star-Lord, Gamora, Groot, Rocket Raccoon a Drax Ničitel. Kolem této pětice se bude točit samostatná adventurní hra nesoucí jméno Guardians of the Galaxy od známého studia Telltale Games, které se na vytvoření tohoto titulu dohodlo s komiksovou společností Marvel, z jehož komiksové dílny tento tým pochází.

První epizoda nese názov Tangled Up in Blue. Ze začátku je dobré si něco málo říci k její příběhu. Náš tým získává vzácný artefakt nesoucí jméno Eternity Forge, okolo kterého se bude točit celé dění samotné hry. Objeví se nové mimozemské hrozby, jež budou chtít tento předmět získat. Proto bude muset celý tým Strážců ochraňovat Eternity Forge a zároveň bude řešit různorodé problémy napříč celou galaxií.

První epizoda nám prozatím nabídla možnost hry pouze za Star-Lorda alias Petera Quilla – sympatického muže z planety Země, o jehož minulosti nám prozradí celkem hodně. Když už jsme u hraní, je důležité si říci něco málo o herních mechanikách. Jako obvykle očekávejte od Telltalovské adventury klasický výběr dialogů na čas. Samozřejmě, pokud nemáte chuť během dané chvíle něco říci, máte také možnost mlčení, kdy váš hlavní antagonista zůstane zticha.

Také můžete očekávat hlavně zpočátku obrovské množství quick-time eventů, během nichž naštěstí nebudete klikat na písmeno Q jako blázen. Místo toho spíš očekávejte klasické kliknutí myší ve správnou chvíli, držení jednoho libovolného písmene nebo správné stisknutí dané kombinace kláves (například šipka vlevo + vpravo), což není nic nového, jelikož klávesové kombinace už byly často používány v Telltalovském Batmanovi.
Poté zde máme menší várku pasáží, během kterých můžete nejenom chodit po okolí, ale také klikat na různé předměty. K takovým druhům pasáží přibyla novinka – létání. Peter Quill totiž párkrát bude muset využít svá udělátka, díky nimž se vám zpřístupní možnost přístupu na místa, na které by se normální člověk těžko dostal. Kolem létacích sekvencí je postavena jedna hádanka, kterou ale budete mít hotovou během pár chvil.

Nebyla by to hra od Telltale, kdyby neměla systém rozhodnutí. Občas totiž budete mít před sebou dilema, které podle hry bude mít “větší následky” na pozdější dění jednotlivých událostí. Zda výrazněji ovlivní průběh celého příběhu se prozatím nedá říci, jelikož před sebou máme pouze první epizodu z pěti, tím pádem bych tohle moc nerozebíral. Každopádně, bylo by dobré, kdyby pro příště byla rozhodnutí více vyvážená. Přece jenom, když je procentuální podíl hráčských rozhodnutí 90 ku 10 nebo 78 proti 22, není něco v pořádku.

S grafikou bych neměl výraznější problém. Má svůj klasický komiksový styl. Je patrné jisté vylepšení týkající se zejména dokonalejších animací či hezčích detailů prostředí. Jestliže bych měl zhodnotit příběh, tak ten si prozatím drží svoji kvalitu. Očekávat můžete kromě akce společně s dialogovými sekvencemi také vesmírné bitvy, povedený humor, celkem dobrý dabing a postavy, které vás budou bavit.

Závěrem bych uvedl, že první epizoda herních Strážci Galaxie vás dokáže zaujmout. Zda bych titul doporučil nováčkům, kteří neznají tento tým, prozatím nemohu říci – vzhledem k tomu, že nemáme dostupné všechny epizody. Rozhodně kvalitu Tangled Up in Blue hodnotím pozitivně. Ano, příběh sice není nikterak převratný a prozatím dostupná rozhodnutí se mi jevila celkem průměrná (k tomu pěkně nevyvážená z hlediska procentuální statistiky), to se musí uznat. Zbytek funguje celkem slušně. Jednu pětinu hry bychom měli, teď už si jenom počkat na druhou, která má přijít někdy během tohto měsíce na naše herní zařízení.

Marvel's Guardians of the Galaxy - Episode 1: Tangled Up in Blue - Příjemný záčátek pro vesmírnou Marvelovku
První epizoda herních Strážců Galaxie rozhodně nebyla špatná. Mezi pozitiva patří povedený humor, hudba a pěkná grafika. Procenta dolů za slabší děj spolu s rozhodnutími. Pro někoho zde taktéž mohou být dost otravné quick-time eventy.
  • Humor
  • Hudba
  • Grafická stylizace