Vývojárske štúdio TT Games na nás chrlí hneď niekoľko LEGO titulov ročne. Zatiaľ im to zjavne vychádza a v prípade LEGO City Undercover dokázali opäť spraviť zábavnú hru, ktorá si navyše zachováva osobité čaro.

Poďme na to ale postupne. LEGO City Undercover je titul pomerne starý, vyšiel totiž už v roku 2013 ako exkluzivita pre Nintendo Wii U. S odstupom času môžeme konštatovať, že sa jednalo o jednu z lepších hier pre túto nie veľmi úspešnú konzolu a je tak pochopiteľné, že sme sa jej časom dočkali aj na ostatných platformách. Mám za to, že práve jej doterajšia exkluzivita zapríčinila, že o ňu málokto zavadil. To však vôbec nevadí. Túto remasterovanú edíciu by ste si aj dnes veľmi ľahko pomýlili s najnovšími počinmi štúdia. Či je tento fakt hodný pochvaly alebo výsmechu, nechám na každom z vás. Jej vek by vás každopádne nemal odradiť.

Hlavným hrdinom tejto hry je šikovný a oddaný detektív Chase McCain, ktorý sa po dvoch rokoch vracia do LEGO City vypátrať a zatknúť jeho nemesis a najhoršieho kriminálnika okolia, Rexa Furyho. Práve kvôli jeho minulému zatknutiu totiž musel na čas opustiť veľkomesto a zanechať tam aj svoju dávnu lásku. Teraz je však príležitosť všetky hriechy napraviť, opäť raz chytiť zločinca a v lepšom prípade získať srdce svojej starej lásky. V tom horšom aspoň uznanie celého mesta. Celý príbeh je štylizovaný ako americká detektívka a počas hrania si prejdete až pätnástimi kapitolami, čo vám s občasným prieskumom mesta bohate vystačí aj na 20 hodín hrania.

Okrem dobrej dĺžky môžem na príbehu pochváliť aj všadeprítomný humor a rôzne pop-kultúrne odkazy. Autori nimi vôbec nešetria a pri hraní si spomeniete na diela ako Matrix, Vykúpenie z väznice Shawshank alebo Starsky & Hutch. Nechcem zabŕdať do detailov, zažiť si humorné prekvapenia na vlastnej koži má totiž niečo do seba a nechcem vás o to pripraviť. Svoje čaro majú aj postavy, ktoré vás budú pri vyšetrovaní sprevádzať. Nikdy som si nemyslel, že mi práve postavičky z Lega zostanú v pamäti, ale ich osobitosť, nešikovnosť alebo dobré hlášky vám neraz vyčarujú úsmev na tvári. A kto si neobľúbi hlúpu postavu Franka Honeyho, toho by som rád spoznal osobne.

Kým humor autori odpálili na plnú paru, hrateľnosť sa drží v štandardných mantineloch. Tešiť sa môžete na prvky známe z iných LEGO hier, takže hlavne veľa rozbíjania a skladania predmetov a samozrejme aj zbierania kociek. Počas misií sa striedajú aj bojové a skákacie sekvencie. Súbojový systém je veľmi jednoduchý a svojich protivníkov budete k zemi posielať jedným tlačidlom. Následne im nasadíte putá a hneď sú zneškodnení. Občas niektorého zdvihnete nad hlavu a hodíte ním po ostatných. Tu je vidieť zameranie hlavne na mladšie a menej skúsené hráčske publikum, ale autorom to nemám za zlé. Do tejto hry to totiž správne pasuje. Rovnako sú na tom aj skákacie časti, kedy taktiež väčšinou nebudete mať problém dané sekcie prejsť na prvýkrát. Jednoduchú hernú náplň dopĺňajú vtipné animácie vašej postavy, takže sa na to dobre pozerá.

Nielen animácie vám ozvláštnia hru. Autori na vašu zábavu mysleli a počas hrania vám budú postupne otvárať nové schopnosti. Chase McCain bude postupom hrou dostávať nové obleky a každý mu daruje špeciálnu schopnosť, čo vám otvorí nové možnosti aj v otvorenom svete. Rýchlo sa tak dostanete k obleku zlodeja, ktorý vie páčiť dvere a otvárať sejfy, prípadne k záhradníkovi, ktorý môže polievať kvety a strieľať vajíčka zo svojej sliepky. Celkovo je v hre až 8 druhov oblekov a práve vďaka nim hrateľnosť dostáva potrebné korenie, aby vás dokázala zabaviť až do konca.

Veľkým lákadlom LEGO City Undercover je otvorené mesto. V ňom sa už tradične nachádza hromada vedľajších aktivít, ktorá vám nad rámec hlavného príbehu poskytne dlhé hodiny zábavy. Môžete zbierať skryté kocky alebo kradnúť autá. Môžete chytať zatúlané prasatá alebo mimozemšťanov. Môžete zbierať nové kabáty pre vašu postavu, prípadne dopravné prostriedky pre rýchlejší presun. Dostanete šancu riadiť takmer všetko, na čo si zmyslíte. Od klasík ako autá, člny a vrtuľníky až po vlaky alebo žeriavy. Bohužiaľ ma zamrzel fakt, že lietajúcimi prostriedkami nemôžete pristáť kdekoľvek, ale iba na predpripravených miestach na mape. Zistenie tohto faktu ma dosť zamrzelo. Rovnako ma nepotešil ani jazdný model, ktorý je príliš citlivý a autá mi prišli príliš pomalé.

Chválený príbeh vyzdvihuje aj kvalitná hudba. Takmer v každej misii príjemne dopĺňa hrateľnosť a podtrhuje celkovú atmosféru zábavnosti, prípadne béčkovosti celej scény. Kvalitný je aj dabing postáv, ktorému nemôžem nič vytknúť. Akékoľvek glitche alebo bugy sa mi statočne vyhýbali. Ostatné prvky technického spracovania už na tom tak ružovo nie sú. Jednoduchšiu grafiku by som autorom ešte odpustil. Vďaka tomu si hru môžu zahrať aj hráči s horšími PC, čo je pre autorov zrejme veľmi žiadané. Neberte ma zle, hra aj tak vyzerá prijateľne, ale v dnešnej dobe zabehnutá klasika LEGO hier nikoho neohúri. Viac mi vadila vykresľovacia vzdialenosť jednotlivých LEGO objektov, ktorá bola príliš malá a nepôsobilo to dobre.

LEGO City Undercover je v základe veľmi zábavná hra. Poskytuje vám zapamätateľné vedľajšie postavy, vtipné situácie a narážky na rôzne filmy. Oddychová hrateľnosť vás vďaka špeciálnym schopnostiam neomrzí tak rýchlo a medzi príbehovými misiami sa môžete zabaviť vo vedľajších aktivitách, prípadne zbieraním kociek. Bohužiaľ sa nejedná o bezchybný produkt. Grafický kabát by zniesol ešte lepšiu kvalitu objektov a vykresľovacia vzdialenosť by potrebovala zdvojnásobiť. Väčšinou však budete dostatočne zabavený počas celej hernej doby (s pokojom aj 20 hodín). Ak ešte navyše nie ste pravidelný hráč LEGO hier, tento titul vám môžem odporučiť o to viac. Narozdiel od licencovaných LEGO hier hravo dokáže udržať pozornosť aj pri hre osamote.

LEGO City Undercover - Zábavný otvorený svet plný kociek
Nelicencovaná LEGO hra umožnila autorom pridať množstvo vtipných odkazov na známe filmy, ale aj zapamätateľné postavy. Hrateľnosť je skôr oddychová a ako taká nudiť nebude počas celej hernej doby, ktorá sa vyšplhá aj na 20 hodín. Technické spracovanie by mohlo byť aj lepšie, ale to sú skôr detaily. LEGO City Undercover môžem s čistým srdcom odporučiť aj hráčom samotárom, čo sa nedá povedať o iných počinoch od tohto štúdia.
  • Príbeh plný humoru a odkazov
  • Dĺžka hry
  • Oddychová hrateľnosť